Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Co z Nowomazowiecką? W piątek Społeczny Spacer Badawczy

Dodano: 25.07.2023 | 11:03

Na zdjęciu: Czy budowa ulicy Nowomazowieckiej jest konieczna? Odpowiedzi padną na kolejny Społecznym Spacerze Badawczym.

Fot. Szymon Fiałkowski/archiwum

Do 11 sierpnia można składać wnioski do istotnego planu „Śródmieście – Świętojańska”. Jednym z zagadnień, które niezwykle interesuje opinię publiczną, jest pomysł przedłużenia ulicy Mazowieckiej do Gdańskiej. Budowa Nowomazowieckiej wiązałaby się z wyburzeniem kamienicy Gdańska 73. Jak ma wyglądać ta część Śródmieścia i czy trasowanie nowej ulicy jest konieczne? Bydgoski Ruch Miejski i inne organizacje zapraszają na Społeczny Spacer Badawczy, który odbędzie się w ten piątek.

Miejscowy planu zagospodarowania przestrzennego „Śródmieście – Świętojańska” obejmie obszar ograniczony od północy ulicami Bocianowo, Pomorską czy Chocimską (obejmie zatem m.in. teren dawnej „Kobry”), od wschodu ulicą Gdańską, od południa i południowego zachodu zapleczami nieruchomości położonych przy ul. Cieszkowskiego 1-17 i ul. Kwiatową, a od zachodu ul. Sienkiewicza.

Plan „Śródmieście – Świętojańska” ma uwzględnić budowę kontrowersyjnej ulicy Nowomazowieckiej. Jej realizacja budzi sprzeciw praktycznie wszystkich bydgoskich organizacji i inicjatyw, a także niektórych radnych i wielu mieszkańców. Zdaniem przedstawicieli ratusza, jej realizacja wynika z „potrzeby trasowania nowych połączeń pieszych, rowerowych i kołowych, integrujących obszary położone w rejonie ul. Gdańskiej z kwartałami zwartej zabudowy śródmiejskiej i nowymi, rozwijającymi się jednostkami zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej, położonymi na zachód od ulicy Pomorskiej”.

Alternatywy dla Nowomazowieckiej. Społecznicy proponują park i zachowanie kamienicy

Bydgoscy działacze mają pomysł na umożliwienie trasowania nowych połączeń pieszych i rowerowych, ale bez konieczności tworzenia wyrwy w zabudowie ulicy Gdańskiej. Bydgoski Ruch Miejski już w 2021 roku pokazał koncepcję parku z ciągiem pieszym zamiast ulicy, który zapewniałby komunikację bez konieczności burzenia kamienicy. To, jak może wyglądać Gdańska 73, zaprezentowało stowarzyszenie Bydgoszcz G10. Przedstawiło ono dwie koncepcje odnowienia i nadbudowy obiektu, stanowiącego część pierzei najważniejszej ulicy Śródmieścia.

Jak będzie wyglądał nowy plan? W piątek Społeczny Spacer Badawczy

By wskazać mieszkańcom pomysły na zagospodarowanie cennego kwartału bydgoskiego Śródmieścia, w piątek, 28 lipca Bydgoski Ruch Miejski oraz inne stowarzyszenia i inicjatywy zapraszają na spotkanie terenowe w sprawie planów budowy tzw. Nowomazowieckiej, połączone z konferencją prasową. Początek o godz. 14:00 przed budynkiem na Gdańskiej 73.

Jakie są pomysły na środek kwartału objętego projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Śródmieście-Świętojańska”? Jak można zachować zieleń wewnątrz kwartału? Co się wiąże z przebiciem ulicy? Czy oprócz ulicy są inne koncepcje? Jakie są ich spodziewane koszty? – w piątek mieszkańcy i społecznicy poszukają odpowiedzi na te, jak i na inne pytania.

Czas na składanie wniosków mija 11 sierpnia

Wnioski do planu miejscowego „Śródmieście – Świętojańska” można składać do 11 sierpnia. Jak możesz to zrobić?

– na piśmie na adres Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Bydgoszczy, ul. Grudziądzka 9-15, 85-079 Bydgoszcz,
– za pomocą poczty elektronicznej na adres: sekretariat@mpu.bydgoszcz.pl,
– za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej
– za pomocą formularza zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej
– poprzez portal konsultacji przestrzennych Voxly

Wnoszący wnioski podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ: Wraca Nowomazowiecka. Wnioski do ważnego planu trzeba złożyć w środku lata

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
zzz
zzz
10 miesięcy temu

i znów ci narwani „społecznicy” co chcą zachować ruderę
Tramwaj buduje się na dziesięciolecia i powinien mieć optymalny przebieg