Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Politycy PiS chcą budowy S15. Czy będą optować za rozbudową DK25 Bydgoszcz – Inowrocław?

Dodano: 17.07.2023 | 16:15

Na zdjęciu: Kosma Złotowski wraz z radnymi województwa Jerzym Gawędą i Michałem Krzemkowskim będą zabiegać o rozbudowę DK15 na odcinku Toruń - Gniezno do standardu drogi ekspresowej.

Fot. Szymon Fiałkowski/zdj. ilustracyjne

Czy w nowej kadencji parlamentu uda się wpisać na listę priorytetów przebudowę krajowej „piętnastki” z Torunia do Gniezna do standardu drogi ekspresowej? O tę inwestycje zamierzają walczyć politycy PiS na czele z europosłem Kosmą Złotowskim. Zapowiadają oni również starania o realizację dwupasmowej trasy Bydgoszcz – Inowrocław.

O pomysłach na poprawę skomunikowania południowej części regionu – przede wszystkim Inowrocławia – politycy PiS mówili na poniedziałkowej (17 lipca) konferencji prasowej. Europoseł Złotowski nie ukrywał, że inicjatywa ma związek ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi; obecnie partia zbiera różne postulaty, które mają znaleźć się w programie przed jesiennymi wyborami. Jednymi z nich są te, zgłaszane przez mieszkańców Inowrocławia, które przedstawił radny województwa Jerzy Gawęda.

Według Gawędy, inowrocławianie oczekują budowy drogi ekspresowej S15, która połączyłaby Toruń z Gnieznem. – Byłby to ciąg łączący Polskę północno-wschodnią z Polską południowo-zachodnią – powiedział radny. Drugi postulat to budowa linii kolejowej Włocławek – Inowrocław, a trzeci przebudowa inowrocławskiego lotniska dla samolotów lekkich lub średnich.

W okolicach Inowrocławia znajdują się strategiczne magazyny paliw, stąd też nasz nacisk na budowę linii kolejowej z Włocławka – zaznaczył Złotowski. Z jego perspektywy przebudowa DK15 do standardu drogi ekspresowej jest istotna, ponieważ Bydgoszcz praktycznie na pewno będzie uznana przez Komisję Europejską za węzeł sieci bazowej TEN-T.To zdecydowanie ułatwi wszelkie inwestycje komunikacyjne w Bydgoszczy i okolicach – podkreślił europoseł, który mocno zabiegał o uznanie miasta za węzeł bazowy.

Radny sejmiku Michał Krzemkowski dodał natomiast, że budowa drogi ekspresowej S15 jest wpisana w strategię rozwoju województwa. – Nie ma w niej budowy linii kolejowej Włocławek – Inowrocław, ale uważamy, że taka inwestycja wpłynęłaby na rozwój Inowrocławia – mówił. Wyraził też nadzieję, że europoseł Złotowski, który „jest bardzo ważną osobistością w Parlamencie Europejskim”, będzie miał duże możliwości wpłynięcia na władze krajowe, by postulaty zostały wpisane w rządowe programy inwestycyjne.

Co z rozbudową DK25 Bydgoszcz – Inowrocław do standardu drogi ekspresowej?

Konferencja polityków PiS odbyła się w Bydgoszczy, zatem zapytaliśmy ich, czy zamierzają aktywnie działać na rzecz pełnej rozbudowy DK25 do Inowrocławia. Obecna jednojezdniowa trasa jest bardzo obciążona ruchem i przebiega przez centra miejscowości. W ostatnich latach pojawiły się „jaskółki” zmian na „dwudziestce piątce”: rząd w ramach programu budowy 100 obwodnic zamierza zrealizować obwodnicę Nowej Wsi Wielkiej, a w miniony piątek złożono wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej obejmującej powstanie pierwszego odcinka S10 ze Stryszka do Emilianowa, która obejmie rozbudowę DK25 do dwóch pasów wraz z ominięciem Brzozy. 

– Ja myślę, że z całą pewnością rozbudowa DK25 nastąpi – i to wtedy, kiedy Bydgoszcz ostatecznie stanie się miastem węzłowym sieci bazowej TEN-T – wyraził nadzieję Złotowski. Jak wyjaśniał europoseł, rewizja sieci TEN-T niebawem trafi pod obrady Parlamentu Europejskiego. – Będzie to nasz następny postulat; trzeba pamiętać, że DK15 jest w znacznie gorszym stanie i dlatego jest priorytetem – uzupełnił Krzemkowski.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
zzz
zzz
10 miesięcy temu

Znów Toruń, Toruń, Toruń

Dariusz
Dariusz
10 miesięcy temu

Brawo! Ktoś w końcu pomyślał nie tylko o Bydgoszczy. Bydgoszcz ma szybkie połączenia na kierunkach (istniejące, budowane lub planowane): 1. Gdańsk przez Grudziądz (S5+A1) 2. Olsztyn przez Grudziądz (S5 – od Grudziądza w budowie) 3. Poznań (S5) 4. Toruń (S10 – w budowie) i dalej (A1) na Warszawę, Łódź i południe kraju 5. Piła i dalej Szczecin (S10) potrzebna jeszcze: 6. Inowrocław (podniesienie standardu DK25 do S25) Toruń ma tylko kierunki: 1. Gdańsk (A1) 2. Łódz i dalej na południe kraju (A1), a po przedłużeniu S10 także na Warszawę (od Torunia wyprowadzone jako jedna droga) 3. Bydgoszcz (S10 – w… Czytaj więcej »

Tomas
Tomas
3 miesięcy temu

No jak budowali A1 na WSCHÓD od torunia to nikt o Bydgoszczy nie myslał żeby ja puścić miedzy naszymi miastami. A teraz jak Bydgoszcz czerpie wiecej z ukladu dróg szybkiego ruchu to nagle toruń taki biedny. Maja autostrade i niech nie płaczą. Tak dk 25 powinna bys w wariancie S 25 – tylko tej drogi brakuje i komunikacyjnie jestesmy wygrani w regionie.