Przebudowę ronda Jagiellonów zaprojektuje wykonawca koncepcji? Znamy oferty w przetargu
Dodano: 20.08.2024 | 17:02Na zdjęciu: Tak mniej więcej ma wyglądać skrzyżowanie Jagiellońskiej z 3 Maja i Bernardyńską po planowanej na lata 2026-2028 inwestycji.
Fot. Urząd Miasta Bydgoszczy
Znamy oferty firm, które chcą zaprojektować przebudowę ronda Jagiellonów. Najtańszą ofertę przedstawił autor koncepcji inwestycji, czyli bydgoska spółka BAK.
Po 50 latach od budowy nowego ronda z przejściem podziemnym, drogowcy szukają projektanta kompleksowej modernizacji infrastruktury oddanej do użytku na 30. rocznicę Polski Ludowej. W tym celu na początku lipca ogłosili przetarg, stawiając wykonawcy kilka wymagań zapisanych w koncepcji inwestycji. Przejście podziemne zostanie zachowane; dojdą dwa nowe wyjścia na przystanki tramwajowe po wschodniej stronie skrzyżowania. Nowe rondo Jagiellonów będzie posiadać dwie łagodne pochylnie – od strony hotelu Focus oraz Banku Pocztowego. Tym samym urzędnicy zaakceptowali propozycję lansowaną przez stowarzyszenie Bydgoszcz G10. Każde z wyjść – czy to na przystanki tramwajowe, czy chodniki – będzie wyposażone w windy.
Po przebudowie najważniejszy węzeł komunikacyjny zostanie wyposażony w nowe wiaty, wokół których ulokowana zieleń pnąca. Wymienione zostaną wszelkie elementy małej architektury, oświetlenie i instalacje. Plan zakłada całkowitą zmianę układu przejścia podziemnego – dotychczasowe boksy zostaną zlikwidowane (nowe planuje się ulokować tylko od strony ulicy Bernardyńskiej), a zamiast dwóch pod płytą prowadzić będzie jeden szeroki ciąg pieszy; powstanie też parking dla 10 rowerów oraz miejsca pod instalacje artystyczne. W ramach zadania zaplanowano też m.in. poszerzenie buspasów na Bernardyńskiej i wyznaczenie pasów rowerowych w ciągu Jagiellońskiej po obu stronach. Ruch na skrzyżowaniu nadal będzie odbywał się według zasad ogólnych.
Dziś (20 sierpnia) poznaliśmy oferty w przetargu na projekt. Najtańszą złożył wykonawca koncepcji skrzyżowania – firma BAK z Bydgoszczy, oczekując za prace niespełna dwóch milionów złotych. 2,4 miliona życzy sobie firma Sweco, a 2,8 – Progreg z Krakowa. Pozostałe to kwoty powyżej 3,3 miliona złotych, zatem przekraczający wynoszący właśnie tyle budżet na to zadanie.
Projekt przebudowy ronda Jagiellonów ma być gotowy za dwa lata. Pod koniec tego terminu ZDMiKP ma rozpocząć poszukiwania wykonawcy prac budowlanych. Więcej o historii budowy skrzyżowania 3 Maja, Jagiellońskiej i Bernardyńskiej przeczytasz TUTAJ.
- Nowa droga ekspresowa z Bydgoszczy nad morze? Apelują o nią politycy PiS i KO - 15 października 2024
- Fordon: Dawne przedszkole i parafia na sprzedaż. Wiemy, za ile - 15 października 2024
- Pół roku opóźnienia. Przebudowa placu Kościeleckich dobiega końca - 15 października 2024
To ma taki sam sens jak ta zielona fala wymyślona przez pana Bruskiego. Wyrzucone w błoto kilkadziesiąt milionów. Pewnie część Unia zapłaci.
Czy w zdmikp naprawdę nikt nie myśli??? Fatalny wyjazd z 3 Maja nadal będzie taki sam???? Jedyne rondo w Bydgoszczy nadal bez świateł pomimo najbardziej niebezpiecznego wjazdu na to rondo? ??? Inne ronda gdzie nie bylo wypadków wyposażono w światła a to jedne jedyne uparcie bez świateł….powodzenia zatem kierowcom wjeżdżającym na to rondo z 3 Maja….
Sebastian – zróbmy światła w Bydgoszczy co 100 metrów. Jest ich stanowczo za mało.
Mariusz chodzi mi o to ze to rondo jako jedyne będzie bez świateł a jest najbardziej niebezpieczne w Bydgoszczy.. gdzie tu logika?
To jest projekt który zwęża większość dojazdów do ronda. Czy ktoś to widzi??? To posunięcie raczej korków nie zlikwiduje. Za to będzie pas rowerowy dla samobójców – przez rondo bez świateł z masą wypadków mają po ulicy jeździć rowery. Gra dla ludzi o mocnych nerwach 🙁
Piotr tu też nasz 100% racji! Terzauwazylem- 2 wloty zamiast obecnych 4 padów będą miały po trzy…brawo leśne dziadki z zdmikp…gdzie jest prezydent? Pewnie jak zwykle o niczym nie ma pojęcia…
Obecnie fatalny wjazd z 3 Maja ale i zjazd w kierunku Focha blokują ruch na całym rondzie. Gdyby chcieć to zrobić to „na poważnie” to chyba nie obyłoby się bez wyburzeń i zmiany układu ulic. To co przedstawia koncepcja nie zmieni niczego w kwestii przepustowości i bezpieczeństwa (chyba, że na gorsze).
Mój kolega słusznie zauwazyl- po tej przebudowie niech Ci projektanci tam pojeżdżą rowerami w ramach testu tego rozwiązania…
Ruch na rondzie jest także blokowany przez brak poziemnego przejścia przy Gdańskiej.