Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Trwają dwie inwestycje drogowe w rejonie Bydgoszczy. Nowy raport z prac

Dodano: 29.11.2023 | 13:02

Na zdjęciu: Przebudowa DW254 w Brzozie. Wykonawca deklaruje zakończenie kluczowych prac jeszcze w 2023 roku.

Fot. Alicja Chrobak/archiwum

Sieć dróg wojewódzkich w okolicach Bydgoszczy przechodzi gruntowną modernizację. Największym placem budowy jest droga wojewódzka nr 254 na odcinku z Brzozy do Barcina. Zaawansowane prace prowadzone są też przy nowym wiadukcie w Terespolu Pomorskim w powiecie świeckim. 

Przebudowa trzynastokilometrowego fragmentu drogi wojewódzkiej nr 254 pomiędzy podbydgoską Brzozą i Łabiszynem rozpoczęła się z końcem stycznia. Od tego czasu wykonawca – firma Transpol – zrealizował już 70% wszystkich prac. Obecnie trwają roboty przy budowie zatok autobusowych, zjazdów i poboczy. W Brzozie na połączeniu z ulicą Powstańców Wielkopolskich budowane jest rondo. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym powstaje także w Łabiszynie na styku z drogą wojewódzką nr 246 na Szubin. W budowie są także kolejne odcinki chodników i dróg rowerowych.

Wykonawca zakłada zakończenie większości podstawowych prac na odcinku Brzoza-Łabiszyn jeszcze w tym roku. Prace wykończeniowe realizowane będą w pierwszej połowie przyszłego roku. – Inwestycję o wartości 65 mln złotych, realizujemy wykorzystując środki Unii Europejskiej z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020 – informuje urząd marszałkowski. W trakcie modernizacji jest także dalszy odcinek tej trasy w powiecie żnińskim do Barcina.

Wiadukt w budowie

Trwają również prace na budowie nowego wiaduktu w Terespolu Pomorskim w powiecie świeckim w ciągu drogi wojewódzkiej nr 240 łączącej Świecie z Tucholą. Na podporach zamontowana została już stalowa konstrukcja mostu, po którym będzie przebiegać także droga dla pieszych i rowerzystów. Wykonawca zamontował w ostatnich tygodniach łuki oraz betonuje płytę pomostu. Inwestycja o wartości 16 milionów złotych finansowana jest z budżetu województwa.


CZYTAJ TAKŻE: Wiemy, kiedy tramwaje wrócą na Perłową i kiedy wróci normalny ruch na Fordońskiej


Nowy wiadukt jest konstrukcją jednoprzęsłową o długości 48 metrów i szerokości 15 metrów. Powstaje w miejscu starego, rozebranego już obiektu. Wiadukt zyska odwodnienie, bariery i balustrady, a jego nośność wyniesie 40 ton. Zmodernizowany obiekt umożliwi też docelową przebudowę magistrali kolejowej wraz z podniesieniem prędkości na torowisku z Bydgoszczy do Trójmiasta do 160km/h. Wykonawca (spółka Marbro z Gdańska) zakłada zakończenie prac wczesną wiosną przyszłego roku.

Kolejne inwestycje w przygotowaniu

Urząd Marszałkowski zabezpieczył też środki na rozpoczęcie kolejnych dużych inwestycji drogowych w najbliższych latach. – W ich realizacji pomogą m.in. Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27 i pozyskane dofinansowanie z budżetu państwa. Część zadań zrealizujemy we współpracy z lokalnymi samorządami – dodaje urząd. Najważniejsze inwestycje planowane w rejonie Bydgoszczy to:

  • rozbudowa drogi wojewódzkiej 204 w Solcu Kujawskim (ul. Garbary, powiat bydgoski, trwają prace projektowe, długość 0,6km)
  • rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 244 w Żołędowo (ul. Jastrzębia, powiat bydgoski, złożony wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, długość 3,3 km)
  • usprawnienie przejazdu przez Białe Błota w ciągu drogi wojewódzkiej nr 223 (powiat bydgoski, gmina Białe Błota przygotowuje przetarg na koncepcję, długość ok. 2 km)
  • przebudowa skrzyżowań w Strzelcach Górnych (DW nr 244) i Żołędowie (DW nr 244) – kompletownie niezbędnych dokumentacji/pozwoleń, doświetlenie kolejnych przejść dla pieszych.