Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kolejne zmiany w liniach międzygminnych? Pojawił się plan połączenia Bydgoszczy z Łochowicami

Dodano: 20.03.2019 | 14:55

Na zdjęciu: Autobusy linii 62 są obsługiwane przez Irex Trans i kursują na odcinku od pętli na Garbarach do Lisiej. Według zmian tę linię ma przejąć MZK i poprowadzić ją do pętli w Łochowicach.

Fot. Jakub Soboczyński

Wszystko wskazuje na to, że niebawem w rozkładach jazdy może pojawić się czwarte połączenie komunikacji miejskiej między Bydgoszczą a gminą Białe Błota.

Kilka dni temu taka informacja pojawiła się wśród osób zainteresowanych bydgoską komunikacją miejską. Między Miejskimi Zakładami Komunikacji a Irex Trans miałoby dojść do „wymiany”. Polegać ma ona na tym, że MZK przejmie linię 62 (obecnie zarządza nią właśnie wspomniany Irex Trans, autobusy tej linii w obecnym schemacie komunikacyjnym miasta kursują od pętli na Garbarach do Lisiej), a w zamian oddana zostałaby linia 66, która kursuje do ronda Jagiellonów przez Górny Taras miasta.

Nadmieńmy, że Irex Trans w Bydgoszczy obsługuje (poza linią 62) także kursy dziewięciu innych połączeń: 51 (plac Kościeleckich – Czyżkówko), 53 (Błonie – Łukasiewicza), 55 (Morska – Skorupki), 56 (Belma – Park Przemysłowy, Glinki Bydgoska Fabryka Mebli), 58 (pl. Kościeleckich – Smukała), 67 (Rycerska – Łęczycka), 69 (Błonie – os. Tatrzańskie), 73 (Kapuściska – Eskulap) i 76 (rondo Toruńskie – Łęgnowo).
Z grodu nad Brdą kursują już trzy autobusy linii międzygminnych w kierunku gminy Białe Błota. Linia 91 i 96 kursuje do Przyłęk (ta druga zatrzymuje się także w Cielu, Trzcińcu i Zielonce), a 92 wykonuje połączenia do Murowańca i – w rozszerzonej trasie – do Łochowa.

Kolejne zmiany w liniach międzygminnych? Pojawił się plan połączenia Bydgoszczy z Łochowicami

Zobacz również:

Linia sezonowa stanie się całoroczna! Porozumienie coraz bliżej

Przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przynajmniej na razie nie chcą ujawniać zbyt wielu szczegółów. – Cały czas jesteśmy w tej sprawie w kontakcie z gminą Białe Błota – mówi nam rzecznik prasowy ZDMiKP Krzysztof Kosiedowski. Zaznacza jednak, że ostateczna i wiążąca decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Ten temat pojawił się także we wtorek, podczas posiedzenia komisji przedsiębiorczości i rozwoju miasta Bydgoszczy. Zastępca szefa drogowców Rafał Grzegorzewski potwierdził, że gminie Białe Błota została przedstawiona propozycja. Nie padła jednak kwestia trasy, na jakiej miałyby kursować autobusy.

Nieco więcej udało nam się dowiedzieć w białobłockim urzędzie. Jak precyzuje nam odpowiedzialny za sprawy drogowe w urzędzie gminy Przemysław Kowalski, autobus miałby kursować przez siedem dni w tygodniu i byłaby to linia, która – podobnie jak obecnie – zaczynałaby kursowanie od pętli na Garbarach. Potem miałaby się zatrzymywać na Nakielskiej, przyBelmie, w Lisim Ogonie, Łochowie i Łochowicach. – Na ten moment złożyliśmy zapytanie o kwestie techniczno-ekonominczne takiego połączenia – mówi Kowalski. Trasa kursowania autobusu może jeszcze ulec modyfikacji po budowie drogi ekspresowej S5. Analizie poddane będzie też to, ile kursów dziennie taki autobus miałby wykonywać i ilu pasażerów mogłoby skorzystać z takiego połączenia.

Kilka tygodni temu informowaliśmy o piśmie, jakie do wójta gminy Białe Błota Dariusza Fundatora skierowały gminne radne Magdalena Sznajder i Karolina Lachowicz, które postulowały wzmocnienie kursowania autobusów 91 i 96. – Także w tym temacie decyzje wiążące jeszcze nie zapadły – informuje Kosiedowski.

0 0 votes
Article Rating
Szymon Fiałkowski
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments