Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Nowe pasy dla rowerów w Bydgoszczy. Powstaną też kontrapasy

Dodano: 21.02.2023 | 09:41

Na zdjęciu: W Bydgoszczy powstaną nowe pasy i kontrapasy rowerowe.

Fot. Urząd Miasta Bydgoszczy

W Bydgoszczy wytyczone zostaną nowe pasy i kontrapasy rowerowe. Mają one zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów.

Rowerowe kontrapasy zostaną wytyczone na ul. Mazowieckiej, ul. Świętojańskiej i ul. Hetmańskiej. Natomiast pasy rowerowe zyskają Aleje Adama Mickiewicza, plac Weyssenhoffa i odcinek ulicy Powstańców Wielkopolskich. Dzięki temu powstanie nowa bezpieczna trasa rowerowa łącząca północną część Śródmieścia i Bielawy z okolicami dworca kolejowego. Ich łączna długość wyniesie ponad 3 km.

Zmiany w strefie płatnego parkowania wykorzystamy do poprawy spójności rowerowych dróg i położenia większego nacisku na zrównoważony transport. Zależy nam by w Salonie Bydgoszczy piesi i rowerzyści czuli się bezpieczniej. Dlatego na kolejnych ulicach, szczególnie gdzie brakuje miejsca na nowe drogi rowerowe lub przebudowa infrastruktury byłaby wyjątkowo kosztowna wyznaczymy pasy dla rowerów. To rozwiązanie, które było rekomendowane przez przedstawicieli środowisk rowerowych. Równocześnie pracujemy nad  poprawą dostępności transportu publicznego. W tym roku czeka nas budowa nowych  przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej. Unijne fundusze chcemy też w najbliższych latach wykorzystać na dostosowanie ronda Jagiellonów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i kolejne rowerowe drogi – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Kontrapasy rowerowe są stosowane na drogach o dopuszczalnej prędkości od 30 do 50 km/h. Zawsze jest on jednokierunkowy i prowadzi ruch rowerów w kierunku przeciwnym do ruchu na drodze. Takie rozwiązanie zostało już zastosowane na ul. Wiatrakowej, ul. Gdańskiej i ul. Władysława Bełzy.

Natomiast na ponad 30 ulicach, z dopuszczalną prędkością ograniczoną do 30 km/h, zostanie wprowadzony kontraruch rowerowy. Na takich ulicach ruch rowerowy odbywa się bez specjalnie wyznaczonych pasów.

Pasy ruchu są umieszczane na części jezdni i oznaczane odpowiednimi znakami. Jest on oddzielony od od części przeznaczonej dla innych pojazdów. Do tej pory takie rozwiązanie wdrożono na Alejach Ossolińskich.

Obecnie trwa przetarg, który ma wyłonić wykonawcę tego zadania. Po podpisaniu umowy prace mają potrwać 4 miesiące. Nowa organizacja ruchu jest częścią zmian w Strefie Płatnego Parkowania.

Ulice z kontraruchem:

  • A. Czartoryskiego
  • K. Gotowskiego
  • J. Pestalozziego (Jagiellońska – Skwer L. Zamenhoffa)
  • M. Karłowicza (Łużycka – L. Wyczółkowskiego)
  • K. Kurpińskiego (M. Karłowicza – K. Kurpińskiego)
  • Sportowa (S. Moniuszki – K. Szymanowskiego)
  • P. Wawrzyniaka (J. Chodkiewicza – J. Kozietulskiego)
  • J. Poniatowskiego (J. Chodkiewicza – J. Kozietulskiego
  • J. Kilińskiego (J.Chodkiewicza – J. Kozietulskiego)
  • Unii Lubelskiej (Dworcowa – Warszawska)
  • Warszawska (A. Fredry – Śniadeckich)
  • plac Piastowski (J. Sowińskiego – Śniadeckich)
  • Jana i Jędrzeja Śniadeckich (Warszawska – Pomorska)
  • Zduny
  • J. Sowińskiego (Bocianowo – Hetmańska)
  • Bocianowo
  • Racławicka
  • plac T. Kościuszki (Kaszubska – Pomorska)
  • Kaszubska
  • S. Jankowskiego
  • H. Kołłątaja
  • J. Kasprowicza
  • J. Zamoyskiego (Gdańska – 20 stycznia 1920 r.)
  • M. Kopernika (A. Asnyka – S. Staszic)
  • Sielanka (R. Markwarta – S. Wyspiańskiego)
  • H. Siemiradzkiego
  • J. Długosza
  • M. Jackowskiego (Śląska – W. Łokietka)
  • A. Naruszewicza (Królowej Jadwigi – A. Karnickiego)
  • Pod Blankami
  • Stary Port (F. Druckiego-Lubeckiego – Bernardyńska)
  • Plac Wolności
0 0 votes
Article Rating
Milena Wyrąbkiewicz
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Slick
Slick
1 rok temu

A dlaczego usunęliście wszystkie komentarze? Nie wykazywały entuzjazmu dla ekoszaleństwa?