Bydgoszcz
19C
Niebo częściowo zachmurzone
77% wilgotność
Wiatr: 8km/h E
H 20 • L 18
13C
Nd
14C
Pon
17C
Wt
16C
Sr
14C
Czw
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaSparaliżowana ulica Kamienna? Rozwiązanie problemu nie przyjdzie szybko
traffic - Fordońska-Kamienna - SF
08.03.2020 | 11:29

Sparaliżowana ulica Kamienna? Rozwiązanie problemu nie przyjdzie szybko

Eryk Dominiczak | e.dominiczak@metropoliabydgoska.pl

Na zdjęciu: Według danych z urzędu miasta, codziennie skrzyżowanie ulic: Kamiennej i Fordońskiej pokonuje 70 tysięcy samochodów.

Fot. Szymon Fiałkowski / archiwum

Zakorkowana jezdnia w stronę skrzyżowania z ulicą Wyszyńskiego, problemy z przejazdem kolejowym na wysokości ulicy Inwalidów czy długi czas oczekiwania na przejazd w kierunku Fordonu – to codzienność, z którą mierzą się bydgoszczanie na ulicy Kamiennej. Problem wraca jak bumerang, ale w kwestii rozwiązań nadal będziemy odbijać się od ściany.

Temat utrudnień na ulicy Kamiennej na różnych odcinkach cyklicznie wraca do debaty. Na początku lutego poruszyła go radna Koalicji Obywatelskiej Joanna Czerska-Thomas. Posiłkując się informacjami od jednej z mieszkanek zapytała o możliwe rozwiązania dotyczące upłynnienia ruchu w rejonie Bartodziejów i skrzyżowania z ulicą Fordońską.

Opis sytuacji przypomina doskonale ten z poprzednich dyskusji. „Tworzą się korki na dwóch pasach o długości nawet kilometra” – wskazuje radna, dodając, że uniemożliwia to wjazd w ulicę Kamienną z ulicy Łęczyckiej (w stronę centrum miasta). Jako dodatkowy problem podaje często zamykane rogatki na przejeździe kolejowym przy przystanku Bydgoszcz Bielawy. Ale to nie koniec – Czerska-Thomas zwraca w swojej interpelacji uwagę na mocno zatłoczone skrzyżowanie ulicy Kamiennej z Fordońską. I dopytuje o to, czy prowadzony jest tam regularny monitoring natężenia ruchu.

Zobacz również:

Buspas na ulicy Gdańskiej w budowie. Czy na wysokości Myślęcinka wrócą wielkoformatowe reklamy?

Na doskonale znane pytania pada niestety równie dobrze znana odpowiedź. Jak przypomina zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz, aktualną sytuację na ul. Kamiennej mogłaby zmienić budowa trasy W-Z. Przypomnijmy, że przymiarki do jej budowy trwają już kilka lat. Ale inwestycja znajduje się nadal na wstępnym etapie projektowym i koncepcyjnym. Nie ma nie tylko wszystkich wymaganych prawem dokumentów, nie ma także ostatecznej wizji trasy. No i najważniejsze – nie ma dla niej finansowania. „Zważywszy na skalę przedsięwzięcia zadanie zostanie podzielone na etapy” – wskazuje Kozłowicz.

Futurystyczna wizja rozbudowy ul. Kamiennej na odcinku pomiędzy Węzłem Wschodnim a Zachodnim wraz z dobudową estakady w rejonie stacji Bydgoszcz Wschód (stanowiłaby alternatywną trasę do Fordonu) już w momencie jej prezentowania miała pochłonąć od 500 do nawet ponad 700 milionów złotych. Zmiany na rynku budowlanym mogły te kwoty wyłącznie podnieść. A i tak należy budowę trasy W-Z w docelowym kształcie traktować wyłącznie jako plan na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Kozłowicz zwraca również uwagę, że częste zamknięcie przejazdu przy przystanku Bydgoszcz Bielawy to efekt dużego natężenia ruchu kolejowego na tym szlaku. Przebiegają tam bowiem trzy linie kolejowe – nr 18, 201 i 209. Oprócz składów pasażerskich często można zaobserwować tam również pociągi towarowe. „Jak zarządca drogi nie mamy jednak na to wpływu” – zaznacza Mirosław Kozłowicz.

Większy wpływ na regulację ruchu miasto ma w rejonie zbiegu ulic: Kamiennej i Fordońskiej. Jak przypomina Kozłowicz, skrzyżowanie od kilku lat jest objęte nie tylko systemem ITS, ale również monitoringiem kamer. A zatory spowodowane są olbrzymią liczbą samochodów przejeżdżających codziennie przez tę część miasta – według szacunków jest to nawet 70 tysięcy pojazdów dziennie.

4
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
EdekPiotrKrzysztofIrena Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Irena
Gość
Irena

Drogi są OK To samochodów jest za dużo i ciągle ich ilość rośnie

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Dokładnie, tak. Im więcej dróg tym więcej aut i tak koło się zamyka. Pamiętam kiedy została otwarta ulica Kamienna. Przez pierwsze 2-3 lata można tam było swobodnie jeździć. Potem było już tylko gorzej. Tak samo będzie jak kiedyś rozbudują trasę W-Z do 2 pasów, przy okazji zupełnie odcinając od reszty miasta osiedle Leśne…

Piotr
Gość
Piotr

Trasa WZ powstała ponad 20 lat temu i od początku była zrobiona jako prowizorka i teraz władze są zdziwione że są korki. Żenada. Trzeba pukać wszędzie gdzie się da o pieniądze bo przecież prowadzi tamtędy DK80 plus tak wielkie natężenie ruchu. Należy rozmawiać z tymi którzy mają pieniądze a nie ich obrażać. Należy się skupić na dużych inwestycja np. Trasa WZ i południowo-wschodnia obwodnica to ruch w Bydgoszczy znormalnieje. Należy zrobić te inwestycje porządnie a nie jako prowizorki.

Edek
Gość
Edek

Światło zielone przy Wyszyńskiego jest za krótkie i przedłużyć pas lewosktętu, bo blokuje środkowy pas

Powiązane treści