Pasy rowerowe przy Skłodowskiej-Curie. Jest przetarg na projekt
Dodano: 04.12.2023 | 10:49Na zdjęciu: Prace na Skłodowskiej-Curie rozpoczną się najwcześniej w 2025 roku.
Fot. Nikodem Mulczyński
Drogowcy wracają do tematu budowy infrastruktury rowerowej od ulicy Łęczyckiej przez Marii Skłodowskiej-Curie, Moniuszki, Sieńki, Markwarta, Krasińskiego do Gdańskiej. Po fiasku przetargu na projekt i budowę, ZDMiKP wpierw zamierza zlecić wykonanie dokumentacji.
Przetarg na realizację zapowiadanej już od kilku lat trasy rowerowej na Bartodziejach i Skrzetusku ogłoszono w kwietniu – postępowanie obejmowało projekt i budowę infrastruktury dla użytkowników jednośladów na odcinku ulicy Skłodowskiej-Curie od Moniuszki do Łęczyckiej oraz na Łęczyckiej (od modernizowanego skrzyżowania z Fordońską do skrzyżowania z Kamienną). W lipcu postępowanie zostało unieważnione – oferty wykonawców (nawet po ich obniżeniu) przewyższyły budżet ZDMiKP.
Po kilku miesiącach drogowcy wrócili do zapowiadanej już od ośmiu lat inwestycji. Pod koniec listopada rozpisano przetarg – ale wyłącznie na wykonanie dokumentacji projektowej dla infrastruktury wzdłuż ulic Łęczyckiej, Marii Skłodowskiej-Curie, Moniuszki, Sieńki, Markwarta i Krasińskiego. Ten ciąg ma pozwolić na bezpieczny przejazd jednośladem z Bartodziejów do centrum.
Trasa rowerowa Bartodzieje – Centrum. Szczegóły zadania
Przy ulicy Łęczyckiej, po wschodniej stronie ma powstać ciąg pieszo-rowerowy (w fragmentach jako osobna droga dla rowerów); przy Skłodowskiej-Curie zaplanowano pasy rowerowe – przy rondzie Skrzetuskim ciągi rowerowe zostaną wyprowadzone poza skrzyżowanie i będą przebiegać przy chodnikach; obok „Jurasza” znów będą realizowane pasy. Powstaną też np. wnioskowane przez Radę Osiedla Bartodzieje przystanki autobusowe w okolicy Ronda Skrzetuskiego, a także znikną barierki wzdłuż ulicy Skłodowskiej-Curie.
Pasy będą kontynuowane po obu stronach na ulicy Moniuszki. Na skrzyżowaniu z Ogińskiego powstanie przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy po stronie południowej (Focusa i biurowców). Przy Sieńki przebudowana zostanie istniejąca infrastruktura. Wzdłuż Ronda Ossolińskich zmodernizowane będą przejazdy rowerowe.
Przy Markwarta, od strony parku Witosa powstanie droga dla rowerów; przebudowany zostanie też chodnik. ZDMiKP zastrzega jednak, że obowiązkiem projektanta będzie przeanalizowanie możliwości zaprojektowania na całej długości kontrapasa rowerowego, a w przypadku braku przeszkód dla takiego rozwiązania – wprowadzenie go do dalszych prac projektowych zamiast przewidzianej w koncepcji ścieżki rowerowej, wraz z wynikającymi z tego tytułu konsekwencjami dla pozostałych elementów na odcinku od skrzyżowania z ulicą Staszica i 3 Maja do Ronda Ossolińskich. Wzdłuż Krasińskiego wykonawca ma zaprojektować kontrapas rowerowy w kierunku zachodnim, o szerokości około 1,5m.
Na tym odcinku trasy zostanie wprowadzona też innowacja: pomiędzy skrzyżowaniami z Kasprowicza i Sielanka ma powstać licznik pomiaru ruchu rowerowego. Metoda pomiaru i wykrywania rowerzystów będzie przedmiotem uzgodnień z zarządem dróg.
Termin wykonania dokumentacji to 15 miesięcy. Później ZDMiKP będzie mógł ogłosić przetarg na przeprowadzenie prac budowlanych, które jednak najwcześniej rozpoczną się dopiero w 2025 roku.
- Przebudowa placu Wolności potrwa dłużej. Jest czas na dyskusję o pomniku - 24 października 2024
- Coffee Boy łączy pasję z misją. Kupując zestaw prezentowy wspierasz Fundację Pozytywka - 24 października 2024
- 3. edycja Bydgoskich Dni Projektowych. Młyny Rothera podsumowują wydarzenie - 24 października 2024
No terminy mamy niezłe! Dokumentacja będzie powstawała 15 miesięcy…Krócej kostkę brukową kładą
Ciekaw jest co za id…a wymyślił przejazd rowerom bez zatrzymywania przez ulicę tam gdzie brak sygnalizacji świetlnej, naprawdę trzeba mieć nierówno pod sufitem żeby na coś takiego wpaść.
Realizacja w 2025 roku hahahaah
Ja rozumiem jakis odcinek autostrady no ale nie ścieżki rowerowej z 2km długości xD
Nie czytałem artykułu bo to nuda ale domyślam się że budowa w 3 etapach z zakończeniem w 2072
Ścieżka rowerowa obok wiecznie zakorkowanej ulicy! Samo zdrowie. Ciekawe kto to wymyślił?
Czy ktoś w tym mieście myśli o innych uczestnikach ruchu niż rowerzyści. Dyskryminacja większości poruszającej si samochodami jest porażająca. Doprowadzono do gigantycznych korków w mieście. Szereg nieskoordynowanych prac, dziwne zmiany ulic na jednokierunkowe, i w końcu drogi rowerowe po których np obecnie prawie nikt się nie porusza. Błędne koło i brak myślenia.
Kolejne idiotyzmy i pseudo rozwiązania w postaci pasów rowerowych zamiast porządnych DDR-ów na całym odcinku. A na skrzyżowaniu z Ogińskiego powinno powstać rondo zamiast obecnego rozwiązania z sygnalizacją świetlną, upłynniło by to ruch w chyba najbardziej zakorkowanym fragmencie miasta.