Bydgoszcz
10C
Słonecznie
87% wilgotność
Wiatr: 4km/h SSE
H 10 • L 9
12C
Pon
11C
Wt
11C
Sr
12C
Czw
8C
Pt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaTłok na 59 zniknie po powrocie tramwaju na Kapuściska? ZDMiKP dalej nie widzi potrzeby zmian
Autobus_ linia 59Ł, Łęgnowo - pasażerowie_  Szubińska-Żwirki i Wigury - SF
05.12.2019 | 11:04

Tłok na 59 zniknie po powrocie tramwaju na Kapuściska? ZDMiKP dalej nie widzi potrzeby zmian

Na zdjęciu: Linia 59 kursuje z Błonia na Kapuściska - wariantowe kursy docierają przez tereny po dawnym Zachemie aż do Łęgnowa.

Fot. Szymon Fiałkowski

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nadal nie widzi potrzeby zmian na linii 59. – Utrudnienia znikną po przywróceniu kursowaniu tramwajów na górnym tarasie Bydgoszczy – twierdzi zastępca dyrektora ds. transportu Rafał Grzegorzewski. Drogowcy po raz kolejny zbywają problem – ewentualnie rozważają zmiany za kilkanaście miesięcy, po uruchomieniu linii tramwajowej wzdłuż ulicy Kujawskiej.

Zobacz również:

Najbardziej zatłoczona linia w Bydgoszczy? Analizujemy kursowanie 59

Od kilku miesięcy pasażerowie i przedstawiciele rad osiedli zgłaszają zarządowi dróg problemy związane z kursowaniem autobusów z Błonia do Kapuścisk. Mieszkańcy skarżą się na tłok panujący w autobusach oraz ich spore spóźnienia. Powodem zwiększonej popularności 59 jest m.in. zamknięcie ruchu tramwajów na Górny Taras w związku z przebudową węzła Szarych Szeregów. Ale kursujący nią dojeżdżają nie tylko do skrzyżowania Fordońskiej z Kazimierza Wielkiego, by przesiąść się na linie 3, 5, 7 i 10 czy autobusy 65, 69 i 89, ale też na Bartodzieje i Skrzetusko. Głównym celem podróży w tym rejonie jest szpital Jurasza, do którego jeżdżą nie tylko pacjenci, ale też studenci Collegium Medicum UMK.

ZDMiKP nie zamierza jednak wprowadzać zmian na tej linii. W niedawnej odpowiedzi na wniosek Rady Osiedla Bartodzieje o zwiększenie częstotliwości 59 z 30 minut na 15/20 minut zastępca dyrektora ds. transportu Rafał Grzegorzewski podkreślił, że ZDMiKP „nie przewiduje w najbliższym czasie wprowadzenia proponowanych przez Państwa zmian. Trzeba mieć świadomość, że obecny układ komunikacyjny jest kompromisem pomiędzy możliwościami miasta, a oczekiwaniami mieszkańców”.

W naszej niedawnej publikacji dotyczącej 59 wykazaliśmy, że jej kursy – głównie wykonywane autobusami 12-metrowymi – są przepełnione. I to nie tylko na trasie Kapuściska – Most Kazimierza Wielkiego, którą obecnie podróżują osoby chcące przesiąść się na tramwaj, ale aż do okolic szpitala Jurasza, a w przeciwnym kierunku – od Błonia także w rejon lecznicy na Skrzetusku.

Kolejna prośba o zmiany na linii 59 padła ze strony Rady Osiedla Kapuściska. Jednak zastępca dyrektora ds. transportu nadal nie widzi potrzeby zmian.

– ZDMiKP informuje, że od 12 grudnia przywrócony zostanie ruch tramwajowy na górnym tarasie Bydgoszczy, dzięki czemu znikną dotychczasowe utrudnienia spowodowane przebudową układu komunikacyjnego

– tak Grzegorzewski odpisał na pismo przewodniczącej rady Magdaleny Wawrzyniak. I dodał, że „ewentualne” zmiany na 59 zostaną rozważone przy okazji uruchomienia nowego układu po oddaniu linii tramwajowej wzdłuż ulicy Kujawskiej.

O ile dobrze zrozumieliśmy – wynika z niej, że przywrócenie ruchu tramwajowego 12 grudnia rozwiąże wszelkie problemy z komunikacją jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, więc także autobusy 59 będą zawsze nieprzepełnione i zawsze o czasie – tak szyderczo skomentował odpowiedź zastępcy dyrektora ZDMiKP fanpage Osiedle Kapuściska.


CZYTAJ WIĘCEJ: Tramwaje na Górnym Tarasie od przyszłego czwartku. A w weekend – niespodzianka


W niedawnym artykule zaproponowaliśmy kilka rozwiązań, które mogłyby uzdrowić sytuację na 59 – skrócenie jej trasy do Bielaw/w kierunku osiedla Leśnego, wzmocnienia linii 60 i przedłużenia jej do Kapuścisk, wprowadzenie nowej linii obsługującej tereny pozachemowskie i Łęgnowo, a także włączenia od 12 grudnia autobusu obsługującego szczytową linię Za T7 w obsługę linii 59. Jednak jak wynika z odpowiedzi Grzegorzewskiego, ZDMiKP po raz kolejny nie widzi potrzeby pochylenia się nad sytuacją – ewentualnie może to nastąpić za kilkanaście miesięcy, kiedy to tramwaj ruszy ulicy Kujawską. Drogowcy nadal nie zajęli stanowiska w sprawie podpisanej przez blisko 500 osób petycji w sprawie zwiększenia częstotliwości kursowania 59 – trudno jednak oczekiwać, by różniła się ona od poprzednich odpowiedzi ZDMiKP w tej sprawie.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane treści