Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Potwierdzone: Kursy linii nr 7 tylko w szczycie. Nowe rozkłady pełne absurdów

Dodano: 06.12.2023 | 12:50

Na zdjęciu: Linia nr 7 przez decyzje ZDMiKP będzie coraz rzadziej spotykana na bydgoskich torach.

Fot. Alicja Chrobak

W sobotę, 9 grudnia uruchomiona zostanie nowa siatka tramwajowa związana z otwarciem torowiska przy ulicy Perłowej. Niestety nie oznacza ona dobrych zmian dla pasażerów – tak jak informowaliśmy, linia nr 7 będzie kursować jedynie w godzinach szczytu, ponieważ drogowcy ponownie uruchamiają linię nr 11 z Niepodłegłości przez Górny Taras na Bielawy.

Od tego weekendu nastąpi reorganizacja układu siatki tramwajowej. Po kilkunastu miesiącach składy znów pojadą torowiskiem przy Perłowej, zatem linie nr 4, 7 i 8 powrócą na „w miarę” stałe trasy. W miarę – ponieważ z uwagi na zamknięcie szynowej części mostu Pomorskiego „czwórka” i „ósemka” będą kursować przez nowy most Kazimierza Wielkiego. Wtedy też wprowadzone zostaną następujące zmiany w siatce komunikacyjnej:

Przypomnijmy, że linia nr 4 będzie kursować z Bielaw przez Jagiellońską, Fordońską, Most Kazimierza Wielkiego, Toruńską, Perłową i Szpitalną do pętli Glinki, „siódemka” z Łoskonia przez Most Kazimierza, Toruńską, Perłową a następnie na pętlę Kapuściska; analogiczną trasą (z Rycerskiej) będzie kursować linia nr 8. Po przerwie powraca też linia nr 11, uruchomiona równo trzy lata temu po otwarciu trasy tramwajowej wzdłuż Kujawskiej: będzie ona jeździć z Bielaw przez Kujawską, Wojska Polskiego, Perłową, Toruńską i most do Fordonu, do pętli Niepodległości.

Przedłużenie „jedenastki” do Fordonu wiąże się jednak z cięciami na „siódemce”. Tak jak informowaliśmy, tramwaj z Łoskonia na Kapuściska będzie kursował jedynie w godzinach szczytu (rzecz jasna tylko w dni powszednie). Do tej pory rozkłady pozostawały tajemnicą: najpierw pojawiły się one na przystankach, a dopiero w środowe popołudnie na stronie internetowej zarządu dróg. Szczegóły cięć na linii nr 7 pokazał Daniel Kaszubowski z Partii Razem.

 

Częstotliwość „siódemki” łączącej Fordon nie tylko z Kapuściskami, ale też z dawnym Zachemem nie powala – kursy będą prowadzone jedynie co 20 minut; taka oferta nie jest w żaden sposób konkurencyjna wobec transportu indywidualnego. Na linii ma też pojawić się więcej tramwajów niskopodłogowych – warto zauważyć, że mimo zakupów taborowych ZDMiKP nie potrafi zarządzać trzyczłonowymi Swingami, które zamiast na „siódemce” są widywane na bardziej obciążonych liniach typu 4 i 8.

Sobotnie zmiany nie oznaczają też zwiększenia kursów na innych liniach – obecnie przyjętym taktem jest tramwaj co 20 minut (z wyjątkiem np. linii 5), które też nie są w żaden sposób poprawnie ułożone: wydziałowi organizacji transportu ZDMiKP po raz kolejny wytknięto absurdalne przerwy w kursowaniu. Odjazdy linii z Kapuścisk np. po godzinie 8:00 wyglądają następująco:

8:08 (2)
8:12 (8)
8:16 (7)
8:28 (2)
8:32 (8)
8:36 (7)

W weekendy dwójka i ósemka będą natomiast jeździć w odstępach pięciominutowych, a pomiędzy kursami będzie ponad 20 minut przerwy. W miarę pojawiania się nowych rozkładów będziemy informować o kolejnych częstotliwościach i absurdach, które mimo już wielokrotnego nagłaśniania nadal nie są zmieniane.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
oBYWATEL
oBYWATEL
2 miesięcy temu

w obrębie kazimierza , toruńska , nowotoruńska absolutny burdel, nadal tymczasowe ronda , otwarte raptem po 1 pasie na nowotoruńskiej przejazd w godzinach szczytu między kielecka a rondem toruńskim 30 min a to raptem 3 km

Mariusz
Mariusz
2 miesięcy temu

Czas na nowego gospodarza miasta.

Darek .de ks.
Darek .de ks.
2 miesięcy temu

W Polsce, w Strzałkowie, w Słupcy na dworcu zatrzymywały się autobusy niezarejestrowane. W powiecie słupeckim na ścieżkach rowerowych rozrzucają różne substancje chemiczne…

Tomas
Tomas
2 miesięcy temu

Ja się pytam jak miasto chce promować transport zbiorowy jak jest taka lipna siatka połaczen. Jedyne rozwiązanie to darmowa komunikacja w tym układzie lub jej wieksze dofinansowanie.

Bartek
Bartek
2 miesięcy temu

Kapuściska-Fordon jak zwykle problem.

Tomas
Tomas
2 miesięcy temu

Ogólnie rzuciłem okiem na sieć tramwajowa i autobusowa i jako mieszkaniec Fordonu powiem ze połączenie tej dzielnicy z BPPT to jest jakiś dramat. Oprucz 7 nic tam nie jedzie.

Emilia
Emilia
2 miesięcy temu

Jak ludzie mają dojechać z Fordonu na kapuściska na popołudniu do pracy jak siódemka ma jeździć tylko w szczycie zostawić normalnie siódemkę a nie przywracać 11 to jest trzeci tramwaj na Bielawki a z Fordonu na kapuściska nie można dojechać tylko się przesiadać i tak będzie po 9 grudnia kto wymyślił żeby siódemka jezdzila tylko w szczycie

Pedro
Pedro
2 miesięcy temu

Może należałoby zapytać Zarząd Dróg, jaką mają koncepcję wykorzystania krótkich Swingów, bo na razie to wygląda, że liczy się sztuka – nieważne czy długi czy krótki wagon (chaos). Przydzielane są równo po liniach (bez sensu)? Może jest jakiś docelowy plan ale na razie do niego daleko? To po co je zamawiano, jedynie dlatego że były tańsze? Takie podejście zdecydowanie nie załatwia sprawy. Może w takim razie dawać zamiast nich w szczycie stare dwuwagonowe składy – (pojemniejsze)? To chyba kogoś tam przerasta.

Slawek
Slawek
2 miesięcy temu

Władze naszego, powtórzę naszego miasta dotknął syndrom Arystotelesa. Czas po tej wieloletniej saunie na kąpiel w przeręblu.

Robert
Robert
2 miesięcy temu

Na końcu okaże się że przez nowy most nie będzie jeździł żaden tramwaj, a samochody jak stały w korkach tak dalej będą stać.

Michał
Michał
2 miesięcy temu

Ale wielką kicha. Mieszkając na kapach i pracując na Fordonie muszę jechać dwoma tramwajami bo MZK traktuje linie nr.7 jak jakąs rekreacyjną. Nom sens!

Mika
Mika
2 miesięcy temu

Fajnie ze wraca 11 przez Kujawską i ze jedzie przez wyzyny na bielawy ❤️ super że zahacza o Fordon w końcu będzie czym dojechać bezpośrednio.
Chociaż coś dobrego ????