Bydgoszcz
24C
Niebo częściowo zachmurzone
49% wilgotność
Wiatr: 6km/h SW
H 24 • L 23
21C
Pt
22C
Sob
21C
Nd
23C
Pon
19C
Wt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczWideoTak wyburzano stary wiadukt kolejowy przy Modrzewiowej. Widowiskowe ujęcia! [WIDEO]
26.05.2020 | 21:00

Tak wyburzano stary wiadukt kolejowy przy Modrzewiowej. Widowiskowe ujęcia! [WIDEO]

W kwietniu z rejonu ulicy Modrzewiowej zniknął nieużytkowany od lat wiadukt nad liniami kolejowymi 18 i 131. W pracach wyburzeniowych brała udział firma Langeo Construction, która zarejestrowała ich przebieg. W filmie przedstawiającym rozbiórkę możemy zobaczyć nie tylko efekty prac, ale także nowoczesne technologie, używane podczas robót – m.in. piłę ścienną ze zdalnym sterowaniem.

Przeprawa przy obecnej ulicy Modrzewiowej powstała w latach 30. XX wieku, podczas budowy magistrali węglowej Śląsk – Gdynia. W podobnym czasie wybudowano też wiadukty w pobliżu stadionu Zawiszy i ulicy Zaświat. Dwa z nich – w tym konstrukcja przy Modrzewiowej – były od lat nieużytkowane i odcięte od przyczółków. Jak pisaliśmy w sierpniu ubiegłego roku na MetropoliaBydgoska.PL, w wyniku postępowania administracyjnego utrzymanie wiaduktu przy Modrzewiowej powierzono spółce PKP SA. Nieużywana od lat konstrukcja znajdowała się w fatalnym stanie technicznym, dlatego też PKP Polskie Linie Kolejowe zabiegały o rozbiórkę, gdyż istniejące elementy konstrukcji mogły stanowić zagrożenie dla pociągów kursujących linią Bydgoszcz – Toruń czy magistralą węglową. Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał także stosowną decyzję o nakazie rozbiórki wiaduktu. Wstępnie PKP SA deklarowały, że nastąpi ona jesienią ubiegłego roku, lecz ze względów formalnych jej termin został przesunięty.

W lutym tego roku pojawiły się informacje, że demontaż elementów dawnego wiaduktu nastąpi na początku marca. Ostatecznie rozpoczął się on na początku kwietnia, po zakończeniu remontu wschodniej przeprawy drogowej w ciągu alei Armii Krajowej. – Zadanie realizuje PKP. Utrudnień w ruchu nie ma – podkreślał rzecznik ZDMiKP Tomasz Okoński. Na czas rozbiórki zamknięto jednak chodnik wzdłuż ulicy Modrzewiowej. Konstrukcja została wyburzona po kilkunastu dniach.

Prace wyburzeniowe prowadziła firma Langeo Construction, oferująca usługi związane z cięciem, wierceniem, oraz wzmacnianiem betonu/żelbetu dla sektora budowlanego. Jej prace zostały zarejestrowane na dwóch filmach, które przedstawiają postępy rozbiórki – od demontażu barierek i znajdującego się na wiadukcie billboardu, po rozbiórkę przęseł przeprawy z wykorzystaniem piły ściennej. Pierwsza część filmu (można ją znaleźć na kanale Langeo Construction) pokazuje prace w dzień, a drugą – prezentowana powyżej – roboty po zmroku. Widok iskrzących się pod wpływem zbrojeń tarcz piły robi wrażenie.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane treści