Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Znamy oferty na wykonanie kolejnego odcinka S10 Bydgoszcz-Toruń. Przetarg wygra podbydgoska spółka?

Dodano: 03.09.2021 | 11:16

Na zdjęciu: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ujawniła chętnych na wykonanie 21-kilometrowego fragmentu od węzła Solec do węzła Toruń Zachód.

Fot. Szymon Fiałkowski

Tydzień po otwarciu ofert na projekt i budowę odcinka Stryszek – Emilianowo, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ujawniła chętnych na wykonanie 21-kilometrowego fragmentu od węzła Solec do węzła Toruń Zachód. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum podbydgoskiej Kobylarni i firmy Mirbud.

Otwarcie ofert nastąpiło w piątek, 3 września przed południem. Na zaprojektowanie oraz wybudowanie najdłuższego odcinka trasy ekspresowej z Bydgoszczy do Torunia – czyli węzeł Solec Kujawski – węzeł Toruń Zachód drogowcy zabezpieczyli 705 milionów złotych. W ramach tej części inwestycji wybudowany zostanie właśnie węzeł Solec oraz – po obu stronach – Miejsca Obsługi Podróżnych na wysokości Cierpic.

Znamy oferty na wykonanie kolejnego odcinka S10 Bydgoszcz-Toruń. Przetarg wygra podbydgoska spółka?

Zobacz również:

Znamy oferty na budowę S10 od Stryszka do Emilianowa

Do przetargu zgłosiło się osiem podmiotów. Tym razem najtańszą propozycję cenową zaoferowało konsorcjum Kobylarni i Mirbudu, wyceniając prace na 425 milionów złotych. 466 milionów zaoferowała spółka PORR, 473 – Budimex, 477 – Intercor, 481 – konsorcjum spółek NDI, 482 – Mota-Engil, a 491 – PolAqua. Najdroższą ofertę złożył Strabag – 519 milionów złotych.

Tydzień temu (27 sierpnia) poznaliśmy propozycje wykonawców w postępowaniu na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka od węzła Stryszek do węzła Emilianowo. Wszystkie propozycje, które spłynęły do GDDKiA, opiewały na kwoty pomiędzy 400 a nieco ponad 520 milionów złotych i mieściły się w budżecie (wynosi on 560 milionów złotych).

Najniższą ofertę złożyła firma Budimex, która za realizację inwestycji chce niespełna 410 mln złotych. Niespełna milion złotych więcej oczekuje spółka Intercor. Trzecia w kolejności – z ofertą na 417 mln złotych – jest Polaqua. Warto dodać, że wszystkie ona są już zaangażowane w budowę drogi ekspresowej S5 w naszym regionie. Podobnie zresztą jak konsorcjum Mirbudu i Kobylarni, które tym razem oczekuje za wykonanie robót 444 mln zł. Kolejne propozycje złożyły: Strabag (450 mln zł), konsorcjum z sopocką spółką NDI jako liderem (462 mln zł), Mota-Engil oraz Masfalt (503 mln zł), spółka PORR (515 mln zł) oraz Aldesa Construcciones – 521 mln zł.

Na otwarcie czekają jeszcze oferty na odcinki Emilianowo – Solec (8,6 km wraz z węzłem Makowiska) oraz Toruń Zachód – Toruń Południe (w ramach rezerwy pozostawionej kilkanaście lat temu podczas budowy południowej obwodnicy Torunia; powstaną tam dwa dodatkowe węzły – Podgórz i Czerniewice).