Bydgoszcz
16C
Niebo częściowo zachmurzone
100% wilgotność
Wiatr: 5km/h ENE
H 17 • L 16
15C
Nd
14C
Pon
16C
Wt
15C
Sr
13C
Czw
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaPierwsze przystanki wiedeńskie na Gdańskiej mają powstać w 2021 roku. Teraz czas na konsultacje [WIDEO]
focha bydgoszcz
08.09.2020 | 11:28

Pierwsze przystanki wiedeńskie na Gdańskiej mają powstać w 2021 roku. Teraz czas na konsultacje [WIDEO]

Na zdjęciu: Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy powstał na ulicy Focha. Kolejne są planowane na ulicy Gdańskiej.

Fot. Robert Sawicki/Urząd Miasta Bydgoszczy

Od 8 do 29 września mieszkańcy Bydgoszczy mogą zabrać głos w konsultacjach społecznych dotyczących budowy przystanków wiedeńskich na ulicy Gdańskiej. Władze miasta zapewniają, że pierwsze z nich zostaną oddane do użytku pod koniec przyszłego roku.

Koncepcja przystanków wiedeńskich na ulicy Gdańskiej zakłada budowę 13 przystanków, w tym 12 (6 par) na samej Gdańskiej. Trzynasty przystanek wiedeński ma być zlokalizowany na ulicy Jagiellońskiej – przed ulicą Gdańską, tuż przy kościele Klarysek. Na nim mają zatrzymywać się wyłącznie tramwaje jadące w kierunku węzła Garbary (według dzisiejszej siatki linii tramwajowych byłyby to linie 5 i 8). Projektowane perony mają mieć długość od 28 do 33 metrów. Szczegóły zmian i analizę lokalizacji planowanych przystanków znajdziecie w naszym artykule: Wielkie zmiany na Gdańskiej. Dlaczego mają na niej powstać nowe przystanki?

Na wtorkowej konferencji prasowej, zorganizowanej przy pierwszym w Bydgoszczy przystanku wiedeńskim zastępca prezydenta Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz ogłosił rozpoczęcie konsultacji społecznych ws. budowy tego typu przystanków na ulicy Gdańskiej. Jak podkreślił zastępca dyrektora ZDMiKP ds. inwestycji Maciej Gust, powstanie przystanków wiedeńskich ma poprawić dostępność komunikacji miejskiej. – Pięć powstanie w nowych miejscach, pięć ma mieć zmienioną lokalizacje, a trzy pozostaną w dotychczasowych miejscach – wyjaśnił dyrektor.


PRZECZYTAJ, W JAKI SPOSÓB WZIĄĆ UDZIAŁ W KONSULTACJACH SPOŁECZNYCH 


W ramach inwestycji dwa przystanki (Gdańska/Dworcowa) będą mieć wyniesione części piesze – nie będzie na nich klasycznego wyniesienia jezdni z uwagi na brak miejsca. – Perony zostaną przysunięte do torowiska – podkreślił Gust. Pozostałe przystanki będą wyglądały tak, jak ten przy ulicy Focha. Budowa przystanków spowoduje zmiany w organizacji parkowania na Gdańskiej. – Konieczna będzie dyslokacja miejsc postojowych – powiedział zastępca dyrektora ZDMiKP, dodając, że część z nich może zostać przeniesiona w miejsce obecnych przystanków. Przez dwa przystanki  (pomiędzy placem Wolności i ul. Świętojańską) przebiegać ma też kontrapas rowerowy.

Przedstawiciele ratusza i ZDMiKP zapewniają, że pierwsze przystanki wiedeńskie na ulicy Gdańskiej powstaną w przyszłym roku. – Chcemy realizować je w trybie „zaprojektuj i buduj”. Myślę, że pierwsze z nich pojawią się w trzecim lub czwartym kwartale 2021 roku, a kolejne w 2022 roku – powiedział dyrektor Gust, zwracając uwagę, że ulica Gdańska – ze względu na natężenie ruchu – jest trudnym terenem inwestycyjnym. Sama budowa nowych przystanków nie ma jednak generować ogromnych kosztów – warto przypomnieć, że realizacja peronu wiedeńskiego na Focha pochłonęła niecałe pół miliona złotych.

Prezes Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego Patryk Gulcz zaznaczył, że organizacja walczyła o budowę przystanków wiedeńskich od kilku lat. – W 2016 roku zgłosiliśmy władzom miasta problem związany z pasażerami wysiadającymi z tramwajów na ulicy Focha. Motorniczowie zgłaszali nam często przypadki prób potrącenia pieszych – ludzie wysiadali wprost pod nadjeżdżające samochody. Prowadzący tramwaje często wstrzymywali ruch bądź nie otwierali drzwi, by zapewnić pasażerom bezpieczeństwo – podkreślał Gulcz.

Więcej informacji z dzisiejszej konferencji znajdziecie w naszym materiale wideo.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane treści