Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Rozbudowa trasy W-Z. Potencjalni projektanci przedstawili oczekiwania cenowe

Dodano: 10.10.2023 | 21:09

Na zdjęciu: Przetarg obejmuje wykonanie dokumentacji rozbudowy odcinka Kamiennej od Łęczyckiej do Lelewela.

Fot. archiwum

Kto wykona projekt przebudowy ulicy Kamiennej na odcinku Łęczycka – Lelewela? ZDMiKP poznał propozycję firm, które chcą podjąć się tego zadania.

Mija siedem lat od przedstawienia przez ratusz wizualizacji rozbudowy trasy W-Z. Wtedy optymistycznie zakładano, że rozbudowa kluczowej bydgoskiej arterii zakończy się w 2020 roku – jak jednak doskonale wiadomo tak się nie stało. Obecnie ZDMiKP szuka wykonawcy dokumentacji projektowej do realizacji dwóch kluczowych odcinków trasy: przebudowy Węzła Wschodniego (połączenia Kamiennej i Fordońskiej) i Wiaduktów Warszawskich oraz odcinka od Łęczyckiej do Lelewela.

Chęć realizacji projektu nowego węzła i wiaduktów wyraziły cztery filmy, z których najtańszą ofertę złożyła gdańska Pracownia Projektowa MID – 2,4 miliona złotych. Spółka dobrze wypadła też w innych kryteriach branych pod uwagę przez drogowców. Na razie jednak nie podjęto decyzji, czy zostanie ona wybrana wykonawcą wizji nowego układu drogowego w rejonie stacji Bydgoszcz Wschód: budżet na to zadanie określono bowiem na kwotę 1,6 miliona złotych.

Wczoraj (9 października) poznaliśmy natomiast oferty w przetargu na dokumentację rozbudowy Kamiennej na odcinku biegnącym przez Bartodzieje i Bielawy. Zarząd dróg przeznaczył na ten cel 2,8 miliona złotych: najtańszą ofertę złożyła firma Infra z Warszawy (3,068 miliona złotych), lecz firma przegrywa z pozostałymi konkurentami w kategorii doświadczenia koordynatora projektu. Mosty Katowice (oferta 3,8 miliona złotych) i BAK (4,4 miliona) przedstawiły, że koordynator ma na koncie dwa nadzorowane zadania, a w przypadku Infry jest to jedno zadanie. Oferta warszawskiej spółki jest jednak najbliższa oczekiwaniom cenowym ZDMiKP.

Rozbudowa W-Z. Co zmieni się na odcinku Bartodzieje – Bielawy?

Koncepcja zakłada rozbudowę odcinka W-Z między Kamienną i Lelewela – to nim występują największe natężenia ruchu – do dwóch jezdni. Nowa zostanie zrealizowana po stronie północnej, co będzie wiązało się m.in. z wyburzeniem zabudowań przy ulicach Pułaskiego czy Lelewela. Nad aleją Wyszyńskiego powstanie estakada pozwalająca na bezkolizyjny przejazd na kierunku wschód-zachód. Planowane jest także wybudowanie tuneli dla pieszych na wysokości ulic Lelewela oraz Gajowej i rozbudowa kładki przy przystanku kolejowym Bydgoszcz Bielawy także o przejście nad Kamienną. Skrzyżowanie W-Z z Łęczycką stanie się natomiast rondem turbinowym.