Marszałek ogłasza wieloletni przetarg kolejowy. Tym razem się uda?
Dodano: 03.05.2022 | 08:42Na zdjęciu: Jaki będzie rozkład jazdy pociągów w województwie kujawsko-pomorskim na kolejne lata? Odpowiedź ma przynieść ogłaszany przez urząd marszałkowski przetarg, który powinien wyłonić operatorów połączeń aż do 2030 roku.
Fot. Szymon Fiałkowski
Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski po raz drugi ogłasza przetarg na obsługę połączeń kolejowych do 2030 roku. Szczegóły postępowania poznamy w tym tygodniu.
W 2021 roku urząd marszałkowski – po trudnych i prowadzonych niemal do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy negocjacjach z przewoźnikami w grudniu 2020 roku – postanowił ogłosić przetarg na obsługę połączeń kolejowych w regionie aż do 2030 roku. Kolejowy tort podzielono na dziesięć, a nie jak we wcześniejszych postępowaniach – na trzy pakiety połączeń. Wbrew zapowiedziom, postępowanie nie rozpoczęło się jednak wiosną, a dopiero we wrześniu ubiegłego roku. I zakończyło się fiaskiem – zapisy przetargu zakwestionowali przewoźnicy obecni na torach Kujaw i Pomorza, czyli Arriva i Polregio, a Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła zamówienie.
Przetarg kolejowy Kujawsko-Pomorskie: Szczegóły postępowania
Obecnie przewozy na Kujawach i Pomorzu są realizowane na podstawie planu B – jesienią zeszłego roku podjęto negocjacje z Arrivą i Polregio, które zakończyły się dalszym powierzeniem im przewozów na odpowiednio liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych do grudnia 2022 roku. Urząd marszałkowski podejmuje jednak kolejną próbę ogłoszenia przetargu na wieloletnią (do 2030 roku) obsługę regionalnych pasażerskich połączeń kolejowych. 29 kwietnia przekazał on informację o postępowaniu do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: PESA i Newag walczą o kontakt na dostawę nowych pociągów dla Kujaw i Pomorza. Znamy (wysokie) oferty
Jak przekazuje Beata Krzemińska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego zamówienie będzie podzielone na cztery pakiety, opisanych za pomocą numerów linii kolejowych i zakresów odcinków komunikacyjnych. – Celem przyjętego podziału jest maksymalne zabezpieczenie interesów podróżnych – jako samorząd województwa chcemy zagwarantować siatkę połączeń odpowiadającą potrzebom społecznym. Uwzględniamy tu m.in. ustalenia z przeprowadzonego w marcu badania ankietowego preferencji podróżnych w komunikacji kolejowej, w którym uczestniczyło 4,5 tysiąca osób – dodaje Krzemińska.
Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich publikuje ogłoszenia o zamówieniach publicznych pięć dni po przesłaniu, co oznacza, że szczegóły przetargu poznamy w tym tygodniu.
- Zmiana w organizacji ruchu na Pod Skarpą zaskoczyła kierowców. Znamy szczegóły - 14 listopada 2025
- Pierwsze szczegóły budżetu miasta na 2026 rok. Władze Bydgoszczy uważają, że jest „bezpieczny i rozwojowy” - 14 listopada 2025
- Ostatnia szansa, aby skorzystać z jesiennej edycji RestaurantWeek! - 14 listopada 2025
















