Bydgoszcz
23C
Niebo częściowo zachmurzone
49% wilgotność
Wiatr: 3km/h WNW
H 23 • L 23
24C
Nd
24C
Pon
24C
Wt
25C
Sr
25C
Czw
Metropolia BydgoskaBydgoszczRozrywka i kulturaTurystów mają skusić pakiety i przeszkolona obsługa. Jak Bydgoszcz promuje swoje atuty?
Ster na Bydgoszcz2017_SG (26)
31.05.2018 | 09:08

Turystów mają skusić pakiety i przeszkolona obsługa. Jak Bydgoszcz promuje swoje atuty?

Bydgoszcz jest modna – twierdzą specjaliści od turystyki!

Na zdjęciu: Nasze miasto odwiedza coraz więcej osób – i to nie tylko podczas wielkich imprez, takich jak Ster na Bydgoszcz.

Fot. Stanisław Gazda

Wbrew powszechnym opiniom miasto nad Brdą odwiedza coraz więcej turystów. Miasto chwali się tym, co udało się zrobić, by przyciągnąć nowych gości, a także ujawnia nowe pomysły na zwiększenie atrakcyjności turystycznej.

W 2017 roku Bydgoskie Centrum Informacji obsłużyło ponad 46 tysięcy osób, z czego 28,5 tysiąca stanowili turyści z Polski, a 5,4 tys. – goście zagraniczni (reszta to mieszkańcy miasta). Ten wynik uda się jednak poprawić – jak poinformował na posiedzeniu komisji ds. promocji miasta dyrektor BCI Leszek Woźniak, tylko podczas niedawnego zlotu harleyowców Super Rally 2018 punkt przy ulicy Niedźwiedzia odwiedziło tysiąc obcokrajowców.


ZOBACZ ZDJĘCIA: Harleye pojawiły się na Starym Rynku w ramach Super Rally Bydgoszcz 2018 


BCI prowadzi też działania promocyjne Bydgoszczy na targach turystycznych. Przedstawiciele centrum prezentowali ofertę w Poznaniu, Łodzi i Berlinie, a niebawem wybierają się na Jarmark Dominikański do Gdańska i World Travel Show do Nadarzyna. Jednym z elementów działań jest także organizacja wycieczek promocyjnych dla dziennikarzy, blogerów i touroperatorów z zagranicy. W ramach takiego wyjazdu niebawem do grodu nad Brdą zawitają dziennikarze z włoskiej telewizji Rai Tre. Woźniak pochwalił się też rosnącą liczbą odsłon strony Visit Bydgoszcz – w 2017 roku ich liczba przekroczyła milion. BCI dba też o wizerunek miasta w mediach społecznościowych – w czerwcu i lipcu planowana jest akcja promująca bydgoską ofertę turystyczną na Facebooku, Instagramie i Google+.

Centrum informacji nie zapomina też o mieszkańcach Bydgoszczy. To dla nich prowadzony jest kalendarz najciekawszych miejskich wydarzeń oraz organizowane są spacery z przewodnikiem. W zeszłym roku skorzystało z nich pięćset osób.

Kolejnym etapem poprawy jakości obsługi turystów ma być zapowiadane na sierpień szkolenie dla pracowników obsługi turystycznej i hotelowej. Woźniak podkreśla, że BCI chciało przeprowadzić je na wiosnę, aby zdążyć przed startem sezonu, ale przedstawiciele branży noclegowej deklarowali, że lepszym terminem będzie koniec wakacji. Dzięki temu informacja BCI będzie obejmowała też bazę hotelową, co będzie znacznie korzystniejsze dla turystów. W czerwcu odbędzie się za to szkolenie promujące szlak TeH20 dla hotelarzy i pracowników muzeów z innych miast, a niedawno osiem osób zakończyło kurs na przewodnika po Exploseum.


PRZECZYTAJ TAKŻE: Waldemar Bujny o Bydgoszczy, która ma wiele turystycznych atutów [WYWIAD]


Nowością na skalę europejską będzie wprowadzenie pakietów dla turystów. Będą one dostępnie na stronie Tickeo, na której można m.in. kupić bilety na tramwaj wodny. Jak wyjaśnił prezes Bydgoskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej Karol Słowiński, pakiety mają pomóc w zaplanowaniu pobytu w Bydgoszczy. Początkowo na stronie obsługiwanej w trzech językach dostępnych ma być sześć pakietów obejmujących różne usługi turystyczne (np. dojazd z lotniska czy zwiedzanie Exploseum z zamówionym dojazdem busem). Słowiński dodał, że usługi znajdujące się w pakietach będzie można też zamówić osobno.

– To potężne wyzwanie, ale „próbę ognia” mieliśmy już przy okazji zmiany systemu sprzedaży na kursy tramwaju wodnego. Projekt będzie jednak musiał mieć środki na jego promocję – powiedział Słowiński, zwracając się niejako z prośbą do radnych o zapewnienie pieniędzy na ten cel w budżecie miasta.

Probierzem skuteczności działań na rzecz promocji miasta poprzez turystykę będą wyniki badań ruchu turystycznego. BCI zebrało 1200 wywiadów ankietowych, które przeprowadzono z turystami odwiedzającymi Bydgoszcz. Raport ma zostać przedstawiony w połowie czerwca. Wcześniej – 6 czerwca w Przystani Bydgoszcz odbędzie się pierwsza z cyklu debat „Jakość w Turystyce”. Debata rozpocznie się o godzinie 10:00. a poprowadzi ją członek honorowy ByLOTu dr hab. Piotr Zmyślony – wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i członek Think Tanku Miasta Poznania. W czasie debaty rozważane będą zagadnienia „Co dla turystów? Co dla mieszkańców? Jak znaleźć kompromis?”.

Powiązane treści