
Nowy wiadukt w Mąkowarsku. Kończą się prace [ZDJĘCIA]
Zdjęcia: Grzegorz Semrau
To była duża inwestycja. Mowa o budowie nowego wiaduktu nad nieczynną linią kolejową w Mąkowarsku w ciągu drogi powiatowej do Koronowa.
Prace zapowiadane były już od dawna. Pierwszy projekt zablokowała Społeczna Komisja Infrastruktury i Transportu Publicznego w Koronowie. O co chodziło? Komisja chciała, aby obiekt podnieść o pół metra do góry tak, aby w przyszłości można było bez problemu zainstalować sieć trakcyjną przy ewentualnej elektryfikacji linii kolejowej.
Nośność do 50 ton
Stary wiadukt nie był w najlepszym stanie technicznym. Trzeba było obniżyć nośność do 3,5 tony. Dlatego postanowiono zburzyć starą przeprawę nad linią kolejową i wybudować nową, tym samym podnosząc nośność do 50 ton.
Kiedy zakończenie prac?
Prace są już na ukończeniu. – Wszystkie prace związane z budową obiektu inżynierskiego zostały zakończone – informuje Bolesław Grygorewicz, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Bydgoszczy. – Wykonano całość podbudowy jezdni. Trwają prace brukarskie związane z wykonaniem chodnika i ścieżki rowerowej. Na części jezdni mamy położone dwie warstwy masy bitumicznej, zamontowane doświetlenie przejść. Reasumując prace są daleko zaawansowane, termin zakończenia inwestycji przewidziany jest na koniec sierpnia. Z uwagi na skomplikowaną inwestycję (dotyczy to w szczególności obiektu inżynierskiego) zakładamy, że prace związane z odbiorem inwestycji powinny zakończyć się do końca września – dodaje Bolesław Grygorewicz.
Ponad 10 mln zł
Według zawartej umowy wartość kontraktu to 10 mln 100 tys. zł. Na ten cel otrzymano dofinansowanie w kwocie 3 mln 396 tys. zł.
- Droga Karczemka-Stronno. Co z jej remontem? - 11 grudnia 2023
- Nowe nazwy ulic w gm. Osielsko. Gdzie dokładnie? - 8 grudnia 2023
- Świetlica w Bożenkowie doczeka się przebudowy? Zabiega o to radna Iwona Ratuszna - 7 grudnia 2023
Absurdalna inwestycja w wiadukt kolejowy nad nie używaną linią kolejową. W dodatku most podniesiono aby można było pociągnąć pod nim trakcję elektryczną, po co ?. Wywalone w błoto 10 mln złotych. Ta linia nigdy nie zostanie przywrócona do życia . Jej stan jest fatalny a dworce wyprzedane dawno temu prywatnym osobom. Na dodatek ścieżka rowerowa i poszerzenie drogi kończy się tam, gdzie najbardziej potrzebne dla mieszkańców na wąskim odcinku drogi do kolonii i krówki leśnej .