Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Rower miejski rozpoczął decydujący rok. Statystyki nie rzucają na kolana

Dodano: 15.03.2023 | 12:31

Na zdjęciu: Rower miejski niedawno rozpoczął nowy sezon.

Fot. BB

Od dwóch tygodni funkcjonuje Bydgoski Rower Aglomeracyjny. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przedstawił statystyki systemu w pierwszej połowie marca.

Jak podaje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, przez 2 tygodnie marca rowery miejskie zostały wypożyczone 370 razy. Drogowcy piszą, że to „już 370 razy”, natomiast jeśli weźmiemy pod uwagę, że daje to średnio 26 wypożyczeń dziennie, wynik wydaje się dość mizerny. Tym bardziej, że po pierwszych dwóch dniach funkcjonowania systemu, ZDMiKP informowało o ponad 100 wypożyczeniach.

Wpływ na niewielką popularność mogła mieć jednak pogoda, która w minionym tygodniu nie zachęcała do podróży rowerem. Kilkanaście osób zakupiło za to ofertę turystyczną, w ramach której można podróżować przez 12 godzin.

Warto dodać, że w sezonie 2022 roku z systemu skorzystało sześć tysięcy osób, które dokonały 54 tysięcy wypożyczeń – i to mimo zanotowanego w końcówce czerwca wzrostu popularności związanego ze strajkiem pracowników MZK i wydłużeniem czasu darmowego korzystania z 20 minut do godziny.

Przypomnijmy, że w obecnym sezonie system ponownie funkcjonuje w ramach umowy pomostowej, a więc obowiązującej do końca roku i z wykorzystaniem istniejących już stacji oraz rowerów. Tegoroczną nowością jest możliwość darmowego korzystania przez 30, a nie jak dotąd 20 minut. Sezon potrwa do 31 października.

Ceny Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego

  • Od 1 do 30 min – 0 zł
  • Od 31 do 60 min – 1 zł
  • Od 61 do 120 min – 4 zł
  • Od 121 do 180 min – 6 zł
  • Każda następna godzina – 7 zł
  • Taryfa turystyczna 12h – dwunastogodzinny, jednorazowy, bezzwrotny abonament – 19 zł (aktywna bezpośrednio po zaksięgowaniu środków)
  • Taryfa turystyczna 24h -jednodniowy, jednorazowy, bezzwrotny abonament – 29 zł (aktywna bezpośrednio po zaksięgowaniu środków)

ZDMiKP podkreśla, że w 2023 roku po raz ostatni zdecydował się na podpisanie umowy pomostowej na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. – Wraz z zespołem ds. polityki rowerowej działającym przy Prezydencie Miasta Bydgoszczy, wypracujemy nowe zasady funkcjonowania systemu BRA lub podejmiemy decyzję o wykorzystaniu środków finansowych na wzmacnianie sieci dróg rowerowych w mieście – wyjaśniał Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP.

Czytaj także: Czy na Grudziądzkiej lub Poznańskiej powstaną pasy rowerowe?

0 0 votes
Article Rating
Sebastian Torzewski
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments