Bardzo drogie drogi rowerowe. Otwarto oferty na przebudowę Focha i Kruszwickiej
Dodano: 06.10.2019 | 09:59Na zdjęciu: Droga dla rowerów/zdj. ilustracyjne
Fot. archiwum
Strabag i Prasbet złożyły oferty w przetargu na budowę dróg dla rowerów wzdłuż ulicy Focha i Kruszwickiej. Ale podobnie jak w wypadku innych postępowań na prace drogowe, propozycje cenowe obu spółek są wyższe, niż zakładali drogowcy.
Procedura wyłonienia wykonawcy zapowiadanej od kilku lat budowy infrastruktury dla rowerzystów przy dwóch ważnych ulicach w centrum Bydgoszczy ruszyła 6 września. ZDMiKP podzieliło postępowanie na dwa zadania – pierwsze objęło realizację dróg dla rowerów wzdłuż ulicy Kruszwickiej i wokół placu Poznańskiego, a drugie – budowę ddr wzdłuż ulicy Focha wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Gdańską, Mostową i Jagiellońską – ale z wyłączeniem rejonu Placu Teatralnego przy przystanku wiedeńskim, mostu Solidarności i powiązania z ulicą Marcinkowskiego oraz bulwarami przy Operze Nova.
Zakres prac na Kruszwickiej zakłada budowę DDR po obu stronach ulicy – zarówno przy CH Rondo, jak i przy budynkach Zespołu Szkół Mechanicznych, a także poprowadzenie infrastruktury wokół placu Poznańskiego. Na Focha droga dla rowerów ma powstać po południowej stronie ulicy – w ramach zadania wybudowana zostanie też droga przy skrzyżowaniu Focha z Gdańską i Mostową. Z zakresu wyłączono odcinek przy Operze Nova, którego projekt zostanie zmodyfikowany ze względu m.in. na nadchodzącą inwestycję Nowy Port dewelopera AWZ na terenie dawnej Befany.
3 października drogowcy otworzyli koperty w przetargu. Chęć wykonania dwóch zadań dla rowerzystów wyraziły firmy Strabag i Prasbet. Ich propozycje przewyższyły zakładany budżet. W przypadku budowy DDR wzdłuż Kruszwickiej Strabag wycenił prace na 10,8 miliona, a Prasbet na 8,6 miliona. W budżecie miasta na ten cel zapisano 7,1 miliona złotych. Inwestycja na Focha miała pochłonąć 806 tysięcy złotych – Strabag wycenił je natomiast na 4,8 miliona złotych, a jego konkurent na 3,8 miliona. Decyzja o dalszych losach przetargu jeszcze nie zapadła, ale możliwe jest jego unieważnienie i ponowne rozpisanie postępowania.
ZDMiKP założył, że prace na ulicy Kruszwickiej (podzielone na dwa etapy) mają zakończyć się do 29 maja 2020 roku, a przebudowa Focha potrwa od końca maja do końca sierpnia przyszłego roku. Przedłużenie procedury wyboru wykonawcy sprawi, że realizacja inwestycji może się opóźnić.
- Dwie osoby zginęły w wypadku na DK10. Droga zablokowana - 27 października 2025
- 1 listopada na tory wyjedzie więcej pociągów. Jak będą kursować? - 27 października 2025
- Akcja policji na S5 pod Bydgoszczą. Sprawdzano odstępy i wyprzedzanie przez ciężarówki - 27 października 2025








