Wybrano nowego wykonawcę kolejnego odcinka S10. Poprzedni nie chciał podpisać umowy
Dodano: 22.09.2022 | 17:37Na zdjęciu: PolAqua ma rozbudować obwodnicę Torunia.
Fot. Szymon Fiałkowski
GDDKiA ponownie wybrała najkorzystniejszą ofertę na realizację ostatniego odcinka S10 Bydgoszcz – Toruń. Po rezygnacji spółki NDI z podpisania umowy na realizację odcinka Toruń Zachód – Toruń Południe, najlepsza okazała się propozycja firmy Polaqua.
Przetarg na projekt i budowę odcinka S10 w rejonie Torunia został ogłoszony w lipcu 2021 roku. Kilka tygodni później Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty: najtańszą złożyło konsorcjum spółek NDI oraz polskiego oddziału kazachskiej firmy „SP” Sine Midas Stroy, oczekując 300 milionów złotych. I to właśnie ten wykonawca został wybrany przez drogowców do realizacji tego fragmentu oczekiwanej ekspresówki między Bydgoszczą a Toruniem – ale ostatecznie konsorcjum z NDI na czele nie przystąpiło do podpisania umowy. Spółka tłumaczyła ten ruch niemożnością realizacji kontraktu za proponowaną kwotę, szacowaną na kilka miesięcy przed napaścią Rosji na Ukrainę.
Druga w kolejności oferta, przedstawiona przez konsorcjum Rubau Polska (lider) i Poltores (partner), została odrzucona z powodu niezgodności treści z warunkami zamówienia. Jak poinformował w czwartek, 22 września bydgoski oddział GDDKiA, po ponownej analizie najkorzystniejszą okazała się oferta firmy Polaqua. Opiewa ona na kwotę 340 milionów złotych, co stanowi ok. 84 proc. szacunków dyrekcji. – Obecnie pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeżeli nie wpłyną one w tym terminie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (UZP). Po jej zakończeniu i przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będziemy mogli podpisać umowę – wieszczy Kinga Puchowska, specjalistka ds. komunikacji bydgoskiej GDDKiA.
S10 Bydgoszcz – Toruń. Zakres prac w rejonie Torunia
Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy odcinka drogi ekspresowej o długości 11,8 km między węzłami Toruń Zachód i Toruń Południe. W trakcie budowy powstaną dwa nowe węzły: Toruń Podgórz i Toruń Czerniewice. Budowa skróci i ułatwi dojazd do autostrady A1 dla kierowców jadących z Bydgoszczy, a także ułatwi dostęp do A1 kierowcom z Torunia.
Przetarg na ten odcinek jest ostatnim nierozstrzygniętym postępowaniem dla budowy S10 Bydgoszcz – Toruń. Pozostałe trzy postępowania zakończyły się podpisaniem umów – na początku września rozpoczęto realizację kontraktu na budowę odcinka trasy S10 między Emilianowem i Solcem Kujawskim. Ten fragment zrealizuje PolAqua.
GDDKiA zaznacza, że na procedury wyboru wykonawców wpłynął m.in. fakt, że w sprawie wszystkich czterech przetargów złożono łącznie ponad 3200 zapytań od potencjalnych wykonawców.