Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Likwidacja kładki na Wyżynach. W ponownym przetargu złożono trzy oferty

Dodano: 02.10.2023 | 16:51

Na zdjęciu: Kładka na Wyżynach ma zostać rozebrana.

Fot. Szymon Fiałkowski

Spółki Kormost, Strabag i Kada-Bis chcą rozebrać kładkę dla pieszych na Wyżynach i w zamian wyznaczyć przejście naziemne przez jezdnię ulicy Wojska Polskiego. Oferty przewyższają kosztorys drogowców, ale mogą one ulec zmniejszeniu.

Pierwszy przetarg na likwidację kładki i utworzenie w jej miejscu przejścia sterowanego sygnalizacją świetlną zakończył się unieważnieniem: drogowcy planowali przeznaczyć na inwestycję 1,6 miliona złotych, podczas gdy jedyny oferent – Strabag – zaproponował 5,7 mln, zaś po negocjacjach – 5,2 mln zł. We wrześniu ZDMiKP ponowił postępowanie – oferty poznaliśmy dziś (2 października).

Tym razem do przetargu poza Strabagiem zgłosiły się dwie bydgoskie firmy. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła pierwsza z nich – Kormost, proponując wykonanie prac za 3,5 miliona złotych. Strabag oczekuje nieco więcej – 3,6 miliona, a spółka Kada-Bis aż 4,3 miliona złotych. Budżet drogowców na to zadanie pozostał niezmienny – 1,6 miliona. Co dalej? ZDMiKP może negocjować cenę, co może sprawić, że firmy obniżą swoje oczekiwania – zwłaszcza wobec mniejszej liczby zamówień na rynku budowlanym.

Przejście zamiast kładki na Wyżynach. Szczegóły inwestycji

Konstrukcja nad ulicą Wojska Polskiego została oddana do użytku na przełomie 1982 i 1983 roku. Z uwagi na jej stan techniczny ZDMiKP od kilkunastu miesięcy rozważał możliwość jej modernizacji, jak i zastąpienia jej przejściem naziemnym. Za tym drugim, znacznie tańszym rozwiązaniem opowiadają się społecznicy, m.in. działacze Bydgoskiego Ruchu Miejskiego czy Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego. Przeciwko wyznaczaniu „zebry” z sygnalizacją protestują przede wszystkim kierowcy.

W konsultacjach społecznych dot. zmian komunikacyjnych na Wyżynach większość (63% głosujących) optowała za budową nowej przeprawy dla pieszych w miejscu konstrukcji z lat 80. XX wieku: zwolenników wyznaczenia przejścia naziemnego było natomiast 37%. ZDMiKP przychylił się jednak do wizji wspieranej przez organizacje społeczne i zdecydował o wyborze wariantu zakładającego rozbiórkę czterdziestoletniego obiektu.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Gość
Gość
8 miesięcy temu

Masakra i kolejne światła i przejscie dla pieszych.Zamiast zrobić pozadna nowa kładkę to nie po co za drogo itd.

Jola
Jola
8 miesięcy temu

Bardzo dobrze ze tak drogo, zamiast wybudować nowa kładkę kolejna sygnalizacja. Po co było to zapytanie do mieszkańców jak i tak nikt nie liczy się z ich zdaniem?

Rysio
Rysio
8 miesięcy temu

Haha w gminie psy dupami szczekają lepiej by to zrobili jak te majstry z jednego z większych miast w kraju. XDD Jezu chryste jakim cudem te miasto funkcjonuje skoro oni mają problemy nawet z durną kładką XD

Rik
Rik
8 miesięcy temu

Za kwokę wyburzenia można postawić nową kładkę 😉

Zdzisiek Ryba co w stawie pływa
Zdzisiek Ryba co w stawie pływa
8 miesięcy temu

Mogli rozbierać jak stal na skupie złomu była po 1,5 zł / kg, a nie teraz jak jest po 50 groszy.

Gree
Gree
8 miesięcy temu

A może zamiast marnować hektolotry farby i stawiać sygnalizację co 100 metrów, po prostu wyznaczyć strefę „40” na całej długości ul. Wojska Polskiego? Po co się rozdrabniać? I jeszcze, drugi, lewy pas – wytyczyć na nim dodatkowy chodnik aby biegający mogli wyprzedzać spacerujących, oraz dodatkowy pas dla rowerzystów, bo przecież miasto Bydgoszcz i jego gospodarze znają najnowsze trendy i za nimi podążają. PS Tyle lat obrzydzania życia mieszkańcom, to i takie durnoty wytrzymają. PSS ul. Jana Pawła jakoś mało przejść dla pieszych na swojej długości ma. I brakuje ścieżki rowerowej i chodnika w stronę lotniska. COŚ WYPADAŁOBY CHYBA Z TYM… Czytaj więcej »

Przemysław
Przemysław
8 miesięcy temu

Nie wiem skąd ten upór, żeby rozwalać kładkę. Nie można jej zwyczajnie odświeżyć i dorobić 2 windy! Czy wybudowanie 2 wind i odświeżenie kładki to będzie koszt większy niż 4 mln zł? Władze Bydgoszczy popełniają kolejny (po P&R) duży błąd.

Sebastian
Sebastian
8 miesięcy temu

Jedyny przetarg w którym cieszą zbyt wysokie ceny. Kretyni zdmikp wola coś burzyć niż ulepszyć. Bruski nie widzisz że to Cie kompromituje? Dodam do tego brak obiecanej zielonej fali na Wojska Polskiego co skutkuje hamowaniem co 100m…..tylko co to obchodzi prezydenta….

Jacek
Jacek
8 miesięcy temu

Wszędzie na zachodzie modernizuje się kładki lub buduje przejscia pod ziemią żeby nie utrudniać życia Kierowcą i Pieszym.
U nas w BDG wprost na odwrót.
Ciekawe ile do kieszeni biorą włodarze miasta żeby na siłę zlikwidować kładkę…napewno za dużo mniej można by ją odmalować i unowocześnić , bo winda napewno nie kosztuje cztery miliony złotych.

Tomasz
Tomasz
8 miesięcy temu

Mam nadzieję, że w kolejnych wyborach samorządowych pojawi się jakiś rozsądny kandydat (czyli nie z PiSu i nie Bruski). Naprawdę musimy pożegnąć tą ekipę nieudaczników, którzy w tyłku mają głos mieszkańców i zawsze robią po swojemu (i bez sensu).