Bydgoszcz
12C
Mgła
100% wilgotność
Wiatr: 1km/h E
H 14 • L 10
15C
Pon
16C
Wt
11C
Sr
13C
Czw
14C
Pt
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaBiałe BłotaInwestycjeBudowa turbo-ronda spowoduje zmiany na Szubińskiej. Droga na Miedzyń będzie zamknięta
2-07-2019 Budowa_ rondo Turbinowe Białe Błota - JS (5)
19.07.2019 | 21:45

Budowa turbo-ronda spowoduje zmiany na Szubińskiej. Droga na Miedzyń będzie zamknięta

Na zdjęciu: Budowa ronda turbinowego w ciągu ulicy Szubińskiej rozpoczęła się w czerwcu tego roku.

Fot. JS

Między Bydgoszczą a Białymi Błotami trwa budowa ronda turbinowego. By wykonać docelowy kształt skrzyżowania Szubińskiej z drogą do Trzcińca i aleją Ofiar Hitleryzmu, konieczne są zmiany w organizacji ruchu. Te nastąpią we wtorek, 23 lipca.

Budowa ronda turbinowego to długo oczekiwana inwestycja. Przygotowania do budowy rozwiązania rodem z Holandii trwały od kilku lat. W 2018 roku mieszkańcy gminy Białe Błota mogli zauważyć rozpoczęcie przygotowań do budowy – wokół obecnego skrzyżowania Szubińskiej z Ofiar Hitleryzmu wycięto drzewa, a firma Kobylarnia wykonała wspomnianą wyżej przebudowę fragmentu drogi prowadzącej do Trzcińca. Przed wyborami samorządowymi władze województwa podpisały porozumienie z gminą Białe Błota dotyczące finansowania inwestycji.

Wiosną tego roku Zarząd Dróg Wojewódzkich (po uprzednim zwiększeniu budżetu przez samorząd województwa) rozstrzygnął przetarg na wykonawcę inwestycji. Została nim firma Kobylarnia, która wyceniła prace na 18,6 miliona złotych – gmina Białe Błota finansuje realizacje nowego odcinka alei Ofiar Hitleryzmu. Pierwsze roboty przy Szubińskiej rozpoczęły się jeszcze w czerwcu i polegały na usunięciu korzeni drzew i przygotowaniu terenu pod budowę nowych jezdni oraz ronda. 

W związku z przystąpieniem przez pracowników Kobylarni do kolejnego etapu prac, 23 lipca (wtorek) w rejonie skrzyżowania Szubińskiej i drogi powiatowej do Trzcińca nastąpią spore zmiany w organizacji ruchu. Jak podaje Zarząd Dróg Wojewódzkich, ruch pomiędzy Bydgoszczą a Białymi Błotami w obu kierunkach będzie odbywał się bez przeszkód. Większe zmiany dotyczyć będą kierowców, którzy chcieliby skręcić w kierunku Trzcińca albo Miedzynia. Oto szczegóły:

  • Aleja Ofiar Hitleryzmu (gminna droga łącząca drogę wojewódzką z bydgoskim osiedlem Miedzyń) zostanie zamknięta. Objazd będzie wytyczony ulicami Nakielską, Kruszwicką i Szubińską znajdującymi się na terenie Bydgoszczy. W drodze do węzła Białe Błota można też korzystać z trasy przez Lisi Ogon.

223a

  • Zamknięta zostanie możliwość wjazdu z ulicy Szubińskiej (DW 223) w kierunku Trzcińca. Zachowana zostanie jedynie możliwość wyjazdu z drogi powiatowej od strony Trzcińca do Bydgoszczy. Z zakazu wyłączone będą pojazdy budowy oraz komunikacji publicznej. Kierowcy jadący z Bydgoszczy w kierunku Trzcińca będą kierowani na węzeł Białe Błota, drogę serwisową wzdłuż obwodnicy i miejscowość Ciele.

