Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kolejny pociąg wyprodukowany przez bydgoską Pesę wyruszył na Białoruś [ZDJĘCIA]

Dodano: 01.06.2020 | 05:58

To kolejny z zamówionych pociągów, jaki trafi na białoruskie tory.

Na zdjęciu: Pociąg 760M wyjechał na Białoruś z fabryki Pesy w miniony piątek.

Fot. mat. PESA Bydgoszcz

Z terenu bydgoskiej Pesy w miniony piątek (29 maja) ruszył kolejny pociąg typu 760M – to czwarty pojazd, który trafi do Kolei Białoruskich.

Pod koniec 2017 r., bydgoska Pesa wygrała przetarg i podpisała umowę z Kolejami Białoruskimi na dostawę sześciu pojazdów sześcioczłonowych typu 760M. Wartość umowy przekracza kwotę 275 milionów złotych.

Na początku tego roku, pierwsze pociągi które już trafiły do białoruskiego przewoźnika, wyjechały na tory i przewożą pasażerów m.in. na trasie łączącej stolicę kraju – Mińsk z Witebskiem. Tę trasę pociągi pokonują w niecałe trzy godziny bez zatrzymywania się na przystankach pośrednich lub 3 godz. i 16 min. zatrzymując się na stacjach w Boguszewku, Orszy, Tołoczynie i Borysowie.

W piątek, z terenu bydgoskiej fabryki na Białoruś ruszył czwarty taki pociąg typu 760M z sześciu zamówionych przez białoruską stronę. Jak podaje branżowy portal nakolei.pl, szacuje się, że skład powinien dotrzeć na miejsce pod koniec tego tygodnia. Przypomnijmy, że niedawno Pesa otrzymała homologację zagraniczną na użytkowanie tych składów. A to oznacza, że pociągi 760M mogą być eksploatowane nie tylko na Białorusi. – Możemy oferować te pojazdy klientom w innych krajach – m.in. Rosji, Litwie, Uzbekistanie, Kazachstanie czy Mołdawii – podkreśla Dariusz Skotnicki, dyrektor sprzedaży rynku wschodniego w Pesa Bydgoszcz.

Pojazdy kursują z maksymalną prędkością 140 km/h, są wyposażone w przedziały 1. i 2. klasy, gdzie jest łącznie 300 miejsc siedzących. Komfort pasażerów jest zapewniony dzięki klimatyzacji, dostępowi do Wi-Fi, gniazdkom do ładowania telefonów komórkowych, toaletom próżniowym oraz miejscom dla inwalidów. O wygodę pasażerów dba specjalnie przeszkolony personel Kolei Białoruskiej. Liczący ponad 134 metry długości Pesa 760M to aktualnie najdłuższy spalinowy zespół trakcyjny w ofercie największego polskiego producenta pojazdów szynowych.

Szymon Fiałkowski