Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Co z rowerową przebudową Skłodowskiej-Curie? Oferty sięgają 50 milionów złotych

Dodano: 13.06.2023 | 13:50

Na zdjęciu: Większość nowej infrastruktury na Bartodziejach i Skrzetusku będą stanowiły pasy rowerowe dla obu kierunków ruchu. Powstaną one na Skłodowskiej-Curie na odcinkach od Moniuszki do Wyszyńskiego i od Wyszyńskiego do Łęczyckiej.

Fot. Nikodem Mulczyński

Budowa nowej infrastruktury rowerowej wzdłuż ulic Skłodowskiej-Curie i Łęczyckiej napotyka na tradycyjną przeszkodę – oferty potencjalnych wykonawców przekraczają budżet ZDMiKP o ponad 20 milionów złotych.

Przetarg na realizację zapowiadanej już od kilku lat trasy rowerowej na Bartodziejach ogłoszono w kwietniu. Ma być ona elementem nowego ciągu, łączącego Dworzec Główny z Bartodziejami – na razie postępowanie obejmuje projekt i budowę infrastruktury dla użytkowników jednośladów na odcinku ulicy Skłodowskiej-Curie od Moniuszki do Łęczyckiej oraz na Łęczyckiej (od modernizowanego skrzyżowania z Fordońską do skrzyżowania z Kamienną).

Większość nowej infrastruktury na Bartodziejach i Skrzetusku będą stanowiły pasy rowerowe dla obu kierunków ruchu. Powstaną one na Skłodowskiej-Curie na odcinkach od Moniuszki do Wyszyńskiego i od Wyszyńskiego do Łęczyckiej. Na rondzie Skrzetuskim zrealizowane zostaną wydzielone drogi dla rowerów, powiązane z istniejącą infrastrukturą wzdłuż al. Wyszyńskiego. Osobna droga rowerowa powstanie także na Łęczyckiej (po stronie wschodniej).

W kolejnym etapie planowane jest zlecenie prac również na śródmiejskim odcinku nowej trasy, która docelowo prowadzić ma do ulicy Gdańskiej (wzdłuż ulic Krasińskiego, Markwarta, Sieńki i Moniuszki – podkreślali urzędnicy.

We wtorek, 13 czerwca poznaliśmy oczekiwania cenowe zarówno ZDMiKP, jak i potencjalnych wykonawców. Budżet drogowców na budowę infrastruktury rowerowej wynosi 22,7 miliona złotych. Propozycje cenowe firm budowlanych znacząco go przekraczają: najtańszą ofertę złożył Strabag (45 milionów), Betpol oczekuje 47,8 milionów, a Affabre – 49,3 miliona. Trudno oczekiwać, że miasto przyjęłoby którąś z propozycji.

CZYTAJ TAKŻE: Rowerowy KONTRatak. Czy nowe rozwiązania w centrum Bydgoszczy są przydatne i bezpieczne?

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments