Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaKoronowoFotorelacjeNowy wiadukt w Mąkowarsku. Kończą się prace [ZDJĘCIA]
17.08.2023 | 09:52

Nowy wiadukt w Mąkowarsku. Kończą się prace [ZDJĘCIA]

Zdjęcia: Grzegorz Semrau

To była duża inwestycja. Mowa o budowie nowego wiaduktu nad nieczynną linią kolejową w Mąkowarsku w ciągu drogi powiatowej do Koronowa.

Prace zapowiadane były już od dawna. Pierwszy projekt zablokowała Społeczna Komisja Infrastruktury i Transportu Publicznego w Koronowie. O co chodziło? Komisja chciała, aby obiekt podnieść o pół metra do góry tak, aby w przyszłości można było bez problemu zainstalować sieć trakcyjną przy ewentualnej elektryfikacji linii kolejowej.

Nośność do 50 ton

Stary wiadukt nie był w najlepszym stanie technicznym. Trzeba było obniżyć nośność do 3,5 tony. Dlatego postanowiono zburzyć starą przeprawę nad linią kolejową i wybudować nową, tym samym podnosząc nośność do 50 ton.

Kiedy zakończenie prac?

Prace są już na ukończeniu. – Wszystkie prace związane z budową obiektu inżynierskiego zostały zakończone – informuje Bolesław Grygorewicz, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Bydgoszczy. – Wykonano całość podbudowy jezdni. Trwają prace brukarskie związane z wykonaniem chodnika i ścieżki rowerowej. Na części jezdni mamy położone dwie warstwy masy bitumicznej, zamontowane doświetlenie przejść. Reasumując prace są daleko zaawansowane, termin zakończenia inwestycji przewidziany jest na koniec sierpnia. Z uwagi na skomplikowaną inwestycję (dotyczy to w szczególności obiektu inżynierskiego) zakładamy, że prace związane z odbiorem inwestycji powinny zakończyć się do końca września – dodaje Bolesław Grygorewicz.

Ponad 10 mln zł

Według zawartej umowy wartość kontraktu to 10 mln 100 tys. zł. Na ten cel otrzymano dofinansowanie w kwocie 3 mln 396 tys. zł.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Krzysztof
Krzysztof
11 miesięcy temu

Absurdalna inwestycja w wiadukt kolejowy nad nie używaną linią kolejową. W dodatku most podniesiono aby można było pociągnąć pod nim trakcję elektryczną, po co ?. Wywalone w błoto 10 mln złotych. Ta linia nigdy nie zostanie przywrócona do życia . Jej stan jest fatalny a dworce wyprzedane dawno temu prywatnym osobom. Na dodatek ścieżka rowerowa i poszerzenie drogi kończy się tam, gdzie najbardziej potrzebne dla mieszkańców na wąskim odcinku drogi do kolonii i krówki leśnej .