Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Powrót pociągów do Kcyni? PKP PLK zleca prace projektowe na linii 356

Dodano: 13.06.2021 | 14:56

Na zdjęciu: Pociągi pasażerskie od lat nie dojeżdżają do Kcyni. Jedną okazją na taki widok są okazjonalne przejazdy pociągów specjalnych.

Fot. Robert Koniec

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przygotowanie studium wykonalności i dokumentacji projektowej fragmentów dwóch linii kolejowych: 356 od granicy województwa do Kcyni. Zadanie, dofinansowane z środków unijnych samorządu województwa, nie obejmuje jednak istotnego fragmentu linii 356 od Kcyni przez Szubin, Białe Błota aż do Bydgoszczy.

Linia 356 jest nieczynna dla ruchu pasażerskiego od 2004 roku. Wieloletnie starania o jej reaktywację na razie kończyły się mglistymi obietnicami o ewentualnych pracach. Teraz PKP PLK informuje o przystąpieniu do opracowania dokumentacji przedprojektowej i projektowej dla odcinka linii 356 od granicy województwa do Kcyni oraz budowy mijanki na odcinku Kcynia-Nakło na trasie linii kolejowej nr 281. Efektem przyszłej rewitalizacji byłby powrót pociągów pasażerskich do Kcyni, gdzie krzyżują się linie z Poznania do Bydgoszczy oraz z Gniezna do Nakła nad Notecią.




Zrealizowane już przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz planowane inwestycje, przekładają się na lepsze oferty podróży. Przygotowanie projektów do prac na liniach kolejowych łączących Kcynię z Poznaniem i Bydgoszczą również pozwoli na tworzenie nowych, alternatywnych połączeń regionalnych i większą dostępność kolei – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Jak przekazała spółka kolejowa, studium wykonalności oraz dokumentacja projektowa określą zakres prac na stacji Kcynia oraz na trasie między Kcynią a granicą województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. – Wskazana będzie lokalizacja mijanki na odcinku między Kcynią a Nakłem nad Notecią. Takie rozwiązanie miałoby poprawić przepustowość linii i zapewnić kursowanie większej liczby pociągów – informuje PLK. Prace mają objąć też przebudowę przejazdów kolejowych w celu zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Przygotowanie dokumentacji planowane jest do końca 2023 roku. Projekt jest współfinansowany jest w wysokości do 85% z środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Realizacja inwestycji przewidziana jest do 2027 roku, ale przy zapewnieniu środków w nowej perspektywie finansowej UE. Na razie, mimo wielu zapowiedzi, plany projektowe nie obejmują odcinka linii 356 od Kcyni przez Szubin, Białe Błota aż do Bydgoszczy.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Janek
Janek
2 lat temu

Przez Naklo to dzieki za takie polaczenie…wole do Wlkp dojechac bezpośrednio niz pol wojewodztwa objezdzac wioskami

Zenuś
Zenuś
2 lat temu

Prowadzona jest polityka na pomijanie Bydgoszczy przy realizacji inwestycji samorządu województwa. Ta konkretna ma przekierować ruch z naturalnego kierunku do Bydgoszczy na kierunek Nakło – Gniezno. Po uruchomieniu przewozów okaże się, że nie ma potrzeby rewitalizacji linii w kierunku Bydgoszczy, ponieważ nie ma potencjału. Ludzie „wybrali” dojazd do Gniezna i Poznania. Taką politykę prowadzi urząd marszałka toruńskiego w województwie kujawsko-pomorskim.

Robert
Robert
2 lat temu

To jest jst dobra wiadomość. Sam jezdzilem tym polaczeniem przez lata. Przywrocenie pociagow relacji Bydgoszcz Kcynia, Wągrowiec, Poznan to byla by swietna decyzja.