Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Mobilis szykuje się do wyjazdu na bydgoskie ulice. Skąd autobusy i kierowcy?

Dodano: 04.11.2022 | 12:09

Na zdjęciu: Od 1 stycznia 2023 roku Mobilis przejmie od Irexu obsługę 11 linii autobusowych, m.in. 56.

Fot. Szymon Fiałkowski/archiwum

Od 1 stycznia 2023 roku obsługę 11 bydgoskich linii autobusowych obsługiwanych do tej pory przez Irex-Trans przejmie Mobilis. Na dwa miesiące przez rozpoczęciem kontraktu zapytaliśmy przewoźnika, jak idą przygotowania do jego realizacji.

Przetarg na obsługę linii autobusowych nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 oraz 85 w latach 2023-2031 został ogłoszony wiosną 2021 roku. Zgłosiły się do niego cztery podmioty: dotychczas obsługujący je Irex wraz z firmą Meteor, konsorcjum PKS-ów z Grodziska Mazowieckiego i Gostynina, MZK Bydgoszcz oraz Mobilis. I to właśnie ten ostatni podmiot przedstawił najtańszą ofertę – w 2023 roku za obsługę 11 linii ma otrzymać 26 milionów złotych. Przypomnijmy, że Mobilis działał już wcześniej w Bydgoszczy: w latach 2008-2014 obsługiwał m.in. linię 69, na której kursowały charakterystyczne żółte solarisy. Teraz nowy tabor będzie utrzymany w kolorystyce barw miasta.

W listopadzie zeszłego roku zarząd dróg poinformował o podpisaniu umowy z Mobilisem. Zgodnie z warunkami przetargu, do obsługi 11 linii przewoźnik musiał zakupić nowe, niskopodłogowe autobusy wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.


RELACJA Z DEBATY: Dokąd zmierza transport w aglomeracji bydgoskiej? Eksperci przedstawili swoje wnioski i pomysły


Po roku od podpisania umowy, a na dwa miesiące przed rozpoczęciem obsługi 11 linii, zapytaliśmy spółkę o przygotowania do realizacji kontraktu. Przede wszystkim o to, na jakim etapie są dostawy nowych autobusów, które w styczniu wyjadą na bydgoskie ulice. Mobilis wybrał pojazdy marki Mercedes.

Aktualnie do serwisu EvoBus Polska w Wolicy pod Warszawą dostarczonych zostało 21 pojazdów marki Mercedes, zarówno w wersji 12, jak i 18-metrowej – podkreśla Agnieszka Krawczyk, specjalistka ds. PR Mobilisu. Za miesiąc – 5 grudnia – ZDMiKP przeprowadzi oficjalną certyfikację dwóch pojazdów, a 15 grudnia nastąpi odbiór całej floty przeznaczonej do realizacji bydgoskiego kontraktu. Ta będzie liczyć łącznie 49 autobusów – 28 krótkich i 21 przegubowych.

Dzięki bardzo dobrej współpracy na linii ZDMiKP-Mobilis-EvoBus, wszystkie działania związane z pełnym uruchomieniem kontraktu i rozpoczęciem świadczenia obsługi linii na terenie miasta Bydgoszcz są realizowane zgodnie z założonym harmonogramem – zaznacza Krawczyk.

Zajezdnia Mobilisu w Bydgoszczy będzie znajdowała się przy ulicy Toruńskiej 147 (obok budynku PUP i bazy PKS). Przewoźnik podkreśla, że jest to dogodna lokalizacja – wzdłuż Toruńskiej kursuje tramwaj linii nr 6, kursujący do centrum miasta oraz dwie linie nocne (31N i 36N) zapewniającą pracownikom dojazd i powrót z pracy.

Kierowcom spoza Bydgoszczy, którzy są zainteresowani pracą w naszej spółce, oferujemy możliwość uruchomienia przejazdów pracowniczych, pomoc w zakwaterowaniu, jeśli będzie taka potrzeba oraz zwrot kosztów podróży do pracy (dotyczy dojazdów grupowych dla minimum 3 osób, powyżej 50 km od lokalizacji zajezdni) – dodaje specjalistka ds. PR spółki.

Mobilis Bydgoszcz szuka kierowców. Ilu już zatrudniono?

Obecnie Mobilis ma już 90 kierowców, którzy od 1 stycznia rozpoczną obsługę kursów na liniach łączących m.in. Czyżkówko czy Opławiec z centrum Bydgoszczy. Do pełnej realizacji umowy niezbędne jest pozyskanie jeszcze 40 kierowców, tak by łącznie było ich 130. Posiłki mają przyjść… z Azji.

Finalizujemy rozmowy w zakresie zatrudnienia 20-40 kierowców-obcokrajowców (m. in. z Indii), począwszy od 1 stycznia 2023. Prowadzimy rozmowy z dwiema agencjami pracy tymczasowej, które wskazują głównie na Indie. W przypadku ewentualnych niedoborów, zawsze mamy możliwość pozyskania około 20-40 kierowców z innych oddziałów naszej firmy – zaznacza Krawczyk.

Mobilis przyznaje, że szuka kierowców na wiele sposobów. – Finansujemy i reklamujemy kursy na prawo jazdy kat. D dla osób, które nie mają uprawnień czy publikujemy ogłoszenia w wielu portalach i serwisach ogłoszeniowych, na które zaglądają osoby poszukujące pracy – wymienia przedstawicielka przewoźnika. We wrześniu spółka zorganizowała wydarzenie w Hotelu Pałac w Myślęcinku, na który zaproszono osoby zainteresowane pracą w firmie.

Warto dodać, że w umowie zawartej pomiędzy ZDMiKP a Mobilisem zawarto zapisy o corocznej waloryzacji kontraktu – stawki będą regulowane w oparciu o wskaźnik inflacji oraz wskaźnik paliwowy.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ: Ślimacze tempo Trakcji na Fordońskiej i Kazimierza Wielkiego. ZDMiKP ponagla wykonawcę

0 0 votes
Article Rating
Błażej Bembnista
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Janusz
Janusz
1 rok temu

Nie zapomnijcie że w warunkach przetargu był zapis o polskich kierowcach

Swiadomy
Swiadomy
1 rok temu

A kogo to obchodzi ? Ciapki beda przyciagac. Pamietajmy ze prywatna firma musi genrtowac zysk . Na czyms musi przyciac . W przypadku transportu publicznego najwieksze oszczednosci robi sie na kierowcach I serwisie pojazdow

Jagoda
Jagoda
8 miesięcy temu

no i pozatrudniali prostaków, jeździ jeden taki ze szczurzym pyskiem wielki służbista i ludzi przegania z autobusu, wstyd i żenada