Bydgoszcz
2C
Niebo częściowo zachmurzone
82% wilgotność
Wiatr: 4km/h W
H 4 • L 0
10C
Nd
12C
Pon
14C
Wt
13C
Sr
15C
Czw
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeWiemy, ile osób stara się o stanowisko dyrektora bydgoskiej GDDKiA. Prace na jednym z odcinków drogi S5 wznowione!
droga_S5_biale_blota_szubin_luty2020_GDDKiA
23.03.2020 | 11:23

Wiemy, ile osób stara się o stanowisko dyrektora bydgoskiej GDDKiA. Prace na jednym z odcinków drogi S5 wznowione!

Eryk Dominiczak | e.dominiczak@metropoliabydgoska.pl

Na zdjęciu: W piątek, 20 marca plac budowy odcinka Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) - Szubin został przekazany wykonawcom - konsorcjum Kobylarni i Mirbudu.

Fot. GDDKiA

Sześć osób złożyło swoje aplikacje w konkursie na stanowisko dyrektora bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – ustaliła MetropoliaBydgoska.PL. Ale z uwagi na epidemię koronawirusa nazwiska nowego szefa drogowców w regionie nie poznamy szybko.

Nowy dyrektor ma być następcą Radosława Kantaka, który do końca lutego łączył stanowisko dyrektora GDDKiA w Gdańsku z pełnieniem – od kwietnia 2019 roku – obowiązków w Bydgoszczy. Kiedy w połowie stycznia złożył wypowiedzenie, stało się jasne, że potrzebne będzie rozpisanie konkursów na te stanowiska. I tak faktycznie się stało – pod koniec lutego ogłoszono nabór na stanowisko dyrektora w Gdańsku, a kilka dni później – w Bydgoszczy. Od kandydatów wymagany był między innymi 7-letni staż pracy, w tym pięcioletnie doświadczenie w branży infrastruktury (co najmniej trzy lata na stanowisku kierowniczym), jak również kompetencje kierownicze i znajomość zasad wydatkowania środków publicznych.

Zobacz również:

Kiedy zostaną wznowione prace przy drodze S5? Podpisano jedną z umów!

Jak ustaliliśmy, do 13 marca, gdy minął termin przyjmowania zgłoszeń, wpłynęły dokumenty aplikacyjne od sześciu osób. Ich nazwisk GDDKiA na razie nie ujawnia. Zrobi to dopiero w momencie publikacji wyników konkursu. Ale jego rozstrzygnięcie może nastąpić dopiero za kilka miesięcy. Powód – oczywiście koronawirus. – Komisje konkursowe zostały powołane, jednak ze względu na sytuacją epidemiologiczną na terenie całego kraju, procedury w ramach naboru zostały wstrzymane – wyjaśnia w rozmowie z nami Szymon Piechowiak, zastępca dyrektora w Biurze Generalnego Dyrektora GDDKiA.

Gdy procedury zostaną wznowione, kandydaci, którzy przejdą pomyślnie etap weryfikacji dokumentów, będą musieli przygotować prezentację na wskazany przez GDDKiA temat. Przeprowadzona zostanie także z nimi rozmowa kwalifikacyjna, podczas której sprawdzane będą kompetencje kierownicze i wiedza dotycząca zagadnień bezpośrednio związanych z obowiązkami dyrektorskimi. Do czasu wyłonienia nowego dyrektora bydgoskim oddziałem kieruje zastępca ds. zarządzania drogami i mostami Przemysław Antoniak.

W dniu zakończenia przyjmowania zgłoszeń na stanowisko dyrektora bydgoskiego oddziału GDDKiA (13 marca) podpisano także umowę na dokończenie niespełna 10-kilometrowego odcinka drogi S5 od węzła Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) do Szubina. Wartą niemal 360 milionów złotych inwestycję przeprowadzi konsorcjum spółek: Kobylarnia oraz Mirbud. W miniony piątek, 20 marca nastąpiło oficjalne przekazanie placu budowy. – Naszym pierwszym zadaniem będzie przeprowadzenie inwentaryzacji – mówi MetropoliaBydgoska.PL Paweł Bruger, rzecznik prasowy grupy Mirbud, w skład której wchodzi m.in. Kobylarnia. Wkrótce mamy poznać także kalendarz dalszych działań – między innymi termin przeniesienia ruchu na jedną z nowych jezdni drogi ekspresowej.

Istnieje szansa, że na przełomie kwietnia oraz maja podpisane zostaną kolejne kontrakty – tym razem na dokończenie najbardziej opóźnionych odcinków po Impresie Pizzarotti. Mowa o odcinku od Nowy Marz (autostrada A1) do węzła Świecie Południe (dawniej Dworzysko) oraz Świecie Południe – Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo). W trakcie 10 dni po wyborze oferentów (odpowiednio: Budimexu oraz Kobylarni z Mirbudem) nie wpłynęły żadne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. A to oznacza, że dokumenty przetargowe mogły zostać przekazane do Urzędu Zamówień Publicznych, który w przypadku dużych inwestycji (wartych powyżej 20 mln euro) obligatoryjnie bada prawidłowość przebiegu postępowania. Jeśli nie stwierdzi nieprawidłowości, droga do parafowania umów będzie otwarta.

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Wieslaw Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wieslaw
Gość
Wieslaw

Teraz wirus na wszytko da odpowiedzprzeciaganie wyboru,przeciąganie rozpoczęcia robót itd ,itp

Powiązane treści