Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

PESA z sukcesem zakończyła testy lokomotywy wodorowej [WIDEO, ZDJĘCIA]

Dodano: 17.12.2022 | 09:38

Na zdjęciu: PESA zakończyła ostatni etap badań homologacyjnych wodorowej lokomotywy manewrowej SM42-6Dn.

Fot. PESA

PESA z sukcesem zakończyła testy lokomotywy wodorowej, prowadzone na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Był to ostatni etap badań homologacyjnych maszyny: podczas nich przeprowadzono także specjalną prezentację procesu tankowania.

PESA zakończyła ostatni etap badań homologacyjnych wodorowej lokomotywy manewrowej SM42-6Dn. Był to pierwszy w historii Ośrodka Instytutu Kolejnictwa pojazd z napędem wodorowym, którego badania homologacyjne prowadzono w Żmigrodzie. Na terenie toru doświadczalnego przygotowano specjalne stanowisko do tankowania wodoru z mobilnej stacji, dzięki czemu można było sprawnie przeprowadzić wszystkie testy dynamiczne.

Wszystkie badania zakończyliśmy zgodnie z planem. Teraz czas na przygotowanie dokumentacji do certyfikacji, potem procedura homologacji. Zakładamy, że w kwietniu rozpocznie się eksploatacja lokomotywy na terenie PKN Orlen w Płocku – podsumował dr Lech Lipiński, kierownik kontraktu pojazdów wodorowych PESA Bydgoszcz.

Na zakończenie testów w Żmigrodzie Pesa zaprosiła kilkunastu polskich i zagranicznych przewoźników towarowych na specjalną prezentację lokomotywy SM42-6Dn z pokazem tankowania wodoru z mobilnej stacji i jazdami testowymi. – Obecność kilkudziesięciu przedstawicieli przewoźników cargo i intermodalnych potwierdza zainteresowanie, jakim cieszy się projekt naszej wodorowej lokomotywy manewrowej. Poza modernizacją SM42-6Dn zaoferujemy klientom na polskim i europejskim rynku nowe lokomotywy wodorowe. Prace nad tymi projektami w ramach bezemisyjnej platformy lokomotyw i pojazdów pasażerskich już trwają – zapowiedział prezes bydgoskiej firmy Krzysztof Zdziarski. W części seminaryjnej spotkania uczestniczyli również przedstawiciele PKN Orlen, CUPT, PFR i TUV Sud.

Jesteśmy gotowi do komercjalizacji projektu manewrowej lokomotywy wodorowej. Chcieliśmy naszym klientom zaprezentować nie tylko pojazd i proces tankowania wodorem, ale również dać im szansę zapoznania się z różnymi instrumentami finansowymi umożliwiającymi wsparcie inwestycji w wodorowy tabor i infrastrukturę jego tankowania – dodał Maciej Grześkowiak, Dyrektor ds. Projektów Strategicznych i Komunikacji PESY.


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Będzie wspólny bilet na wszystkie środki komunikacji publicznej w regionie? Podpisano porozumienie


Bydgoski producent taboru podkreśla, że „Zielona PESA” to jeden z kluczowych elementów realizowanej przez spółkę strategii PESA2026+. Zakłada ona nie tylko produkcję bezemisyjnych, bateryjnych i wodorowych pojazdów szynowych, ale również ograniczenie emisji CO2 zarówno w produkcji, jak i całej działalności firmy.

Pesa_H2_loco_presentation_Żmigród from PESA Bydgoszcz on Vimeo.

0 0 votes
Article Rating
Błażej Bembnista
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments