Pasy rowerowe przy Skłodowskiej-Curie. Jest przetarg na projekt
Dodano: 04.12.2023 | 10:49Na zdjęciu: Prace na Skłodowskiej-Curie rozpoczną się najwcześniej w 2025 roku.
Fot. Nikodem Mulczyński
Drogowcy wracają do tematu budowy infrastruktury rowerowej od ulicy Łęczyckiej przez Marii Skłodowskiej-Curie, Moniuszki, Sieńki, Markwarta, Krasińskiego do Gdańskiej. Po fiasku przetargu na projekt i budowę, ZDMiKP wpierw zamierza zlecić wykonanie dokumentacji.
Przetarg na realizację zapowiadanej już od kilku lat trasy rowerowej na Bartodziejach i Skrzetusku ogłoszono w kwietniu – postępowanie obejmowało projekt i budowę infrastruktury dla użytkowników jednośladów na odcinku ulicy Skłodowskiej-Curie od Moniuszki do Łęczyckiej oraz na Łęczyckiej (od modernizowanego skrzyżowania z Fordońską do skrzyżowania z Kamienną). W lipcu postępowanie zostało unieważnione – oferty wykonawców (nawet po ich obniżeniu) przewyższyły budżet ZDMiKP.
Po kilku miesiącach drogowcy wrócili do zapowiadanej już od ośmiu lat inwestycji. Pod koniec listopada rozpisano przetarg – ale wyłącznie na wykonanie dokumentacji projektowej dla infrastruktury wzdłuż ulic Łęczyckiej, Marii Skłodowskiej-Curie, Moniuszki, Sieńki, Markwarta i Krasińskiego. Ten ciąg ma pozwolić na bezpieczny przejazd jednośladem z Bartodziejów do centrum.
Trasa rowerowa Bartodzieje – Centrum. Szczegóły zadania
Przy ulicy Łęczyckiej, po wschodniej stronie ma powstać ciąg pieszo-rowerowy (w fragmentach jako osobna droga dla rowerów); przy Skłodowskiej-Curie zaplanowano pasy rowerowe – przy rondzie Skrzetuskim ciągi rowerowe zostaną wyprowadzone poza skrzyżowanie i będą przebiegać przy chodnikach; obok „Jurasza” znów będą realizowane pasy. Powstaną też np. wnioskowane przez Radę Osiedla Bartodzieje przystanki autobusowe w okolicy Ronda Skrzetuskiego, a także znikną barierki wzdłuż ulicy Skłodowskiej-Curie.
Pasy będą kontynuowane po obu stronach na ulicy Moniuszki. Na skrzyżowaniu z Ogińskiego powstanie przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy po stronie południowej (Focusa i biurowców). Przy Sieńki przebudowana zostanie istniejąca infrastruktura. Wzdłuż Ronda Ossolińskich zmodernizowane będą przejazdy rowerowe.
Przy Markwarta, od strony parku Witosa powstanie droga dla rowerów; przebudowany zostanie też chodnik. ZDMiKP zastrzega jednak, że obowiązkiem projektanta będzie przeanalizowanie możliwości zaprojektowania na całej długości kontrapasa rowerowego, a w przypadku braku przeszkód dla takiego rozwiązania – wprowadzenie go do dalszych prac projektowych zamiast przewidzianej w koncepcji ścieżki rowerowej, wraz z wynikającymi z tego tytułu konsekwencjami dla pozostałych elementów na odcinku od skrzyżowania z ulicą Staszica i 3 Maja do Ronda Ossolińskich. Wzdłuż Krasińskiego wykonawca ma zaprojektować kontrapas rowerowy w kierunku zachodnim, o szerokości około 1,5m.
Na tym odcinku trasy zostanie wprowadzona też innowacja: pomiędzy skrzyżowaniami z Kasprowicza i Sielanka ma powstać licznik pomiaru ruchu rowerowego. Metoda pomiaru i wykrywania rowerzystów będzie przedmiotem uzgodnień z zarządem dróg.
Termin wykonania dokumentacji to 15 miesięcy. Później ZDMiKP będzie mógł ogłosić przetarg na przeprowadzenie prac budowlanych, które jednak najwcześniej rozpoczną się dopiero w 2025 roku.
- Posłowie Bogucki i Schreiber przekonują: Sytuacja finansowa samorządów nie uległa zmianie - 11 grudnia 2024
- Konfederacja z rózgą dla rządu Tuska. „Tłuste koty PiS-u zostały zamienione na tłuste koty KO i PSL” - 11 grudnia 2024
- Sztuka wychodzi z Politechniki. Uczelnia nawiązała współpracę z III LO - 11 grudnia 2024