Bydgoszcz
21C
Słonecznie
77% wilgotność
Wiatr: 2km/h E
H 23 • L 20
28C
Nd
27C
Pon
26C
Wt
23C
Sr
23C
Czw
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaRowerem pod prąd. Na ponad 20 ulicach jednokierunkowych wytyczone zostaną kontrapasy
ścieżka rowerowa_ SF
03.07.2020 | 11:20

Rowerem pod prąd. Na ponad 20 ulicach jednokierunkowych wytyczone zostaną kontrapasy

Na zdjęciu: Rowerzyści w Bydgoszczy będą mogli korzystać z kontrapasów.

Fot. Szymon Fiałkowski

Bydgoscy rowerzyście będą mogli jeździć pod prąd. Drogowcy planują wprowadzenia kontraruchu na ponad 20 ulicach.

Kontraruch rowerowy zostanie wyznaczony na bydgoskich ulicach przy okazji malowania oznakowania poziomego. Pierwsze prace zostały już wykonane na ul. Celnej. – Od dłuższego czasu analizowana jest optymalizacja połączeń dla ruchu rowerowego nie tylko przy okazji nowych inwestycji drogowych, ale również podczas działań związanych z organizacją ruchu drogowego – mówi rzecznik prasowy ZDMiKP Tomasz Okoński.

Kontraruch rowerowy to dwukierunkowy ruch rowerów na ulicach jednokierunkowych, który daje możliwość jazdy rowerem „pod prąd”. Dzięki temu rowerzyści mogą nie tylko omijać niebezpieczne ulice i skrzyżowania, ale także skracać pokonywany dystans, co dodatkowo zwiększa konkurencyjność roweru wobec innych środków transportu. – Po analizie funkcjonowania kontraruchu rowerowego w mieście, będziemy podejmować wraz z zespołem ds. polityki rowerowej, dalsze inicjatywy związane z udogodnieniami dla ruchu rowerowego. Nowe trasy chcielibyśmy udostępniać bowiem nie tylko przy realizacji dużych inwestycji drogowych – mówi Okoński.

Lokalizacje, na których zostanie wprowadzony kontraruch zostały wytypowane podczas posiedzeń zespołu ds. polityki rowerowej. Wprowadzenie możliwości jazdy pod prąd jest planowane na ulicach:
1. Paderewskiego, od Chodkiewicza do Mickiewicza;
2. 20 Stycznia 1920r., od Mickiewicza do Chodkiewicza;
3. Reja;
4. Libelta, od Krasińskiego do Kołłątaja;
5. Asnyka;
6. Podolska;
7. Pomorska, od Zduny do Dworcowej;
8. Graniczna;
9. Podgórna, od Grudziądzkiej do Wełnianego Rynku;
10. Jastrzębia;
11. Pułaskiego, od Gajowej do Wyszyńskiego;
12. Komuny Paryskiej, od Wiosny Ludów do Boya-Żeleńskiego 26;
13. Przyjazna, część południowa i północna;
14. Węgierska, część zachodnia i środkowa;
15. Kurpińskiego;
16. Kapeluszników, Sikorskiego, Rynek;
17. Łukasiewicza, od Kapuściska do Baczyńskiego;
18. Czerwonego Krzyża, od Drobnej do Księżycowej;
19. Monte Cassino;
20. Hechlińskiego;
21. Traugutta;
22. Ogrodowa;
23. Pomorska, od Śniadeckich do Świętojańskiej;
24. Celna.

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Ania Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ania
Gość
Ania

Pomysł super, gorzej z codziennością. Polecam drogowcom i wszystkim, którzy działają na rzecz ruchu rowerowego poobserwować jak traktowani są rowerzyści jadący pod prąd Cieszkowskiego – kontrapas nienamalowany – bo nieestetyczny – chociaż żółte coś na drodze przy Gdańskiej jest OK. Za każdym razem jest przeszkoda – kierowcy, którzy udowadniają, że jadę pod prąd -zajeżdżający drogę, wyzywający, spychający na chodnik itd. Niektórzy spokojnie, inny bardziej agresywni. Samochody zaparkowane po północnej stronie też przejazd utrudniają, bo na ulicy robi się na prawdę pas na jedno auto. Okolice Starego Rynku – to samo! Reasumując – kontrapas bez namalowanego pasa to niewypał. Trzeba malować… Czytaj więcej »

Powiązane treści