Na ten remont mieszkańcy czekali od dawna. Modernizacja drogi za kilkadziesiąt milionów złotych
Dodano: 06.07.2020 | 12:42Eryk Dominiczak | e.dominiczak@metropoliabydgoska.pl
Na zdjęciu: Jeśli nie wystąpią żadne opóźnienia, remont drogi wojewódzkiej nr 254 na odcinku Brzoza - Barcin powinien zakończyć się w pierwszej połowie 2023 roku.
Fot. Szymon Fiałkowski
Zarząd Dróg Wojewódzkich poznał oferty w przetargu na wyremontowanie drogi wojewódzkiej nr 254 na odcinku z Brzozy do Barcina. – Umowę planujemy podpisać jeszcze w tym roku – zapowiada Michał Sitarek, rzecznik drogowców.
Każdy, kto nawet od czasu do czasu korzysta z trasy wiodącej aż do Mogilna, wie, że jej stan w wielu miejscach wymaga pilnej interwencji. Zniszczone pobocze, koleiny, kolejne punktowe nakładki – to tylko część listy usterek, które można wykazać przy DW 254. Dlatego też w kwietniu ZDW w Bydgoszczy ogłosił przetarg na remont 13-kilometrowego odcinka od Brzozy, gdzie droga zaczyna swój bieg, do Barcina.
Pod koniec czerwca drogowcy otworzyli oferty w postępowaniu. Chęć realizacji inwestycji, na którą ZDW ma do dyspozycji blisko 58 milionów złotych, wyraziło sześć firm. I, co ważne, dwie z nich zmieściły się w budżecie. Najtańszą propozycję złożyła Transpol Lider spod Inowrocławia, która zadeklarowała wykonanie robót za nieco ponad 45,5 mln złotych brutto. 10 mln zł więcej oczekuje Drogomex z Pruszkowa. Oferty kolejnych czterech podmiotów – Budimexu, konsorcjum Kobylarni i Mirbudu, Polbudu-Pomorze i Inodrogu oraz Strabagu wyniosły od nieco ponad 60 do ponad 66,5 mln zł.
Zobacz również:
30 kilometrów drogi w pięć lat? Modernizacja kluczowej drogi na ostrym zakręcie
Cena była wiodącym kryterium w przetargu (stanowiła 60 procent wagi). I to właśnie koszty zdecydują o wyborze wykonawcy. Wszystkie firmy zadeklarowały bowiem maksymalną, 8-letnią gwarancję na wykonane roboty. Wskazały również doświadczenie kierownika budowy oraz projektanta na poziomie umożliwiającym otrzymanie przez nich maksymalnej liczby punktów (po dziesięć w każdym kryterium).
Kwestia projektanta jest tutaj istotna, gdyż zadaniem wykonawcy będzie w pierwszej kolejności przygotowanie dokumentacji i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zgodnie z harmonogramem inwestycji, na część dokumentacyjną i prace budowlane firma realizująca zlecenie będzie miała nieco ponad 2,5 roku. Maksymalnie 10,5 miesiąca będzie mogła poświęcić na prace projektowe, pozostałą część – wyłącznie na modernizację drogi.
Droga wojewódzka nr 254 po remoncie ma mieć wzmocnioną konstrukcję. Dzięki temu poruszać będą mogły się po niej pojazdy z naciskiem do 11,5 tony na oś. – Tam, gdzie pozwoli na to pas drogowy, dobudujemy zatoki autobusowe – mówi Michał Sitarek, rzecznik ZDW. Na odcinku od Brzozy do Kobylarni ma powstać nowy ciąg pieszo-rowerowy.
Drogowcy chcą podpisać umowę jeszcze w tym roku. Realny termin to jesień. – Wszystko przy założeniu, że nie będzie wniosków do Krajowej Izby Odwoławczej, a kontrola Urzędu Zamówień Publicznych odbędzie się sprawnie – zastrzega Sitarek. Projekt modernizacji DW 254 jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
- Brawurowa ucieczka ulicami i chodnikami miasta. Sprawca zmyślił historię o kradzieży auta - 28 kwietnia 2022
- Pijany motocyklista doprowadził do zderzenia w parku przemysłowym. Tragedia była o krok - 28 kwietnia 2022
- Zabytkowe kamienice w Bydgoszczy idą do renowacji. W tym roku tylko trzy - 28 kwietnia 2022