Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Nowe rozkłady jazdy już na stronie ZDMiKP. Wiemy, jak będzie jeździć 90 do Łochowic

Dodano: 26.02.2020 | 16:29

Na zdjęciu: Pomimo poważnych zmian w rozkładach, ZDMiKP nie wprowadził odpowiedniej synchronizacji linii 83 i 89.

Fot. Szymon Fiałkowski

Od poniedziałku na przystankach zaczęły pojawiać się rozkłady jazdy obowiązujące od 1 marca. W środę opublikowano je na stronie ZDMiKP. Emocje budzą nowe godziny odjazdów w niedziele oraz ograniczenie kursów w godzinach szczytu na liniach 69, 89 czy 5 i 8.

Od niedzieli, 1 marca nastąpi wiele zmian w kursowaniu bydgoskiej komunikacji. Cięcia w rozkładach objęły przede wszystkim kursy w niedzielę bez handlu – wszystkie linie tramwajowe i większość autobusowych (51, 52, 53, 55, 58, 61, 64, 65, 67, 69, 71, 74, 77 i 89) będą wówczas kursować co pół godziny. Wyjątek będzie stanowiła linia autobusowa nr 54, kursująca co 20 minut, a  na liniach 56, 68 i 79 trzydziestominutowa częstotliwość kursowania w niedziele niehandlowe i święta zostanie wprowadzona po godzinie 13:00.


 Przypominamy, że w 2020 roku będzie można zrobić zakupy w sześć niedziel – CZYTAJ WIĘCEJ


Nowe rozkłady jazdy już na stronie ZDMiKP. Wiemy, jak będzie jeździć 90 do Łochowic

Zobacz również:

ZDMiKP tnie. W niedzielę kursy co pół godziny

Poszukiwanie oszczędności nie ominęło też kursów w dni powszednie. Od marca zmniejszona zostanie liczba kursów linii tramwajowych 5, 7 i 8 w godzinach szczytu. Zmienione zostaną też rozkłady jazdy na liniach nr 64, 69 i 89.

Już od poniedziałku (24 lutego) rozpoczęto sukcesywną wymianę rozkładów jazdy na przystankach. W środę nowe plany odjazdów pojawiły się na stronie internetowej zarządu dróg. Dzięki temu można szczegółowo porównać obecne rozkłady z tymi, które zaczną obowiązywać od 1 marca. Na wciąż popularnej linii 69 zmniejszy się liczba kursów o godzinie 5:00 odjeżdżających z pętli Tatrzańskie (z obecnych sześciu zostaną cztery), na linii 5 będzie mniej kursów po godzinie 13:00 i 16:00. Pomimo zmian, ZDMiKP dalej nie zlikwidował dublujących się kursów linii 83 i 89 na terenie Fordonu – na przystanek Przylesie o godzinie 8:17 i 16:35 oba autobusy planowano przyjeżdżają w tej samej chwili, a po godzinie 22:00 kursy są w niewielkich odstępach – 22:35 (89) i 22:37 (83); dodatkowo tramwaj linii nr 5, z którego wielu mieszkańców przesiada się na Przylesiu, zatrzymuje się na tym przystanku o 22:36.

Ale to nie koniec tradycyjnych błędów w wykonaniu Wydziału Organizacji Transportu ZDMiKP, którego naczelnikiem jest Tomasz Brzuchalski. Miłośnicy komunikacji oraz kierowcy wraz z motorniczymi wytykają brak synchronizacji kursów linii 61 i 79 na węźle Garbary czy słabą częstotliwość kursowania tramwajów z Górnego Tarasu w kierunku centrum (kursy z węzła Szarych Szeregów: linia 4 – 14:01, linia 8 – 14:06, linia 2 – 14:12, linia 7 – 14:24, linia 8 – 14:31). Zgłaszanie uwag za pośrednictwem Facebooka ZDMiKP nie spotkało się jednak z przychylnością – komentarze na ten temat zostały bowiem usunięte. Kuriozalny jest także błąd związany z rozkładami 3 i 5 – w niedzielę z Łoskonia odjeżdżają one siedem minut po sobie (przykładowo: linia 5 – 10:03, linia 3 – 10:10), a następny kurs jakiegokolwiek tramwaju jest 23 minuty później („piątka” o 10:33).

ZDMiKP opublikował też rozkład nowej linii międzygminnej nr 90, która będzie kursować z węzła Garbary do Łochowic (przez Lisi Ogon i Łochowo). W dni powszednie „90” będzie wykonywała 10 kursów (odjazdy z przystanku Garbary: 5:15, 6:25, 8:15, 10:15, 13:12, 15:10, 16:55, 18:35, 19:55, 21:55), a w soboty i niedzielę – cztery kursy (odjazdy z Garbary 5:15, 7:00, 13:13, 21:15). Nie ulega jednak wątpliwości, że rozkład nie jest w pełni dostosowany do oczekiwań mieszkańców gminy Białe Błota (widoczna jest np. prawie dwugodzinna przerwa w odjazdach w trakcie szczytowej pory pomiędzy 15:00 a 17:00), stąd też w najbliższych miesiącach może on ulec zmianie.