Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Remont na Armii Krajowej. Rozpoczyna się rozbiórka nad torami

Dodano: 14.11.2022 | 08:30

Na zdjęciu: Prace na Armii Krajowej trwają od września.

Fot. mat. ZDMiKP

Budowa nowego wiaduktu na Armii Krajowej wkracza w kolejny etap. W najbliższym czasie wykonawca ma prowadzić rozbiórkę obiektu nad linią kolejową.

Na razie wykonawca rozebrał nawierzchnię na jezdni i chodniku, część wiaduktu nad jezdnią oraz bariery ochronne, a także zdemontował betonowe płyny, które wzmacniały nasypy. Obecnie prowadzi palowanie przy przyczółku północnym i rozbiórki poza obszarem torowiska.

W tym tygodniu ma rozpocząć rozbiórkę obiektu nad linią kolejową. Prace te były planowane już kilka tygodni temu, ale wówczas PKP PLK cofnęło pozwolenie na wyłączenie trakcji elektrycznej z powodu specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami.

–  Wykonawca otrzymał niezbędne pozwolenia od Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na wyłączenie sieci trakcyjnej i wstrzymanie ruchu pociągów pod obiektem. Dzięki temu będzie można przystąpić do prac rozbiórkowych – mówi rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy Tomasz Okoński.


CZYTAJ TAKŻE: ARTYKUŁ HISTORYCZNY O BUDOWIE WIADUKTÓW NA ARMII KRAJOWEJ


Roboty mają być realizowane nocami przez kilka godzin. Zaplanowano je na noc z 14 na 15 listopada, z 16 na 17 listopada oraz na 20 listopada.

– Kontynuowane będą też dalsze rozmowy z PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie kolejnego wyłączenia trakcji elektrycznej pod obiektem, niezbędnym do dalszej rozbiórki a potem tez montażu nowego wiaduktu – mówi Okoński.

Remont na Armii Krajowej

Wykonawcą inwestycji jest Mostostal Kielce, który za prawie 30 milionów złotych ma wybudować nowy wiadukt.  Obiekt będzie wyglądał jak sąsiedni, wyremontowany w 2020 roku. Pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe. Wiadukt nadal będzie posiadał dwa pasy ruchu, ale powstanie też chodnik i droga dla rowerów.

Roboty rozpoczęły się we wrześniu. Zakończenie prac przewidywane jest w połowie przyszłego roku.

Sebastian Torzewski