Bydgoszcz
11C
Słonecznie
82% wilgotność
Wiatr: 7km/h W
H 12 • L 11
17C
Sob
18C
Nd
17C
Pon
15C
Wt
14C
Sr
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaPierwsze prace przy budowie nowych mostów Kazimierza Wielkiego [ZDJĘCIA]
26.08.2021 | 13:01

Pierwsze prace przy budowie nowych mostów Kazimierza Wielkiego [ZDJĘCIA]

Na zdjęciu: Prace związane z budową nowych mostów Kazimierza Wielkiego rozpoczęły się na skrzyżowaniu z ulicą Fordońską.

Fot. Szymon Fiałkowski

Od środy, 25 sierpnia trwają pierwsze prace przy budowie nowych mostów Kazimierza Wielkiego. Obejmują one obszar skrzyżowania z ulicą Fordońską i teren po wschodniej stronie istniejącej przeprawy. W najbliższych dniach przeprowadzony zostanie montaż rozjazdów nakładkowych, który umożliwili utrzymanie ruchu tramwajowego na odcinku z Fordonu do centrum.

Przygotowania do prac budowlanych rozpoczęły się kilka tygodni temu. – Wykonawca prowadził wycinkę drzew przy istniejącej przeprawie i przygotowywał dogodne drogi dojazdowe do rzeki. Obecnie trwa przygotowanie zaplecza budowy – przekazał Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP. Od wczoraj (25 sierpnia) w rejonie inwestycji wprowadzono nową organizację ruchu – nastąpił zamknięcie zanikającego pasa na Kazimierza Wielkiego, na wysokości Optimum Parku/WSB, skrajnego lewoskrętu z ulicy Fordońskiej w Kazimierza Wielkiego, a także środkowego pasa do jazdy na wprost na wlocie ulicy Łęczyckiej.




Zamknięcie powyższych pasów umożliwi od 30 września montaż płyt betonowych w torowisku na ulicy Fordońskiej (na wysokości ul. Sobieszewskiej – od strony centrum i ul. Iławskiej – od strony Fordonu), na których ułożone zostaną rozjazdy nakładkowe. – Prace przy montażu płyt w torowisku będą wykonywane w godzinach nocnych i nie będą w żaden sposób kolidować z ruchem tramwajowym oraz kołowym – wyjaśnia rzecznik.

Zobacz również:

Schemat zmian na Fordońskiej i Kazimierza Wielkiego

Zmian w ruchu tramwajowym należy spodziewać się w weekend 3-5 września: od piątku, 3 września godz. 18:00 do niedzieli, 5 września (godzin nocnych) kursy na odcinku Wyścigowa – Bałtycka zostaną zawieszone. Tramwaje linii 3, 5, 7 i 10 z Fordonu będą kursować do pętli Wyścigowa a od strony centrum – do pętli Bałtycka. Pomiędzy Bałtycką a Wyścigową uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. W poniedziałek, 6 września tramwaje powrócą na swoje stałe trasy, jednak na odcinku w rejonie mostu Kazimierza Wielkiego będą poruszały się wahadłowo po jednym torze przy wykorzystaniu wcześniej zamontowanych rozjazdów. Zmiany wywołają opóźnienia w ruchu tramwajów.

Jak można zauważyć, pierwsze prace prowadzone przez firmę Trakcja mają też na celu wykonanie objazdu wlotu skrzyżowania Kazimierza Wielkiego z Fordońską od strony Kapuścisk. Inwestycja, której koszt to ponad 150 milionów złotych, będzie polegać na realizacji po wschodniej stronie istniejącego mostu dwóch przepraw – tramwajowej i drogowej. Nowym mostem pojadą dwie linie tramwajowe – nr 7 łącząca Fordon z Kapuściskami i uruchomiona od 6 grudnia linia nr 11, kursująca z Bielaw przez nowe torowisko na Kujawskiej, która do czasu oddania przeprawy do użytku kończy bieg na pętli Wyżyny. Potem dojedzie ona do pętli Niepodległości w Fordonie; kursująca tam obecnie „siódemka” zostanie wówczas wydłużona do Łoskonia.

Wraz z budową mostu tramwajowego wykonawca inwestycji wyremontuje też torowisko wzdłuż ulicy Perłowej. Kompleksowa modernizacja 600-metrowego odcinka obejmie wymianę podbudowy, torów i słupów trakcyjnych. – Przebudowane będzie również skrzyżowanie z ulicą Toruńską. Wokół niego powstaną między innymi nowe drogi rowerowe i odnowione zostaną nawierzchnie chodników – podkreślają drogowcy. Przystanki w ciągu ulicy Toruńskiej zostaną przesunięte za rozjazdy tramwajowe, co ma ułatwić przesiadki. Ponadto, zostaną one dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w ekrany LCD z rozkładami jazdy.

Firma Trakcja deklarowała, że budowa mostów zakończy się za dwa lata.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane treści