Przy Kauflandzie w Fordonie stanęły parkomaty. Koniec darmowego postoju dla mieszkańców Szybowników
Dodano: 18.08.2020 | 19:37Na zdjęciu: Urządzenia do poboru opłat za parkowanie stanęły przed fordońskim Kauflandem w połowie sierpnia. Jak zapowiada sieć, zostaną one uruchomione jeszcze pod koniec tego miesiąca.
Fot. BB
Na parkingu przed fordońskim sklepem sieci Kaufland stanęły parkomaty. Ten ruch od razu wzbudził zainteresowanie mieszkańców tej części Bydgoszczy, dopytujących o to, czy postój aut przed marketem będzie płatny. Biuro prasowe sieci wyjaśnia, że wprowadza opłatę za parkowanie, ale po upływie dwóch godzin.
Urządzenia do poboru opłat za parkowanie pojawiły się na parkingu przed marketem przy ulicy Skarzyńskiego w ubiegłym tygodniu. Ich ustawienie wzbudziło ciekawość mieszkańców Fordonu – sklep niemieckiej sieci mieści się w fordońskim zagłębiu handlowym, w którym poza Kauflandem znajduje się również targowisko, Galeria Fordon, Biedronka i Media Expert, a także liczne punkty usługowe i położone nieopodal placówki handlowe sieci Lidl i Carrefour. Na sporym placu przed Kauflandem parkowali zatem nie tylko klienci tego sklepu, ale również wyżej wymienionych miejsc, a wieczorami – także mieszkańcy okolicznych bloków na osiedlu Szybowników. I ten właśnie proceder ma się zakończyć.
CZYTAJ TAKŻE: W mieszkaniu w Fordonie znaleziono ciało 35-letniej kobiety
W odpowiedzi na nasze pytania dotyczące montażu parkomatów biuro prasowe sieci Kaufland podkreśla bowiem, że pod koniec sierpnia planowane jest ich uruchomienie. Klienci sklepu będą mogli korzystać z bezpłatnego parkingu przez dwie godziny od momentu pobraniu biletu, który należy umieścić za szybą samochodu w sposób widoczny dla pracownika parkingu. – W przypadku postoju dłuższego niż 2 godziny opłata wynosi 4 złote za każdą kolejną rozpoczętą godzinę parkowania. Brak biletu lub stwierdzenie jego nieważności będzie skutkować wystawieniem wezwania do uiszczenia opłaty dodatkowej – przekazuje sieć.
Kaufland wierzy, że że wprowadzone rozwiązanie „spotka się z pozytywną opinią klientów bydgoskiego sklepu, podobnie jak w przypadku dotychczasowych lokalizacji, w których zainstalowaliśmy parkometry”. A tych jest w Polsce – jak podaje sieć – już 23. – Instalacja jest odpowiedzią na pojawiający się problem zajmowania miejsc parkingowych przez osoby nie będące klientami sklepu, co utrudnia postój osobom zmotoryzowanym robiącym zakupy w naszej sieci – podkreśla biuro prasowe Kauflanda. I dodaje, że montaż parkomatów jest działaniem, mającym na celu poprawę komfortu klientów.
Montaż parkomatów czy wprowadzanie płatności za postój na parkingu centrum handlowego nie jest nowością. To pierwsze rozwiązanie wprowadza także sieć Lidl (w Bydgoszczy m.in. przy sklepie, znajdującym się obok Zielonych Arkad), a opłaty za postój powyżej dwóch godzin od niedawna obowiązują na terenie centrum handlowego Focus. – Nowy system został wdrożony w odpowiedzi na zgłaszane przez Państwa prośby związane z zajmowaniem miejsc parkingowych przez osoby niekorzystające z oferty centrum. Liczymy, że parking w nowej odsłonie spełni Państwa oczekiwania – tak galeria wyjaśnia wprowadzenie płatnego parkowania.