Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Samochody zaparkowane przy hotelu Pod Orłem blokują tramwaje. To ma się zmienić

Dodano: 24.04.2023 | 12:01

Na zdjęciu: Samochody stojące przy hotelu Pod Orłem powinny tam przebywać maksymalnie pięć minut. W ostatnich miesiącach zatoczka zamieniła się jednak w "dziki" parking.

Fot. Szymon Fiałkowski

Czy samochody zaparkowane w zatoczce przy hotelu Pod Orłem przestaną blokować tramwaje jadące ulicą Gdańską? Jak wynika z odpowiedzi na interpelację radnego Szymona Roga, w ramach zmian w strefie płatnego parkowania przy Gdańskiej zostaną odtworzone słupki uniemożliwiające dłuższe parkowanie.

W piśmie do władz miasta radny Róg poruszył temat, który irytuje motorniczych i wielu pasażerów komunikacji publicznej – nieprzepisowe parkowanie w zatoczce na ulicy Gdańskiej, przy hotelu Pod Orłem. Ta zamiast służyć jako miejsce do krótkiego postoju na załadunek bagażu, stała się parkingiem. A pojazdy się w niej znajdujące często zastawiają torowisko tramwajowe w ciągu Gdańskiej. Powoduje to wstrzymanie ruchu, a w konsekwencji opóźnienia kursów pojazdów szynowych.

Zdaje się, że nie ma tygodnia, aby nie była konieczna interwencja w tym miejscu. Przytoczę tylko sytuacje, które odnotowałem w ostatnim czasie: 14-15 marca czy 23 lutego – zauważył radny. I zapytał władze, czy przy hotelu Pod Orłem planowana jest reorganizacja ruchu czy też likwidacja zatoczki, a także o statystyki interwencji straży miejskiej w tym miejscu.

Jak obiecują władze miasta, sytuacja na Gdańskiej ma ulec poprawie. – W ramach rozszerzenia strefy płatnego parkowania w zatoce przy hotelu Pod Orłem zostaną odtworzone słupki pomiędzy torowiskiem i zatoką, mające na celu podkreślenie skanalizowania ruchu pojazdów dowożących gości hotelowych – podkreśla w odpowiedzi na pismo Roga zastępca prezydenta Mirosław Kozłowicz. Tym samym ratusz przychylił się do propozycji Bydgoskiego Ruchu Miejskiego, który w swoich uwagach do koncepcji rozszerzenia SPP wskazał konieczność przywrócenia zlikwidowanych kilka miesięcy temu słupków. – Ich brak powoduje, że przestał to być parking kiss&ride, a stał się miejscem, gdzie kierowcy nielegalnie parkują skośnie, regularnie blokując tramwaje – wyjaśniali społecznicy.

Warto dodać, że zgodnie z obowiązującym oznakowaniem pojazdy w zatoczce przy hotelu mogą zatrzymywać się w tym miejscu wyłączenie na czas załadunku bądź wyładunku bagażu do 5 minut. Obecnie parkujący tam dłużej łamią zatem przepisy.

Kozłowicz podał też statystyki interwencji straży miejskiej. W okresie od 1 stycznia do końca marca jej dyżurny otrzymał 10 zgłoszeń dotyczących nieprawidłowego parkowania pojazdów przy hotelu Pod Orłem; dodatkowo w jednym wypadku patrol podjął interwencję z własnej inicjatywy. – W wyniku powyższych działań bydgoscy strażnicy miejscy wydali łącznie pięć dyspozycji usunięcia pojazdu, a w związku z poprzednimi wykroczeniami w omawianym okresie nałożyli pięć mandatów karnych na łączną kwotę 2500 złotych – przekazał zastępca prezydenta.

Trwa rozszerzenie strefy płatnego parkowania. Zmiany na kolejnych ulicach

Od kilkunastu dni trwa wprowadzanie zmian w bydgoskiej strefie płatnego parkowania. Znika część miejsc postojowych na chodnikach, pojawiają się kontrapasy rowerowe, a część ulic przekształcana jest w drogi jednokierunkowe. W trakcie prac przy malowaniu oznakowania poziomego wprowadzane są tymczasowe zakazy parkowania.

Informacje dla mieszkańców są zamieszczone na tablicach wzdłuż konkretnych ulic oraz na klatkach umieszczonych „za wycieraczkami” parkujących aut. Kierowcy którzy nie dostosują się do zakazów parkowania, będą ukarani mandatami a ich pojazdy zostaną odholowane – podkreśla ZDMiKP.

Lista ulic, na których będa prowadzone prace przy malowaniu oznakowania poziomego – od poniedziałku do piątku (24-28.04):

– dokończenie robót na osiedlu Okole
– kontynuacja prac na ul. Sportowej i Chopina
– kontrapas rowerowy na ul. Mazowieckiej
– kontrapas rowerowy na ul. Pomorskiej od ul. Śniadeckich do ul. Świętojańskiej

SZCZEGÓŁY: Nowa Strefa Płatnego Parkowania w Bydgoszczy. To będzie rewolucja dla kierowców i rowerzystów