Więcej linii na Dworzec Błonie? Drogowcy nie mają takich planów
Dodano: 19.09.2021 | 10:10Na zdjęciu: Jedyną linią dzienną, jaka kursuje do pętli Dworzec Błonie, jest 53 z Kapuścisk.
Fot. Szymon Fiałkowski/archiwum
Do wybudowanej w ramach realizacji przystanku kolejowego pętli Dworzec Błonie dojeżdżają dwie linie autobusowe – 53 i 32N. Czy to się zmieni? W odpowiedzi na pismo radnego Prawa i Sprawiedliwości Jarosława Wenderlicha zastępca prezydenta Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz przyznaje, że obecnie obsługa przystanku Bydgoszcz Błonie jest wystarczająca. W tej części miasta nie planuje się także budowy czy rozbudowy parkingu, który miałby zachęcić kierowców z Białych Błot do przesiadki na komunikację publiczną.
Zlokalizowana przy ulicy Madalińskiego pętla Dworzec Błonie powstała w ramach budowy przystanku kolejowego Bydgoszcz Błonie. Prace przeprowadzono w latach 2015-2016. Nowa pętla została uruchomiona w styczniu 2016 roku – był to element wielkich zmian w komunikacji publicznej, spowodowanych oddaniem do użytku linii tramwajowej do Fordonu. Od tej pory na Dworzec Błonie kursują dwie linie – 53 z Kapuścisk i 32N z Tatrzańskiego.

Zobacz również:
5 lat Metropolii Bydgoszcz. Samorządowcy przyznają: Komunikacja wyzwaniem na kolejne lata
O to, czy bydgoscy drogowcy planują poprowadzić na pętle przy Madalińskiego kolejne linie autobusowe zapytał w interpelacji radny Jarosław Wenderlich. W odpowiedzi zastępca prezydenta Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz podkreślił, że poza 53 w pobliżu Dworca Błonie kursuje także linia 57 (konkretnie ulicami Schulza i Stawową). – Obie linie kursują do godziny 19:00 ze średnia częstotliwością co ok. 20 minut, a wieczorem co 30 minut – wyliczył. Na przedłużenie kolejnych nie ma jednak szans.
– Mając na względzie częstotliwość poszukiwania pojawiania się pociągów na przystanku kolejowym (średnio co 30-40 minut) oraz niewielką liczbę pasażerów generowaną przez kolej, obsługa przystanku Bydgoszcz Błonie jest obecnie na wystarczającym poziomie – napisał zastępca prezydenta. Jak przyznał Kozłowicz, w przypadku wzrostu znaczenia przystanku Bydgoszcz Błonie „nie wyklucza się podjęcia niezbędnych działań dostosowujących komunikację publiczną do zmieniających się uwarunkowań”.
Wenderlich zapytał też przedstawicieli ratusza o to, czy planowana jest rozbudowa parkingu przy pętli Dworzec Błonie. Zdaniem radnego, miałoby to ułatwić mieszkańcom gminy Białe Błota korzystanie z komunikacji miejskiej. Kozłowicz odpowiedział: – Na chwilę obecną nie jest planowana rozbudowa parkingu przy tej stacji, a dla pasażerów dojeżdżających do Bydgoszczy samochodami od strony Białych Błot i Brzozy powstają parkingi Park & Ride przy ulicach Kujawskiej i Grudziądzkiej. Ponadto gmina Białe Błota obsługiwana jest aktualnie czterema liniami międzygminnymi (90, 91, 92, 96), z czego trzy dojeżdżają do pętli Błonie i umożliwiają przesiadkę na linie miejskie.
Brak planów realizacji parkingu P&R na Błoniu wskazywaliśmy już w 2018 roku w naszym raporcie o bydgoskiej mutacji systemu. – Szczególnie dotkliwy jest fakt braku jakiejkolwiek koncepcji zagospodarowania park & ride w rejonie pętli Błonie, która jako jedna z nielicznych w naturalny sposób powinna generować ruch przesiadkowy z terenów gminy Białe Błota (same linie międzygminne problemu nie rozwiążą). Co ciekawe, zapowiadany przez długi czas parking przy pętli Dworzec Błonie zniknął z planów drogowców. Nie powinno to jednak dziwić, bo obecne powiązania ruchu autobusowego z kolejowym są niewielkie, a w perspektywie są jedynie mgliste plany budowy drugiej nitki torów do Solca Kujawskiego okalającej port lotniczy. Na ten moment stracono jednak dużą szansę na odciążenie ul. Szubińskiej, która jest jedną z najmocniej eksploatowanych dróg w regionie.
CZYTAJ WIĘCEJ: Park & ride w Bydgoszczy. System potencjalnych błędów i wypaczeń? [RAPORT]
- Co dzieje się na budowie czwartego kręgu Opery Nova? Budimex przedstawił najnowsze wieści - 26 czerwca 2025
- Zmiany w Unii Solec Kujawski. Klub podziękował Dawidowi Niezbeckiemu - 26 czerwca 2025
- Sejmik bez apelu w sprawie likwidacji oddziału UDT w Bydgoszczy. Dwoje bydgoskich radnych KO było przeciw - 26 czerwca 2025