Tak wyburzano stary wiadukt kolejowy przy Modrzewiowej. Widowiskowe ujęcia! [WIDEO]
W kwietniu z rejonu ulicy Modrzewiowej zniknął nieużytkowany od lat wiadukt nad liniami kolejowymi 18 i 131. W pracach wyburzeniowych brała udział firma Langeo Construction, która zarejestrowała ich przebieg. W filmie przedstawiającym rozbiórkę możemy zobaczyć nie tylko efekty prac, ale także nowoczesne technologie, używane podczas robót – m.in. piłę ścienną ze zdalnym sterowaniem.
Przeprawa przy obecnej ulicy Modrzewiowej powstała w latach 30. XX wieku, podczas budowy magistrali węglowej Śląsk – Gdynia. W podobnym czasie wybudowano też wiadukty w pobliżu stadionu Zawiszy i ulicy Zaświat. Dwa z nich – w tym konstrukcja przy Modrzewiowej – były od lat nieużytkowane i odcięte od przyczółków. Jak pisaliśmy w sierpniu ubiegłego roku na MetropoliaBydgoska.PL, w wyniku postępowania administracyjnego utrzymanie wiaduktu przy Modrzewiowej powierzono spółce PKP SA. Nieużywana od lat konstrukcja znajdowała się w fatalnym stanie technicznym, dlatego też PKP Polskie Linie Kolejowe zabiegały o rozbiórkę, gdyż istniejące elementy konstrukcji mogły stanowić zagrożenie dla pociągów kursujących linią Bydgoszcz – Toruń czy magistralą węglową. Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał także stosowną decyzję o nakazie rozbiórki wiaduktu. Wstępnie PKP SA deklarowały, że nastąpi ona jesienią ubiegłego roku, lecz ze względów formalnych jej termin został przesunięty.
W lutym tego roku pojawiły się informacje, że demontaż elementów dawnego wiaduktu nastąpi na początku marca. Ostatecznie rozpoczął się on na początku kwietnia, po zakończeniu remontu wschodniej przeprawy drogowej w ciągu alei Armii Krajowej. – Zadanie realizuje PKP. Utrudnień w ruchu nie ma – podkreślał rzecznik ZDMiKP Tomasz Okoński. Na czas rozbiórki zamknięto jednak chodnik wzdłuż ulicy Modrzewiowej. Konstrukcja została wyburzona po kilkunastu dniach.
Prace wyburzeniowe prowadziła firma Langeo Construction, oferująca usługi związane z cięciem, wierceniem, oraz wzmacnianiem betonu/żelbetu dla sektora budowlanego. Jej prace zostały zarejestrowane na dwóch filmach, które przedstawiają postępy rozbiórki – od demontażu barierek i znajdującego się na wiadukcie billboardu, po rozbiórkę przęseł przeprawy z wykorzystaniem piły ściennej. Pierwsza część filmu (można ją znaleźć na kanale Langeo Construction) pokazuje prace w dzień, a drugą – prezentowana powyżej – roboty po zmroku. Widok iskrzących się pod wpływem zbrojeń tarcz piły robi wrażenie.
- Fotorelacja z wyburzeń wiaduktu przy Modrzewiowej [CZĘŚĆ PIERWSZA], [CZĘŚĆ DRUGA]
- Posłowie Bogucki i Schreiber przekonują: Sytuacja finansowa samorządów nie uległa zmianie - 11 grudnia 2024
- Konfederacja z rózgą dla rządu Tuska. „Tłuste koty PiS-u zostały zamienione na tłuste koty KO i PSL” - 11 grudnia 2024
- Sztuka wychodzi z Politechniki. Uczelnia nawiązała współpracę z III LO - 11 grudnia 2024