Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kto wybuduje nowy wiadukt na ulicy Wojska Polskiego? Po aukcji cena za roboty spadła

Dodano: 23.03.2021 | 13:06

Eryk Dominiczak | e.dominiczak@metropoliabydgoska.pl

Na zdjęciu: W ciągu kilku tygodni powinny rozpocząć się prace do rozbiórki północnego wiaduktu na ul. Wojska Polskiego. Roboty potrwają do końca maja przyszłego roku.

Fot. Szymon Fiałkowski

Sześć podmiotów wzięło udział w poniedziałkowej (22 marca) aukcji elektronicznej mającej wyłonić wykonawcę budowy nowego wiaduktu na ulicy Wojska Polskiego na granicy Wyżyn oraz Wzgórza Wolności. Najniższą cenę zaproponowała spółka Mostostal Kielce.

Firma ze stolicy województwa świętokrzyskiego za wyburzenie obecnego i wzniesienie nowego, północnego wiaduktu nad aleją Jana Pawła II zaproponowała cenę 22,37 miliona złotych. Walka o zlecenie była jednak bardzo zażarta. Dość powiedzieć, że druga najniższa oferta – bydgoskiej firmy Kormost opiewała na niespełna 600 tysięcy złotych więcej. Wszystkie propozycje złożone w trakcie poniedziałkowej aukcji nie przekroczyły zresztą kwoty 29 mln złotych.

Dla drogowców rezultaty aukcji to dobra wiadomość. Na inwestycję mieli oni bowiem zabezpieczone 23,5 mln zł. Ale w pierwszym etapie składania ofert wszystkie propozycje ten budżet przekroczyły. Najtańszą ofertę złożył wówczas także Mostostal Kielce, ale wynosiła ona blisko 26 mln zł. Dość powiedzieć, że Strabag, który teraz za wykonanie robót proponował niecałe 29 mln zł, startował z pułapu niespełna… 55 mln zł.




W ciągu kilku tygodni Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej powinien więc podpisać umowę na wyburzenie północnego wiaduktu na ul. Wojska Polskiego i postawienie tam zupełnie nowej konstrukcji. W harmonogramie inwestycji znalazł się zapis, że wszystkie prace powinny zakończyć się do 31 maja 2022 roku. Kilka miesięcy wcześniej, bo do końca stycznia, wykonawca powinien zapewnić przejezdność przynajmniej jednym pasem wiaduktu. Nowy obiekt będzie objęty 10-letnią gwarancją. Oprócz dwóch pasów ruchu powstanie na nim także ciąg pieszo-rowerowy.

Dotychczasowy wiadukt powstał w 1978 roku. Remont przeszedł w latach 90. W 2019 roku konieczne było ograniczenie na nim ruchu samochodów ciężarowych oraz ograniczenie prędkości do 30 kilometrów na godzinę. W ubiegłym roku konstrukcja została podparta do czasu prac rozbiórkowych. Wcześniej, bo w latach 2016-2017 przebudowano sąsiedni, południowy wiadukt nad ówczesną drogą krajową nr 5 (obecnie drogą wojewódzką).