Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Zamiast 40 – 70 ton. ITD zatrzymała dwie przeładowane „stonogi” na Grunwaldzkiej

Dodano: 07.11.2020 | 21:33

Na zdjęciu: Obydwa zespoły pojazdów, zatrzymane przez WITD na Grunwaldzkiej, ważyły znacznie więcej niż dopuszczalne 40 ton.

Fot. WITD Bydgoszcz

W miniony czwartek, 5 listopada patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał dwa znacznie przeładowane pojazdy, które poruszały się niedawno zmodernizowaną ulicą Grunwaldzką. Jak się okazało, obydwa zestawy ważyły znacznie więcej niż dopuszczalne 40 ton – ich masa całkowita przekroczyła 70 ton.

Jak relacjonuje WITD, patrol wytypował do rutynowej kontroli dwa zespoły pojazdów, którymi ten sam przewoźnik drogowy transportował kontenery morskie z ładunkami drobnicowymi. – Po skierowaniu na wagę okazało się, że obydwa zespoły pojazdów ważą znacznie więcej niż dopuszczalne 40 ton. Masa całkowita pierwszego zestawu wyniosła 72,60 ton. Drugi zestaw był jeszcze cięższy i ważył 73,75 ton. Ponadto naciski potrójnych osi naczep zamiast dopuszczalnych 24 ton wynosiły 35,0 ton oraz 35,4 ton. Ponieważ pojazdy ważyły więcej niż 60 ton, każdy z nich wymagał pilotowania. Niestety, tego tutaj zabrakło – relacjonuje inspekcja.


CZYTAJ TAKŻE: Obwodnica Nowej Wsi Wielkiej coraz bliżej. Rusza pierwszy przetarg


Czwartkowe zatrzymanie dwóch 70-tonowych „stonóg”, czyli pojazdów z dzielonymi naczepami do przewozu kontenerów to nie pierwszy taki przypadek w ostatnich miesiącach. Jak informował branżowy serwis 40ton.net, tylko w dwóch ostatnich tygodniach czerwca WITD Bydgoszcz informowała o zatrzymaniu pięciu „stonóg”, ważących od 43,6 do 65,8 tony.

Opisując niedawną kontrolę inspekcja podkreśla, że tak znacznie przeładowane pojazdy powodują przyspieszoną degradację dróg, których użytkownikami są wszyscy kierowcy. – Dlatego oprócz mandatów karnych nałożonych na kierowców i wszczęcia postępowań administracyjnych o nałożenie wysokich kar pieniężnych na przewoźnika drogowego, inspektorzy ITD wstrzymali przewozy do czasu rozładowania nadwyżek przewożonych ładunków i przywrócenia nacisków osi i mas całkowitych pojazdów do wartości zgodnych z przepisami – czytamy w komunikacie bydgoskiego oddziału ITD. Warto podkreślić, że do kontroli doszło na ulicy Grunwaldzkiej, czyli niedawno zmodernizowanym odcinku drogi krajowej nr 80. Podczas rozbudowy ulicy miasto uwzględniło realizację miejsca do ważenia pojazdów.

 Zatoka do ważenia pojazdów powstała przy jezdni ulicy Grunwaldzkiej w kierunku miasta, przed skrzyżowaniem z ulicą Filtrową. Dodatkowo na Osowej Górze instalowany jest tak zwany system preselekcji wagowej. Dzięki kamerom zamontowanym nad jezdnią oraz specjalnym listwom pomiarowym rejestrowane i wstępnie ważone są wszystkie pojazdy. Pozwoli to inspektorom transportu drogowego skutecznie kontrolować ciężar tirów. To sposób, by nasze drogi utrzymywać w bardzo dobrym stanie technicznym jeszcze przez wiele lat – informował w maju Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.


ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowe fontanny w Bydgoszczy. Prezydent Bruski pokazał nagranie z ich pierwszych testów [WIDEO]


Bydgoscy drogowcy przypominają, że w poprzednich latach powstało także kilka innych zatok przystosowanych do ważenia pojazdów. – Takie konstrukcje pojawiły się na ul. Szubińskiej, Nowotoruńskiej, Jana Pawła II oraz Armii Krajowej – dodają. Plan transportowy miasta zakłada, że po wybudowaniu kompletnej obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S5, ruch ciężarówek poruszających się tranzytem zostanie wyprowadzony z bydgoskich ulic.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments