Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Elektryczne autobusy już za dwa lata w Bydgoszczy. Gdzie mają jeździć? [SONDA]

Dodano: 22.02.2017 | 07:45

Bydgoszcz jest jednym z miast, które dołączyły do programu rozwoju elektromobilności.

Na zdjęciu: Jednym z proponowanych obszarów dla elektrobusów jest Myślęcinek.

Fot. JW

Bydgoszcz jest jednym z kilkudziesięciu polskich miast, które zadeklarowały udział w programie rozwoju elektromobilności. Wiadomo, kiedy nad Brdę mają trafić pierwsze ekologiczne pojazdy.

W poniedziałek w Warszawie przedstawiciele 41 miast, w tym Bydgoszczy i Inowrocławia, podpisali listy intencyjne z ministerstwami rozwoju i energii oraz Polskim Funduszem Rozwoju w sprawie elektromobilności. Bydgoszcz reprezentowali zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz oraz zastępca dyrektora ZDMiKP Rafał Grzegorzewski. Więcej na temat porozumienia czytaj TUTAJ.

Pierwsze autobusy elektryczne miałyby trafić do Bydgoszczy w 2019 roku. W sumie miasto zadeklarowało zakup dziesięciu pojazdów z możliwością późniejszego nabycia kolejnych dziesięciu sztuk. Elektrobusy wymagają budowy infrastruktury i są dwukrotnie droższe w zakupie niż tradycyjne autobusy, ale ich eksploatacja jest tańsza. Oprócz nabycia pojazdów i budowy stacji ładowania miasto zobowiązało się też do udziału w pracach badawczo-rozwojowych oraz w przygotowaniu księgi dobrych praktyk dla polskich samorządów.

Czytaj także: Ewa Witkowska: Europa stawia na ekologiczne pojazdy i chcemy podążać jej śladem

Sprzyjające środowisku autobusy miałyby jeździć w wyznaczonych strefach. Wśród nich wymienia się Śródmieście, gdzie emisja spalin jest największa, rejony uprzemysłowione jak Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny i tereny pozachemowskie, obszary wypoczynkowe (np. Myślęcinek) oraz osiedla mieszkaniowe o wysokiej zabudowie i dużej częstotliwości kursowania linii autobusowych jak Bartodzieje, Bielawy, Szwederowo i Błonie. Na razie nie wiadomo jednak, czy pojazdy trafią do jednego z tych obszarów czy do kilku.

Gdzie w pierwszej kolejności powinny trafić ekologiczne autobusy?

Zobacz rezultat

Sebastian Torzewski