Nowy układ linii tramwajowych. Jak będzie wyglądała komunikacja na przebudowanym węźle Szarych Szeregów? [SCHEMAT]
Dodano: 12.11.2019 | 19:28Na zdjęciu: W końcówce września odbyły się próbne przejazdy na węźle Szarych Szeregów.
Fot. Szymon Fiałkowski
Wkrótce zakończą się prace związane z przebudową węzła tramwajowego na Szarych Szeregów. Urząd miasta zapowiedział także, że przed zakończeniem robót na Kujawskiej przeprowadzi konsultacje w sprawie siatki komunikacyjnej na Górnym Tarasie.
Ruch tramwajowy przez węzeł na Kapuściskach zostanie przywrócony po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie infrastruktury tramwajowo-drogowej. Ma to nastąpić w połowie grudnia. Linie nr 7 i 8 będą jeździć – tak jak wcześniej – w głąb Kapuścisk, a linia nr 4 – na Glinki. Na ulicy Wojska Polskiego, przy zmodernizowanej pętli przy Magnuszewskiej, kurs będą kończyć pojazdy linii nr 2 i 9.
Na trasie „dwójki” dojdzie do jednej zmiany. Aby zapewnić obsługę zabudowań w rejonie Babiej Wsi, m.in. obiektów sportowych przy ul. Toruńskiej, tramwaje tej linii będą wykonywały wjazd kieszeniowy do pętli Babia Wieś. – To tymczasowe rozwiązanie do czasu zakończenia rozbudowy ronda Bernardyńskiego – informują urzędnicy. Przypomnijmy, że od lipca 2018 roku, gdy rozpoczęły się prace na Szarych Szeregów, do Babiej Wsi jeździły linie nr 2 i 4, zaś linia nr 8 – do zajezdni na Łęgnowie. Linia nr 9 została zawieszona.
Docelowy układ komunikacyjny zostanie wprowadzony po wybudowaniu torowiska na ul. Kujawskiej. Jego wyznaczenie poprzedzą konsultacje społeczne.
Prace na Szarych Szeregów kosztowały 65 mln zł. W pierwotnej wersji przetargu torowisko miało być gotowe w połowie maja, ale po sugestiach wykonawców, zgłaszających problem z zapewnieniem oczekiwanych przez drogowców rozjazdów, termin zmieniono na połowę października. W nowych zapisach nie zawarto już konkretnego terminu przywróceniu ruchu tramwajowego w rejonie węzła. Próbne przejazdy po nowym torowisku odbyły się w ostatnich dniach września.
Coś się nie udało,, termin połowa października, jest połowa listopada i nadal nic!! Po kiego dalsze konsultacje?? Czas było oddać trasy,, czas wyciągnąć konsekwencję!! Za zły nadzór i za złe wykonanie!!
Gigantyczne korki na górnym tarasie Jeszcze przez 2 lata 🙂 A co najlepsze po tym remoncie dalej będzie to samo a nawet gorzej 🙂 bo dojdzie tramwaj 🙂 pieniądze wywalone w błoto a mzk Bydgoszcz to najgorsza komunikacja w Polsce