Urząd w Białych Błotach zostanie rozbudowany. Projekt będzie gotowy w tym roku
Zdjęcia: UG Białe Błota
Budynki urzędowe w Białych Błotach dopasowywane są do potrzeb mieszkańców gminy. Zdecydowano o rozbudowie urzędu gminy oraz o zmianie lokalizacji urzędu stanu cywilnego.
Urząd Gminy Białe Błota prowadzi swoją działalność w kilku oddalonych od siebie budynkach. To zdecydowanie utrudniania życie mieszkańcom i interesantom, którzy chcą swoje sprawy załatwić szybko i sprawnie.
W związku z tym zdecydowano przyspieszyć działania mające na celu rozbudowę Urzędu Gminy przy ul. Szubińskiej 7. Koncepcja projektowa budynku jest już gotowa – zakłada ona również budowę sali obrad na potrzeby Rady Gminy Białe Błota.
W sierpniu 2022 r. została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej z Zakładem Projektowania i Usług Budowlanych „BENBUD” z Grudziądza. Gotowy, kompletny projekt ma zostać sporządzony do czerwca tego roku.
Urząd Stanu Cywilnego w nowym miejscu
Nie są to jedyne zmiany w urzędowych siedzibach. Urząd Stanu Cywilnego do tej pory funkcjonował w budynku przy ulicy Szubińskiej 7. Teraz przeprowadzi się na pierwsze piętro budynku handlowo- usługowego przy ul. Szubińskiej 1.
Nowa lokalizacja ma być przestronna i wygodna, co zdecydowanie ułatwi załatwianie spraw interesantom. Przez kilka następnych dni USC będzie jeszcze działał w budynku urzędu gminy, a swoją działalność w nowej lokalizacji rozpocznie prawdopodobnie 9 stycznia br.
Po przeprowadzce, do której przygotowania trwają już od listopada ubiegłego roku, pracownicy USC będą dysponowali powierzchnią ok. 70 metrów kwadratowych. Dodatkowym udogodnieniem będzie winda oraz 3 stanowiska obsługi dla osób z niepełnosprawnościami.
Chociaż załatwianie wszelkich formalności będzie odbywało się w nowej lokalizacji, to same ceremonie ślubne oraz inne uroczystości organizowane przez USC nadal będą organizowane w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Białe Błota.