Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Nowa linia podmiejska połączy Bydgoszcz, Osielsko i Dobrcz. Znamy datę jej uruchomienia

Dodano: 28.11.2022 | 08:58

Na zdjęciu: W ostatnim czasie ZDMiKP we współpracy z gminą Białe Błota uruchomił linie nr 42.

Fot. Szymon Fiałkowski

Od poniedziałku, 5 grudnia uruchomiona zostanie nowa linia międzygminna nr 41 w relacji Dworzec Leśne – Wudzyn przez Osielsko, Żołędowo, Wilcze, Borówno, Kusowo, Dobrcz, Sienno, Kotomierz, Karolewo.

Jak informowaliśmy pod koniec października, gminy Osielsko i Dobrcz wynegocjowały z ZDMiKP uruchomienie kolejnego połączenia międzygminnego. Starania trwały kilka miesięcy – już wiosną tego roku, przy okazji prezentacji koncepcji planowanego węzła przesiadkowego w Osielsku w materiałach pojawiła się wzmianka o linii nr 41, która miała kursować aż do położonego w gminie Dobrcz Kotomierza. Kilka tygodni temu, na debacie Bydgoskiego Ruchu Miejskiego „Dokąd zmierza transport publiczny w aglomeracji bydgoskiej” wójt Osielska Wojciech Sypniewski ogłosił, że nowe połączenie zostanie uruchomione już niebawem.

Dzisiejszy (28 listopada) komunikat ZDMiKP potwierdza nasze doniesienia sprzed kilkunastu dni: nowe połączenie o numerze 41 będzie kursować z Dworca Leśne przez Osielsko, Żołędowo, Wilcze, Borówno, Kusowo, Dobrcz, Sienno, Kotomierz, Karolewo do Wudzyna. – Linia 41 będzie uzupełniać funkcjonującą linię nr 405, która stanowi i dalej będzie stanowić jedyny środek transportu do samego centrum Bydgoszczy, co uzgodniono z właścicielem linii 405. Rozkłady jazdy obu linii nie będą zatem ze sobą kolidować, a mieszkańcy naszej gminy otrzymają dodatkową perspektywę dotarcia do miasta – dodaje gmina Dobrcz.

Linia 41 wyjedzie na trasę po raz pierwszy w poniedziałek, 5 grudnia. Będzie kursować jedynie od poniedziałku do piątku. Tak jak informowaliśmy, na ten moment pasażerowie mogą liczyć jedynie na sześć kursów: po dwa rano, w popołudniowym szczycie i wieczorem. Połączenie jest dotowane przez samorządy Osielska i Dobrcza – ten pierwszy liczy, że 41 będzie miało też wariant skrócony, obsługiwany przez kolejnych sześć kursów.

To już 13 linia międzygminna kursująca z Bydgoszczy do pobliskich gmin. Każdego dnia korzysta z nich prawie dziewięć tysięcy pasażerów – podkreśla Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskich drogowców. Obecnie numeracja połączeń obejmuje zakresy od 90 do 99 i od 40 do 42. System nie jest do końca precyzyjny – miłośnicy komunikacji często zwracają uwagę, że sposobem na jego uporządkowanie byłoby np. nadanie autobusom podmiejskim numerów trzycyfrowych, ale zarząd dróg, po wyczerpaniu zakresu 90-99 numeruje linie od 40 do 49. – Dzięki temu uniknęliśmy zamieszania ze zmianą numeracji linii już funkcjonujących – dodaje Okoński.

Linie międzygminne kursują do pięciu ościennych gmin: Białe Błota (42, 90, 91, 92, 96), Osielsko (41, 93, 94, 95, 98), Dobrcz (41, 93, 94, 95, 97), Nowej Wsi Wielkiej (99) i Dąbrowa Chełmińska (40 – linia sezonowa do Ostromecka), co przekłada się na obsługę ponad 40 podbydgoskich sołectw. Trasy i rozkłady realizowane są i ustalane w porozumieniu z daną gminą. Pierwsza linia podmiejska została uruchomiona w 1999 roku i obsługiwała Murowaniec oraz Białe Błota. Dziennie korzystało z niej ponad 2300 pasażerów. Dziś każdego dnia z 13 linii podmiejskich korzysta już prawie 9000 osób.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Bydgoszczy zabraknie pieniędzy? Może nas czekać agonia

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Krzysztof
Krzysztof
1 rok temu

O ile się nie mylę, to na linie międzygminne nie obowiązują bilety czasowe, np godzinne. Przy konieczności przesiadania się na Leśnym komunikacja podmiejska ma średni sens w porównaniu do własnego samochodu, który finansowo wychodzi podobnie co w sumie 4 bilety, czasowo wychodzi znacznie lepiej…