Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Zamknięcie torowiska przy Perłowej. Od soboty zmiany w komunikacji [SCHEMAT, ROZKŁADY JAZDY]

Dodano: 08.01.2022 | 13:29

Na zdjęciu: Torowisko przy Perłowej zostało zamknięte w sobotę, 8 stycznia.

Fot. Leszek Grabowski

Z uwagi na zamknięcie torowiska przy Perłowej, od soboty, 8 stycznia linie tramwajowe nr 7 i 8 będą kursują do zajezdni przy Toruńskiej, linia 4 jeździ przez Kujawską, a linia 11 została zawieszona. Zmiany mają obowiązywać do końca tegorocznych wakacji.

Zamknięcie torowiska wzdłuż ulicy Perłowej zwiastuje kolejny etap trwającej od lata 2021 roku przebudowy mostów Kazimierza Wielkiego (której częścią jest również remont skrzyżowania Toruńska/Perłowa wraz z układem torowym) – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od soboty, 8 stycznia ruch tramwajowy na tym odcinku został wstrzymany. Wprowadzono następujące zmiany w komunikacji:

  • Linia nr 4 została skierowana na trasę czasową zmienioną z Glinek przez Wojska Polskiego, Kujawską i Bernardyńską – od ronda Jagiellonów wraca na standardową trasę do pętli Bielawy
  • Linia nr 7 z pętli Niepodległości kursuje do zajezdni tramwajowej Toruńska
  • Linia nr 8 jedzie trasą czasowo zmienioną z pętli Rycerska także do zajezdni tramwajowej Toruńska
  • Linia nr 11 Wyżyny – Bielawy została zawieszona
  • Z obsługi pasażerskiej zostały wyłączone następujące przystanki tramwajowe: Szarych Szeregów (po północnej stronie węzła) i Perłowa/Toruńska (po południowej stronie węzła)
  • Linie nr 1, 2, 3, 5, 6, 9 i 10 realizują przewozy na standardowych trasach, ale zmieniły się ich rozkłady jazdy.

Na odcinku Kapuściska – Rondo Toruńskie – Rondo Jagiellonów funkcjonuje autobusowa komunikacja zastępcza. Dotychczasowa linia Za T6, kursująca Toruńską i Bernardyńską zamieniła się w Za T – trasa będzie taka sama, lecz liczba kursów zostanie zmniejszona: z trzech kursów na godzinę w dni powszednie będą to (w analogicznym czasie) jeden/dwa kursy.

Uruchomiona została także linia zastępcza Za T8 w relacji Kapuściska – rondo Toruńskie, która kursuje ulicami Wojska Polskiego, Władysława Bełzy, Spokojną i Toruńską. Na linii  obowiązują następujące przystanki: Kapuściska, Wojska Polskiego/Baczyńskiego, Wojska Polskiego/Kaczyńskiego, Szarych Szeregów, Bełzy/Szarych Szeregów, Spokojna, Bełzy/Spokojna i rondo Toruńskie. Osoby podróżujące pomiędzy Bartodziejami i Kapuściskami mogą korzystać również z linii nr 59, która na odcinku od przystanku Fordońska/Bałtycka do pętli Kapuściska pełni funkcje autobusowej komunikacji zastępczej za tramwaj nr 7.

Warto wiedzieć, że bilety jednorazowe honorowane są na następujących zasadach (i odwrotnie dla każdego wariantu):

  • z linii nr 4 na liniach Za T8, linii nr 8 na odcinku rondo Toruńskie – rondo Jagiellonów oraz linii nr 6 na odcinku rondo Toruńskie – Bielawy
  • z linii nr 6 na linii Za T
  • z linii nr 7 na Za T8 oraz na linii 59 na odcinku Fordońska/Bałtycka – Kapuściska
  • z linii nr 8 i 9 na linii Za T8

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Miejskiej podkreśla, że przy planowaniu zmian wykorzystano otwarte rok temu torowisko wzdłuż ulicy Kujawskiej, dzięki czemu „wszystkie osiedla górnego tarasu nadal będą posiadały bezpośrednie połączenia tramwajowe z centrum”. – Zależało nam, aby nie dublować kursów tramwajowych ul. Kujawską. Rozkłady jazdy zostały więc tak zsynchronizowane, aby po zmianie tras godziny odjazdów tramwajów nie pokrywały się na wspólnych odcinkach – przekonuje zarząd dróg. W komunikacie czytamy również, że w dni powszednie na górny taras kursować będą długie składy tramwajowe.

Zamknięcie torowiska przy Perłowej: Zapoznaj się z nowymi rozkładami jazdy tramwajów

Kompleksowa modernizacja 600-metrowego odcinka torowiska przy Perłowej ma zakończyć się w wakacje 2022 roku. Wykonawca – firma Trakcja – zakłada, że jeszcze w styczniu uda jej się wykonać rozbiórkę starych torów i peronów przystankowych. – Po dokonaniu rozbiórek planowane jest wykonanie nowych fundamentów oraz słupów trakcyjnych. W międzyczasie dowiezione zostaną nowe materiały – szyny i podkłady – które będą wbudowywane sukcesywnie po przygotowaniu wszystkich warstw podbudowy – informuje Okoński.