Bydgoszcz
4C
Niebo częściowo zachmurzone
93% wilgotność
Wiatr: 4km/h N
H 4 • L 3
8C
Sob
9C
Nd
14C
Pon
10C
Wt
13C
Sr
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaREGIONPorady i ciekawostkiTymczasowe stoisko sprzedażowe w galerii. Jak zwiększyć skuteczność punktu POS?
04.01.2021 | 13:35

Tymczasowe stoisko sprzedażowe w galerii. Jak zwiększyć skuteczność punktu POS?

Na zdjęciu: Mogłoby się wydawać, że im lepiej widoczny będzie punkt na tle stacjonarnych sklepów oraz całego otoczenia, tym więcej osób będzie w stanie przyciągnąć.

Fot. mat. autora

Tak zwane Points Of Sale na stałe wpisały się w krajobraz obiektów handlowych. Nie wszystkim firmom opłaca się stały wynajem powierzchni sprzedażowej. Niektórym branżom czy przedsiębiorstwom wystarczy zaznaczyć swoją fizyczną obecność w pewnych okresach, podczas szczytu sezonu. Do tego rodzaju działań należy się dobrze przygotować, aby cała akcja przyniosła maksymalnie wysokie zyski. Eksperci z firmy OmegaSystem mają kilka praktycznych wskazówek na podobne okazje.

Rzucający się w oczy, ale nie krzykliwy i ostentacyjny. Ostrożnie z efektownymi dekoracjami

Mogłoby się wydawać, że im lepiej widoczny będzie punkt na tle stacjonarnych sklepów oraz całego otoczenia, tym więcej osób będzie w stanie przyciągnąć. Statystyki nie potwierdzają występowania tego rodzaju prawidłowości – niektórzy specjaliści zajmujący się marketingiem twierdzą, że „wizualne fajerwerki” mogą przynieść efekty odwrotne od zamierzonych. Kiedy o uwagę konsumentów w zbliżony, efekciarski sposób rywalizuje wiele POS-ów oraz reklam, odbiorcy podświadomie zaczynają je ignorować. Ograniczenie liczby i intensywności bodźców oddziałujących na potencjalnych klientów pozwala mocniej skoncentrować się na tym, co w danym produkcie czy marce ma największe znaczenie. Przedstawienie zalet sprzedawanego towaru to jeszcze nie wszystko, dziś warto podkreślać wartości, jakie stoją za całą firmą.

Spójna identyfikacja wizualna marki wzmacnia przekaz, zachęca do bliższego zapoznania się z ofertą

Coraz szerszy wybór wysokiej jakości produktów w przystępnych cenach – bez względu na ich kategorię – sprawia, że sama rzecz oraz atrakcyjne reklamy nie wystarczają do skutecznej sprzedaży. Prezentowany towar powinien nieść ze sobą coś więcej. Najlepszymi przykładami tego trendu są rosnący nacisk na ekologię, minimalizację wpływu na środowisko czy wdrażanie zasad sprawiedliwego handlu (Fair Trade). Konsumenci którzy decydują pomiędzy porównywalnymi jakościowo oraz cenowo produktami biorą pod uwagę to, kogo będą wspierać swoim zakupem. Dlatego podczas projektowania materiałów na POS-y należy uwypuklić osobowość marki na równi z cechami samego produktu. Wykonawcy tego rodzaju stoisk nie mają najmniejszych problemów z przeniesieniem nawet najbardziej złożonych wizji do namacalnej rzeczywistości. Na stronie https://omegasystem.pl/ można znaleźć sporo przykładów starannie wykonanych realizacji.


Podobne wpisy

Powiązane treści