Bydgoszcz
-5C
Niebo głównie zachmurzone
81% wilgotność
Wiatr: 6km/h ESE
H -5 • L -6
-2C
Czw
1C
Pt
-1C
Sob
0C
Nd
1C
Pon
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaZima na bydgoskim lotnisku nie oznacza snu. Wracają loty do Kijowa. Co z połączeniem do Frankfurtu?
lotnisko Bydgoszcz
29.10.2021 | 15:09

Zima na bydgoskim lotnisku nie oznacza snu. Wracają loty do Kijowa. Co z połączeniem do Frankfurtu?

Eryk Dominiczak | e.dominiczak@metropoliabydgoska.pl

Na zdjęciu: W zimowej siatce połączeń sezonu 2021/2022 na bydgoskie lotnisko wróci połączenie Ryanaira do Kijowa. Więcej będzie także lotów do Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Fot. Szymon Fiałkowski

Powrót lotów do Kijowa oraz dodatkowe rotacje na kierunkach emigracyjnych i do Warszawy – to najważniejsze zmiany związane z wejściem w życie w najbliższą niedzielę, 31 października zimowej siatki połączeń na bydgoskim lotnisku. Minusem jest w dalszym ciągu brak odpowiedzi, czy – a jeżeli tak, to kiedy – wróci połączenie Lufthansy do Frankfurtu nad Menem.

Loty na kijowskie lotnisko Boryspol wracają po kilkunastomiesięcznej przerwie spowodowanej – a jakże – epidemią. Pierwszy rejs zaplanowano właśnie na niedzielę. Wylot z Bydgoszczy zaplanowano o 17:45, a lądowanie w Kijowie – o 20:30. Lot potrwa jednak niespełna dwie godziny, gdyż należy uwzględnić różnicę czasu pomiędzy Polską a Ukrainą. Dlatego też rejs powrotny rozpocznie się o 21:05 miejscowego czasu, a pasażerowie wysiądą na lotnisku imienia Paderewskiego o godzinie 22:00. Drugą rotację zaplanowano na środy – wylot z miasta nad Brdą nastąpi o 17:35, powrót zza wschodniej granicy – o 20:55. Jak deklaruje Ryanair, najtańsze bilety w systemie rezerwacyjnym kosztują od 19 złotych za lot w jedną stronę.

Zimowa siatka połączeń to także ciąg dalszy przywracania liczby lotów sprzed wprowadzenia obostrzeń w lotach międzynarodowych. Dlatego też zimą polecimy cztery razy na podlondyńskie lotnisko Stansted (do tej pory po dwa loty tygodniowo), a do Luton i Dublina – po trzy razy (co oznacza jedną dodatkową rotację). Nadal trzykrotnie będzie można wybrać się do Birmingham. Szósty rejs w tygodniu wprowadzi także na trasie do Warszawy LOT. – Siatka połączeń naszego lotniska jest sukcesywnie odbudowywana. Na Kujawy i Pomorze wróciły już niemal wszystkie połączenia realizowane przed pandemią koronawirusa – wskazuje Tomasz Moraczewski, prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz.




Kluczowe jest jednak słowo „niemal”, bo w dalszym ciągu nie wiadomo, co z lotami do Frankfurtu realizowanymi przez Lufthansę. W pierwszej połowie roku można było kupować bilety na loty jesienne, ale ostatecznie zostały one jednak odwołane. – Przewoźnik kalkuluje opłacalność rejsów na trasie z Bydgoszczy. Sami cały czas prowadzimy z nim rozmowy, ale jednoznacznej odpowiedzi dotyczącej powrotu Lufthansy i jego ewentualnego terminu jak dotąd nie otrzymaliśmy – mówi w rozmowie z nami Mateusz Dul, rzecznik prasowy lotniska.

Do końca września bydgoskie lotnisko obsłużyło nieco ponad 56,5 tysiąca pasażerów. W ubiegłym roku, przy ruchu mocno ograniczonym ograniczeniami epidemicznymi, było to niespełna 128 tysięcy podróżnych. Dla porównania – w rekordowym 2019 roku w porcie pojawiło się ponad 425 tysięcy osób.

Jak podała kilka dni temu na swojej stronie internetowej Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, z analiz Eurocontrolu (Europejska Organizacja ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej) wynika, że ruch sprzed epidemii ma zostać odbudowany w połowie 2023 roku, a ożywienie będzie widoczne już w okresie nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia. PAŻP podkreśla jednak, że prognoza jest „optymistyczna”.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
5 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Janek
Janek
1 miesiąc temu

Jeżeli ma wrócić Frankfurt to raz dziennie do Warszawy lot wystarczy. Jeżeli nie ma Lufthansy, to LOT jak najszybciej powinien wprowadzić 2 połączenie że stolica.

To raz.

Dwa, od wielu lat mówi się, piszę, apeluje ze Bydgoszczy potrzeba połączeń że Skandynawią. Sztokholm i Oslo to powinien być priorytetem.

Jak pokazał Rzeszów, trzeba sprowadzić Wizzaira. Nie jest to sprawa niemożliwa, rozchodzi sis tylko o pieniądze. Konkurencja dobrze zrobi WSZYSTKIM

Aga
Aga
1 miesiąc temu

A co z połączeniem do Szkocji?

Marcin
Marcin
1 miesiąc temu

Może jakieś loty do Rotterdamu lub Eindhoven

Juzek
Juzek
1 miesiąc temu

Może Bremen,Hannover Hamburg – Bdg

Marlena
Marlena
1 miesiąc temu

Zdecydowana większość lotów jest do Anglii, bardzo dobrze, że lotnisko wraca do czasu sprzed pandemii. Nie ma jednak nadal żadnego połączenia do Szkocji np. do Edynburga, a może nawet do Inverness, dlaczego nie być konkurencyjnym dla innych lotnisk i nie latać do stolicy Highlands

Powiązane treści