Bydgoszcz
11C
Mgła
100% wilgotność
Wiatr: 2km/h WNW
H 13 • L 10
13C
Sr
16C
Czw
16C
Pt
15C
Sob
8C
Nd
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaZwężony przejazd na ul. Inwalidów. ZDMiKP: „Musieliśmy to zrobić”
inwalidów, przejazd kolejowy, tory, pociąg, bydgoszcz bielawy  - ED
15.01.2018 | 09:59

Zwężony przejazd na ul. Inwalidów. ZDMiKP: „Musieliśmy to zrobić”

Zdaniem Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej realizacji inwestycji nie dopilnowało PKP PLK.

Na zdjęciu: Kierowcy jadący w stronę ul. Kamiennej muszą niemal zjechać na lewy pas.

Fot. ED

Kierowcy przejeżdżający przez tory kolejowe na ulicy Inwalidów mogli być ostatnio niemile zaskoczeni. Jezdnię zwężono, a wybudowany został chodnik. – Nie mieliśmy wyboru – tłumaczą drogowcy.

Przejazd przez tory na ul. Inwalidów został zwężony, a fragment jezdni przebudowano na chodnik. – Już wcześniej było wąsko, ale teraz już bardzo łatwo o kolizję. Dwa samochody ledwo się mieszczą – mówią kierowcy. Auto jadące ul. Kamienną musi niemal zjechać na lewy pas, żeby przedostać się przez  tory.

Zmiany na przejeździe wpisują się w zadanie „Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Bydgoszcz Bielawy – Etap I” zaliczanego do projektu BiT City. – Za jego realizację odpowiada miasto – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego  PKP PLK.

Cała inwestycja kosztowała 3,28 mln zł. Obejmowała przebudowę  infrastruktury kolejowej, rozbiórkę istniejących peronów oraz budowę w ich miejscu nowej konstrukcji peronów jednokrawędziowych dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. I właśnie poruszanie się osób o wózkach inwalidzkich okazało się problemem.

Kolej była na każdym etapie projektowania i przebudowy. Widziała, jak inwestycja jest realizowana i nie zgłaszała wątpliwości. Później okazało się, że nie ma przejazdu dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy dla osób chodzącymi z dziećmi w wózkach – mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Dostosowanie przejazdu znalazło się gestii drogowców. Jedynym rozwiązaniem, które nie naruszało przepisów bezpieczeństwa i nie wymagało przejmowania gruntów, miało być zwężenie jezdni. – Byliśmy zmuszeni wykonać to w taki sposób, aby dopełnić warunki przebudowy i dofinansowania zewnętrznego z urzędu marszałkowskiego – tłumaczy Kosiedowski.

Przebudowa peronów odbyła się w ramach I etapu przebudowy dworca Bydgoszcz Bielawy. Druga część modernizacji, zakładająca remont kładki nad torami, będzie realizowana wraz z rozbudową ul. Kamiennej.


Powiązane treści