223b

ZDW informuje, że wprowadzona w przyszłym tygodniu organizacja ruchu będzie obowiązywać przez najbliższe pół roku. Następnie wykonawca przełoży ruch na nową południową jezdnię drogi wojewódzkiej i przeniesie główny front robót na północną stronę modernizowanego skrzyżowania. – Ze względu na duże natężenia ruchu i duży zakres zmian w organizacji ruchu prosimy kierowców o zachowanie w tym miejscu szczególnej ostrożności. Warto zapoznać się z przebiegiem objazdów i zarezerwować na okres budowy więcej czasu na przejazd tą trasą. Na bieżąco będziemy monitorować sytuację na drodze – zapewniają drogowcy.

223c

Czym jest rondo turbinowe?

Jest to rodzaj ronda, na którym nie przecinają się szlaki pasów: wewnętrznego i zewnętrznego. Kierowca już przed wjazdem na nie musi – dzięki umiejscowionym przed rondem znakom – zdecydować, w którą odnogę skrzyżowania chce wjechać. Pierwsze tego typu rondo powstało pod koniec lat 90. ubiegłego wieku na terenie Holandii.

Projekt ronda na drodze wojewódzkiej nr 223 zakłada wytyczenie dwóch pasów przeznaczonych m.in. do jazdy na wprost na najbardziej obciążonym kierunku Bydgoszcz-Białe Błota. Zaprojektowano również łącznicę pozwalającą na pominięcie wjazdu na rondo kierowcom skręcającym z Bydgoszczy w prawo w kierunku osiedla Miedzyń. Poza tym dobudowane zostaną chodniki i ścieżka rowerowa. Wokół ronda od strony północnej, zachodniej i południowej zaplanowano przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów.

4
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
EwaBubaUrzytkownikMiedzynianin Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Miedzynianin
Gość
Miedzynianin

Pół roku??? Codziennie po kilka razy jeżdżę z Miedzynia do Ciela i okolic przez Trzciniec i teraz przez pół roku będę miał jeździć przez zakorkowaną Nakielską i Szubińską lub rozkopaná obwodnicę? Nie dość, że będę musiał nadkładać 10 kilometrów w jedną stronę, to jeszcze przez zatłoczone ulice, przez które nie idzie przejechać. Nie można zrobić tymczasowego pasa z Miedzynia do Szubińskiej? I tak aktualna droga idzie bokiem i będzie nieużywana, codziennie tysiące osób tędy jężdżą, teraz trzeba będzie ten ruch przerzucić na Nakielską, a tam wystarczy drobnostka by zatamować ruch w okolicach wiaduktu kolejowego i już pół miasta stoi. Zresztą… Czytaj więcej »

Urzytkownik
Gość
Urzytkownik

Wszyscy wiedzą ze korek powstaje przez światła przy biedeonce, dlaczego nie zrobia obwodnicy wzdłuż lini kolejowej za prefabetem prowadzacej wprost do slimaka za bialymi blotami. Prosciej i szybciej niz zabawa w rondo ktore i tak nie zmieni sytuacji ktora jest teraz a tylko przez pol roku jeszcze bardziej utrudni ludziom zycie..

Buba
Gość
Buba

Brak możliwości skrętu w lewo od strony Bydgoszczy do Trzcińca ?? Już sam remont wprowadzi chaos ale ta decyzja to już dramat. W ten sposób setki ludzi uciekają przed korkiem w Białych Błotach. Jeśli ta możliwość zniknie korki będą stały do castoramy.
Wiem że musi być gorzej żeby było lepiej ale ta decyzja to katastrofa dla i tak zakorkowanego wyjazdu z Bydgoszczy w kierunku Szubina.
DRAMAT !!

Ewa
Gość
Ewa

Uważam, że mieszkańcy Trzcińcu powinni mieć możliwość skrętu, może specjalne przepustki lub plakietki na auto. Taki objaz to dodatkowy koszt paliwa ok. 200zł miesięcznie. Może ktoś pomyśli o ludziach i jakie ten zakaz ma dla nich konsekwencje finansowe, nie wspomnę już o stracie czasu.

Powiązane treści