Trwają dwie inwestycje drogowe w rejonie Bydgoszczy. Nowy raport z prac
Dodano: 29.11.2023 | 13:02Na zdjęciu: Przebudowa DW254 w Brzozie. Wykonawca deklaruje zakończenie kluczowych prac jeszcze w 2023 roku.
Fot. Alicja Chrobak/archiwum
Sieć dróg wojewódzkich w okolicach Bydgoszczy przechodzi gruntowną modernizację. Największym placem budowy jest droga wojewódzka nr 254 na odcinku z Brzozy do Barcina. Zaawansowane prace prowadzone są też przy nowym wiadukcie w Terespolu Pomorskim w powiecie świeckim.
Przebudowa trzynastokilometrowego fragmentu drogi wojewódzkiej nr 254 pomiędzy podbydgoską Brzozą i Łabiszynem rozpoczęła się z końcem stycznia. Od tego czasu wykonawca – firma Transpol – zrealizował już 70% wszystkich prac. Obecnie trwają roboty przy budowie zatok autobusowych, zjazdów i poboczy. W Brzozie na połączeniu z ulicą Powstańców Wielkopolskich budowane jest rondo. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym powstaje także w Łabiszynie na styku z drogą wojewódzką nr 246 na Szubin. W budowie są także kolejne odcinki chodników i dróg rowerowych.
Wykonawca zakłada zakończenie większości podstawowych prac na odcinku Brzoza-Łabiszyn jeszcze w tym roku. Prace wykończeniowe realizowane będą w pierwszej połowie przyszłego roku. – Inwestycję o wartości 65 mln złotych, realizujemy wykorzystując środki Unii Europejskiej z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020 – informuje urząd marszałkowski. W trakcie modernizacji jest także dalszy odcinek tej trasy w powiecie żnińskim do Barcina.
Wiadukt w budowie
Trwają również prace na budowie nowego wiaduktu w Terespolu Pomorskim w powiecie świeckim w ciągu drogi wojewódzkiej nr 240 łączącej Świecie z Tucholą. Na podporach zamontowana została już stalowa konstrukcja mostu, po którym będzie przebiegać także droga dla pieszych i rowerzystów. Wykonawca zamontował w ostatnich tygodniach łuki oraz betonuje płytę pomostu. Inwestycja o wartości 16 milionów złotych finansowana jest z budżetu województwa.
CZYTAJ TAKŻE: Wiemy, kiedy tramwaje wrócą na Perłową i kiedy wróci normalny ruch na Fordońskiej
Nowy wiadukt jest konstrukcją jednoprzęsłową o długości 48 metrów i szerokości 15 metrów. Powstaje w miejscu starego, rozebranego już obiektu. Wiadukt zyska odwodnienie, bariery i balustrady, a jego nośność wyniesie 40 ton. Zmodernizowany obiekt umożliwi też docelową przebudowę magistrali kolejowej wraz z podniesieniem prędkości na torowisku z Bydgoszczy do Trójmiasta do 160km/h. Wykonawca (spółka Marbro z Gdańska) zakłada zakończenie prac wczesną wiosną przyszłego roku.
Kolejne inwestycje w przygotowaniu
Urząd Marszałkowski zabezpieczył też środki na rozpoczęcie kolejnych dużych inwestycji drogowych w najbliższych latach. – W ich realizacji pomogą m.in. Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27 i pozyskane dofinansowanie z budżetu państwa. Część zadań zrealizujemy we współpracy z lokalnymi samorządami – dodaje urząd. Najważniejsze inwestycje planowane w rejonie Bydgoszczy to:
- rozbudowa drogi wojewódzkiej 204 w Solcu Kujawskim (ul. Garbary, powiat bydgoski, trwają prace projektowe, długość 0,6km)
- rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 244 w Żołędowo (ul. Jastrzębia, powiat bydgoski, złożony wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, długość 3,3 km)
- usprawnienie przejazdu przez Białe Błota w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223 (powiat bydgoski, gmina Białe Błota przygotowuje przetarg na koncepcję, długość ok. 2 km)
- przebudowa skrzyżowań w Strzelcach Górnych (DW nr 244) i Żołędowie (DW nr 244) – kompletownie niezbędnych dokumentacji/pozwoleń, doświetlenie kolejnych przejść dla pieszych.
- Posłowie Bogucki i Schreiber przekonują: Sytuacja finansowa samorządów nie uległa zmianie - 11 grudnia 2024
- Konfederacja z rózgą dla rządu Tuska. „Tłuste koty PiS-u zostały zamienione na tłuste koty KO i PSL” - 11 grudnia 2024
- Sztuka wychodzi z Politechniki. Uczelnia nawiązała współpracę z III LO - 11 grudnia 2024