Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Ostatnie dni prac na Kazimierza Wielkiego? Trakcja walczy z czasem

Dodano: 06.02.2024 | 11:56

Na zdjęciu: Do końca lutego Trakcja musi wykonać zjazd ze starego mostu Kazimierza na Toruńską.

Fot. ZDMiKP

Koniec lutego – to raczej ostateczny termin zakończenia budowy nowych mostów Kazimierza Wielkiego i przebudowy Fordońskiej i Toruńskiej. 

Rozpoczęta latem 2021 roku inwestycja polegająca na rozbudowie ulicy Kazimierza Wielkiego o drugi most drogowy i most tramwajowy powinna zakończyć się dwa lata później – firma Trakcja zanotowała jednak spore opóźnienie. Część zadań została wykonana przed końcem ubiegłego roku, gdyż w przeciwnym wypadku miasto straciłoby dotację unijną.

W 2024 roku prace jednak wciąż trwają – największym problemem dla kierowców i pieszych jest zamknięcie starej przeprawy. Trakcja wykonuje tam nowe dylatacje, łożyska i najazdy. – Układane są warstwy podbudowy, a przy sprzyjających warunkach pogodowych i możliwościach technicznych (uruchomienie wytwórni mas bitumicznych) układana będzie docelowa nawierzchnia – uzupełnia Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP.

Na istniejącym od ponad 20 lat moście zdemontowane zostały wszystkie bariery i balustrady: zostaną wymienione na nowe. Pod mostami wykonywane są natomiast prace ziemne i porządkowe. Kontynuowana jest też budowa dróg technicznych.


Paweł Bokiej: Pokażemy pomysły na Halę Targową i Młyny Rothera [WYWIAD]


Wykonanie powyższych prac pozwoli uruchomić sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego z Toruńską – zapowiada rzecznik zarządu dróg.

Problemem – zwłaszcza dla pieszych – są trwające roboty gazownicze na chodniku przy północnej jezdni ulicy Fordońskiej. Dodajmy, że jego nawierzchnia została niedawno ułożona. Piesi pokonują zatem (mimo znaku zakazu) odcinek między Łęczycką a Kijowską po zamkniętym prawym pasie Fordońskiej.

W minionym tygodniu na wszystkich przystankach montowane były ekrany przeciwbłotne, a w obrębie torowiska przy Perłowej – prace wykończeniowe i porządkowe. – W najbliższych dniach wykonany tam będzie jeszcze montaż oświetlenia peronów tramwajowych – dodaje Okoński. Ponadto, w obszarze całej inwestycji wykonywane są też ostatnie prace na ciągach pieszych i rowerowych (budowane są również schody prowadzące na nasyp mostu) oraz prace porządkowe w pasie zieleni. Przy wyższych temperaturach wymalowane zostanie też docelowe (grubowarstwowe) oznakowanie poziome.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Łęczycka zostanie przebudowana. Drogowcy zaplanowali inwestycje

Władze Bydgoszczy przekonują, że zgodnie z ustalonym nowym terminem zakończenia opóźnione inwestycji, jej finisz nastąpi już za kilkanaście dni. – Na koniec lutego planowane jest oddanie starego mostu do eksploatacji, aby cała ta infrastruktura mogła funkcjonować jeszcze przez wiele lat – zapowiedział podczas środowej sesji rady miasta wiceprezydent Mirosław Kozłowicz.

Dodajmy, że koszt całej inwestycji wzrósł z początkowych 157 milionów do 166 milionów. Całkowite dofinansowanie zadania wyniosło 77 milionów.