Bydgoszcz
16C
Niebo częściowo zachmurzone
100% wilgotność
Wiatr: 5km/h ENE
H 17 • L 16
15C
Nd
14C
Pon
16C
Wt
15C
Sr
13C
Czw
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaRadna wnioskuje o sprawdzenie stanu bydgoskich autobusów. ZDMiKP: Kontrolujemy zapisy umów
Autobus - linia 81, Stary Fordon - SF
10.09.2020 | 12:27

Radna wnioskuje o sprawdzenie stanu bydgoskich autobusów. ZDMiKP: Kontrolujemy zapisy umów

Na zdjęciu: Kontrole stanu technicznego pojazdów komunikacji miejskiej prowadzi Inspekcja Transportu Drogowego.

Fot. Szymon Fiałkowski

Czy Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej może przeprowadzić dodatkowe kontrole stanu technicznego pojazdów, które kursują na bydgoskich liniach autobusowych? Zapytanie o dodatkowe kontrole wniosła radna Grażyna Szabelska. Głos w sprawie zabrali już bydgoscy drogowcy.

W minionym tygodniu (dokładnie 3 września) radna klubu Prawo i Sprawiedliwość złożyła interpelację do prezydenta Rafała Bruskiego, w której wnioskuje o przeprowadzenie gruntownego przeglądu sprawności autobusów miejskich oraz wyłączenie z ruchu drogowego tych pojazdów, które nie spełniają norm technicznych. Pretekstem do napisania pisma były rezultaty niedawnych kontroli Inspekcji Transportu Drogowego – podczas lipcowej kontroli 16 pojazdów, należących do przewoźnika Irex-Trans inspektorzy zatrzymali sześć dowodów rejestracyjnych. W sierpniu ITD przeprowadziła natomiast wielką akcje kontroli autobusów na terenie całego województwa – podczas niej sprawdzono 70 autobusów, ale zatrzymano tylko 6  dokumentów dopuszczających je do ruchu.


CZYTAJ TAKŻE: Na Gdańskiej mają powstać nowe przystanki


Radna Szabelska w swoim piśmie do prezydenta powołuje się także na „otrzymane skargi co do stanu pojazdów prywatnego przewoźnika”, czyli Irexu. Według niej, skala wykrytych nieprawidłowości „wskazuje na potencjalne zagrożenia wynikające z zaniechań firmy”. – W związku z powyższym proszę o wykaz planowanych kontroli technicznego stanu tych pojazdów w 2020 roku i w pierwszym kwartale 2021 roku. Proszę o informację, czy i w jakiej formie w umowie zawartej pomiędzy miastem a prywatnym przewoźnikiem zawarto zapis obligujący firmę do używania wyłącznie sprawnych pojazdów do przewożenia pasażerów pod rygorem określonych kar oraz jakie konsekwencje i wnioski wyciągnęło miasto z nie wywiązywania się z tego obowiązku – pyta Szabelska. Czy same uchybienia są jednak tak poważne? Z komentarzy osób związanych z bydgoskimi przewoźnikami można stwierdzić, że drobne usterki wykrywane przez inspektorów nie mają wpływu na bezpieczeństwo pasażerów i są szybko usuwane.

Zapytaliśmy ZDMiKP o to, czy jako organizator transportu może organizować kontrolę stanu technicznego przewoźników. – Umowa podpisana z przewoźnikami dotyczy usługi przewozowej, posiadania określonego taboru (wymagania co do typu taboru, malowania, roku produkcji, niskiej podłogi) i określonego umową wyposażenia (odpowiednie oznakowanie, kasowniki, informacje dla pasażera, klimatyzacja, wi-fi, czystość). My ze swojej strony kontrolujemy zapisy umowy i sprawdzamy wykonanie przedmiotowej usługi przewozowej – uprawnienia w celu sprawdzenia i kontroli stanu technicznego autobusów posiada wyłącznie Inspekcja Transportu Drogowego – informuje rzecznik bydgoskich drogowców Tomasz Okoński. I dodaje, że autobusy przechodzą obowiązkowe przeglądy techniczne.

3
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
KasiaFordoniakRegularny pasażer Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Regularny pasażer
Gość
Regularny pasażer

Brawo Pani Radna.W końcu ktoś zauważył że autobusy IREX-TRANS jeżdżą po ulicach „na słowo honoru”.Muszą mieć niezłe układy w ratuszu,że pomimo stanu w jakim znajduje się tabor tego przewoźnika,ktoś przymyka oko na to i wypuszcza te graty na ulice

Fordoniak
Gość
Fordoniak

Dlaczego w autobusach linii 69 już któryś rok z rzędu,latem nie działa klimatyzacja,pomimo tego ,że wozy są w nie wyposażone.Strach oprzeć się o szybę,bo okazuje się że szyba odchodzi od karoserii,że można ją wypchnąć.Stuki na obrotnicy są tak okrutne,że lepiej tam nie stać w obawie że autobus się rozczłonuje w trakcie jazdy.Z tyłu,koło grodzi silnika smród spalin i oleju silnikowego.Coraz wieksza ilość wozów z niedziałającymi tablicami kierunkowymi PIXEL.Zamiast tego wsadzone drewniane tablice a z tyłu i z boku nic-nie wiadomo jaki autobus podjechał na przystanek-i tak jeżdżą tygodniami,nie usuwają awarii.Idiotyczne malowanie opon od strony drzwi (prawej),wyglada to jak pojazd cyrkowców.Żal… Czytaj więcej »

Kasia
Gość
Kasia

Ta firma za nic ma rozkłady jazdy , autobusy po godzinie 16 praktycznie nie kursują więc kończąc pracę o 16 ,a pracuje w Fordonie , w domu jestem około 18 bo dojechać na Błonie linia 69 to jest bardzo duże wyzwanie

Powiązane treści