Bydgoszcz
27C
Słonecznie
31% wilgotność
Wiatr: 6km/h SE
H 28 • L 26
13C
Sob
15C
Nd
17C
Pon
14C
Wt
8C
Sr
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeKolejny etap modernizacji magistrali węglowej w Bydgoszczy. Prace na Leśnym i w Emilianowie
Emilianowo-tory-kolej-02-SG
12.04.2019 | 18:13

Kolejny etap modernizacji magistrali węglowej w Bydgoszczy. Prace na Leśnym i w Emilianowie

Na zdjęciu: Prace modernizacyjne obejmą m.in. tory na stacji Bydgoszcz Emilianowo.

Fot. Stanisław Gazda

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z firmą PPMT na remont torów i rozjazdów w ciągu linii kolejowej nr 201, stanowiącej część magistrali węglowej. To kolejne zadanie, które ma usprawnić przewóz towarów ze Śląska przez Bydgoszcz do trójmiejskich portów. Roboty finansowane będą ze środków budżetowych.

Jak informuje PKP PLK, umowa z PPMT sp. z o. o. obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót w ramach zadania „Prace na linii kolejowej nr 201 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo – etap III”. Wartość kontraktu to 14,2 miliona złotych netto. Jego realizacja zaplanowana jest do końca 2020 roku.

Prace obejmują modernizację linii kolejowej nr 201 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo, czyli towarowej obwodnicy Bydgoszczy. W ich trakcie zostaną wymienione tory i rozjazdy na dwóch stacjach, obsługujących ruch towarowy – Bydgoszcz Emilianowo i Bydgoszcz Leśna. Warto wspomnieć, że przy pierwszej z nich PKP planuje utworzenie platformy multimodalnej, umożliwiającej przeładunek towarów z pociągów na samochody.

Nowe elementy zapewnią sprawny przejazd cięższymi składami. Skróci się także czas przewozu ładunków i zwiększy konkurencyjność przewozów towarowych względem innych środków transportu. W efekcie prac wzrośnie także punktualność i szybkość przejazdu pociągów – przekazuje PLK.

W ostatnich latach PKP PLK wydały na modernizację linii nr 201 ponad 115 milionów złotych. W ramach dwóch wcześniejszych etapów prac wymieniono 60 km torów i ok. 25 km sieci trakcyjnej, a także zamontowano 16 nowych rozjazdów. Umożliwiło to podniesienie prędkości jazdy do 100 km/h. Prace objęły także 6 wiaduktów kolejowych, 12 przejazdów kolejowo-drogowych i jeden most.

Polskie Linie Kolejowe zapowiadają już kolejne inwestycje. W latach 2020-2023 planowana jest modernizacja linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Dzięki dobudowaniu drugiego toru oraz elektryfikacji linii przewóz ładunków ze Śląska do portu w Gdyni ma być jeszcze sprawniejszy i szybszy.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane treści